Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح الله خدائیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خاش اظهار داشت: یکی از وظایف قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک اشراف کامل بر حدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی در کشور است تا بتواند به کاهش اختلافات ملکی و دعاوی در حوزه قضائی کمک کند.
وی بیان کرد: مالکیت مشروع صاحبان املاک در اجرای طرح کاداستر تثبیت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: ایجاد گردش کار روان و قابل اطمینان در صدور یا اصلاح اسناد مالکیت بطور دقیق و سریع، کاهش تعرضات ملکی و دعاوی مربوط در دادگاهها، کاهش حجم پرونده های قضائی، کمک به استقرار سیستم مالیاتی عادلانه و حقیقی و سرعت در امور مربوطه از مهمترین اهداف اجرای طرح کاداستر است.
وی افزود: افزایش در آمدهای مالیاتی و کاهش اثرات روابط شخصی و نظریات فردی، کمک به افزایش سرمایه گذاری روی زمین از دیگر مزایای اجرای این طرح محسوب می شود.
خدائیان تصریح کرد: همچنین استفاده از توان مردم و مشارکت دادن بخش خصوصی در ثبت زمین، ارزش گذاری زمین و کاربری اراضی با محوریت کاداستر در راستای اهداف توسعه پایدار از دیگر برنامه های مهم در ثبت اسناد کشور به شمار می روند.
وی ادامه داد: وجود آمار و اطلاعات دقیق، صحیح، بهنگام و مکانی عاملی حیاتی برای برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره در کشور است.
7310**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش خصوصی تصمیم گیری های توسعه پایدار زمین سرمایه گذاری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر استان خوزستان با جمعی از فعالان اقتصادی، صنعتی و نمایندگان شرمت‌های دانش بنیان در اتاق بازرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که رئیس کل دادگستری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک و اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی استان خوزستان و همچنین مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت نیز حضور داشتند، بابایی با اشاره به نقش بسیار حائز اهمیت قوه قضائیه در تحقق شعار سال گفت: سازمان ثبت از دو سال پیش باز تعریف سامانه‌های حوزه ثبت شرکت‌ها را آغاز کرده و با جدیت به دنبال رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خود کاربری است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به امکانات جدید ایجاد شده از جمله امضا و پرداخت الکترونیکی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با این اقدام بالغ بر ۴۱۷ هزار نفر از مراجعین حضوری حوزه ثبت شرکت‌ها حذف شد.

بابایی با بیان اینکه تا پایان تیرماه سال جاری چهره‌ی جدید و هوشمندی از خدمات ثبت شرکت‌ها با راه اندازی رسمی سامانه جامع آن ارائه می‌شود اظهار داشت: با این اقدام ثبت شرکت در سراسر کشور به یک ساعت و کمتر خواهد رسید.

تشریح بند (چ) ماده ۴ قانون جهش تولید دانش بنیان و لزوم اقدام پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد جهت بهره مندی از ظرفیت‌های این قانون برای تثبیت مالکیت‌ها و استفاده از سند رسمی جهت وثیقه دریافت تسهیلات و رایگان بودن هزینه تهیه نقشه و مستندسازی برای دریافت اسناد شرکت‌های دانش بنیان پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد از دیگر مواردی بود که وی به آن‌ها اشاره کرد.

وی با تقدیر از پیگیری رئیس کل دادگستری کل این استان در پیگیری سیاست‌های دستگاه قضائی، از رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و مدیرکل ثبت استان خواست با استفاده از ظرفیت‌های قوه قضائیه و برگزاری نشست‌های منظم و مداوم با فعالان اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان و بازدید از فعالیت آنها، نسبت به رفع موانع در سطح استان اقدام و در صورت لزوم، موانع و مشکلاتی را که نیاز به پیگیری در سطح کشوری دارند به قوه قضائیه و سازمان ثبت منعکس کنند.

وی همچنین از آمادگی مسئولین مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت جهت برگزاری جلسات وبیناری و حضور میدانی برای تسهیل در امور ثبت مالکیت‌های معنوی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خبر داد.

ابوالفضل نصیری مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت نیز با اشاره به برگزاری این نشست‌ها در سایر استان‌ها گفت: با دستورات رئیس سازمان ثبت، حداکثر تلاش خود را جهت ارتباط گسترده با اقشار مختلف و متقاضیان خدمات ثبت شرکت‌ها و رفع موانع با راهکارهای ابتکاری برای تحقق عملی شعار سال در این حوزه مأموریتی به کار خواهیم بست.

وی افزود: با عملیاتی شدن سامانه جامع ثبت شرکت‌ها، تحول عظیمی برای صاحبان مشاغل و تولید ایجاد خواهد شد.

کد خبر 6087283

دیگر خبرها

  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد