Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@19:20:56 GMT

روایت حسین انتظامی از پشت پرده بازار کاغذ

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۱۹۳۴

حسین انتظامی، قائم مقام وزیر ارشاد با اشاره به برخورد قانونی با تخلف برخی شرکت‌های واردکننده کاغذ با ارز دولتی و عدم توزیع آن در بازار گفت: ظرف روزهای آینده حواله های کاغذ با قیمت مصوب قبلی توزیع می شود.

به گزارش «تابناک»؛ در سال گذشته ۲۶۰ هزار تن کاغذ، ویژه مطبوعات و‌ کتاب با ارز دولتی وارد شده که فقط ۱۰ درصد آن با موافقت معاونت های تخصصی وزارت فرهنگ به دست مصرف کنندگان مطبوعاتی و انتشاراتی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین ۱۳۰ شرکت بازرگانی، تخلف داشته اند که تخلف ۴۵ شرکت بیش از هزار تن است؛ یعنی کاغذ وارد شده با ارز دولتی را به صورت آزاد در بازار فروخته اند.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال با تاکید بر اینکه ثبت سفارش تقریبا همه این کاغذها مربوط به ۵ ماهه اول سال ۹۷ یعنی پیش از تشکیل کارگروه ساماندهی کاغذ است، تصریح کرد: خوشبختانه اعضای کارگروه که نمایندگان تام الاختیار دستگاه های متولی هستند با همفکری و هماهنگی، تدابیر انضباطی لازم را در خصوص این شرکت‌ها شروع کرده اند.

اسامی این شرکتها که منتشر و بررسی سایر درخواست‌هایشان متوقف شده، به سازمان تعزیرات داده شده تا برخورد قانونی بکند. بعلاوه به خودشان هم اعلام شده اگر کاغذهای وارداتی را تعیین تکلیف نکنند سایر اقدامات تنبیهی از جمله متوقف کردن درخواست های در جریان و همچنین تقاضای ابطال کارت بازرگانی در دستور کار قرار می گیرد.

مقایسه ارقام واردات و مصرف یکساله اخیر نشان می دهد که بخشی از آن واردات، موجود است، به عبارت بهتر در جاهایی پنهان شده تا دلالان بتوانند با کمبودنمایی، قیمت را به سطوحی غیرمنطقی ببرند.

ظرف روزهای آینده حواله های کاغذ با قیمت مصوب قبلی توزیع می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین انتظامی کاغذ قاچاق کاغذ تورم مطبوعات رانت سلطان کاغذ کودتا در ونزوئلا تنگه هرمز موسسه اعتباری کاسپین مهناز افشار سهمیه بندی بنزین جولیان آسانژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام صیادی ظهر چهارشنبه در حاشیه آئین گشایش کلینیک تخصصی خیرساز بیمارستان امام حسین (ع) از آغاز ساخت بنای این کلینیک از سال ۱۳۹۷ به همت یک بنیاد خیریه خبر داد و گفت: این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال تکمیل شد.

وی با اشاره به تجهیز این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دانشگاهی مطرح کرد: این کلینیک به متراژ سه هزار مترمربع در چهار طبقه ساخته شده و در بخش‌های داخلی، عفونی، اطفال، دندانپزشکی، قلب، ارتوپدی، زنان، تغذیه و … فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به در نظر گرفتن تجهیزات تکمیلی برای بخش‌های توسعه‌ای این کلینیک بیان کرد: مرکز درمان سو مصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) نیز امروز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

کد خبر 6088053

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند