Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@02:10:19 GMT

تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۲۴۱۰

تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران

لیگ برتر فوتبال ایران با تمام فراز و نشیبهای خود به سه هفته پایانی خود رسیده و پازل لیگ امسال نیز در حال تکمیل شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هفته بیست و هفتم مسابقات لیگ شاهد دو جدال حساس در تهران و مشهد بود که نتایج این دو مسابقه در سرنوشت قهرمانی تأثیر زیادی داشت. بر همین اساس انتخاب تیم منتخب هفته در این هفته‌ها کار بسیار دشواری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تهران پرسپولیس با یک بازی هوشمندانه سپاهان را متوقف کرد تا فاصله ۵ امتیازی این تیم با تیم دول جدول حفظ شود و به یحیی جشم بدوزد تا با شکست استقلال، قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کند. در نهایت نیز معادلات این هفته به نفع پرسپولیس رقم خورد تا این تیم بیش از پیش به هتریک قهرمانی نزدیک شود.

در این هفته ادامه روند نتیجه گیری سپاهان با ادامه ناکامی‌های تراکتور همراه شد تا تراکتور دیگر به قهرمانی فکر هم نکند و همه چیز را از دست رفته ببیند. سپیدرود در رشت علیرغم بازی خوب خود برابر فولاد شکست خورد و مسجد سلیمانیها با فیروز کریمی بازهم باختند تا فاصله ۱امتیاز سپیدرود و نت مسجد سلیمان درعر جدول حفظ شود و رقابت برای بقا حساس‌تر دنبال شود.

در مجموعه مسابقات این هفته ۱۷ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا میانگین نه چندان مطلوب ۲گل در هر بازی به یادگار بماند. تیم منتخب هفته بیست و هفتم لیگ توازن خوبی بین اکثر تیمهای لیگ برتری برقرار کرده و با توجه به شرایط تاکتیکی باری تیمها بهترین نفرات گلچین شده است.

دروازه‌بان؛ رشید مظاهری، ذوب آهن

 

در روز پیروزی شیرین ذوبی‌ها برابر شاگردان لیکنز، بدون شک ماهری نفر اول ذوب آهن بود. این دروازه‌بان آماده بعد از درخشش در آسیا و بازی با پرسپولیس، در برابر یکی از تهاجمی‌ترین تیمهای لیگ یعنی تراکتور نیز خوش درخشید و عامل اصلی پیروزی تیمش لقب گرفت. این دروازه‌بان که درصورت جدایی علیرضا بیرانوند احتمالاً فصل آینده در دروازه پرسپولیس خواهد بود هدیه خوبی به تیم آینده و مورد علاقه خود داد تا برانکو برای جایگزینی بیرانوند لحظه‌ای تردید نکند.

مظاهری با ۶ سیو توپ، ۷ خروج موفق و ۷ بازیابی توپ بهترین دروازه‌بان هفته بود و عملکردی در سطح دروازه‌بانان بزرگ دنیا از خود به جای گذاشت. تک به تک دقایق ابتدای بازی با استوکس، شوت مسعود شجاعی و ضربه سهمگین حاج صفی همه و همه موقعیتهای خوبی بود که رشید با مهار آنها تیمش را در بازی نگه داشت و گرنه گل زود هنگام می‌توانست مشکلات زیادی را برای ذوب آهن ایجاد کند. اوج کار رشید سبز پوشان مهار پنالتی اشکان دژاگه بود تا این تیم برای دومین بازی پیاپی در رسیدن به گل نیز ناکام باشد و رشید را تثبیت کند.

مدافعان

علی حمودی، پیکان

 

مدافع کهنه کار پیکان در بازی با پارس جم نیز یک باره دیگر کیفیت فنی خود را به رخ کشید تا مشخص شود که عملکرد او در بازی با تراکتور اتفاقی نبوده و این روند ادامه دار است. کمتر بازیکنی در این سن آن هم در دفاع کناری این چنین درخشش دارد که حمودی از خود بروز می‌دهد. حمودی با ارسال بی نقص خود در دقیقه ۶ و پاس گل، خیلی زود پیکان را به بازی برگرداند تا مثل یک ستاره بدرخشد. ۴دربیل موفق، ۲پاس کلید، ۴سانتر و ۲۲ پاس سالم آمارهایی است که از کیفیت بالای شماره ۴۰ پیکان خبر می‌دهد. حمودی در فاز دفاعی نیز با ۲ تکل موفق، ۲ قطع توپ و ۲ نبرد هوایی موفق عملکرد مثبتی داشت هر چند این عملکرد به اندازه عملکرد هجومی او به چشم نیامد.

سید جلال حسینی، پرسپولیس

 

در شبی که سپاهانی‌ها به قدرت سر زنی کیروش استنلی امید زیادی داشتند این کاپیتان پرسپولیسی‌ها بود که امید زردها را ناامید کرد. بعد از محرومیت شجاع خلیل زاده از بازی با سپاهان نگرانی‌های زیادی در مورد بازی پرسپولیس و سپاهان و قدرت سرزنی استنلی در غیاب شجاع در میان هواداران پرسپولیس وجود داشت اما سید جلال مثل همیشه سوپرمن قرمزها بود و جلوی سرزن شماره یک لیگ برتر را همچون صخره سد کرد. دقت پاس ۹۵درصدی در کنار ۳ تکل، ۳ دفع توپ و ۸ نبرد هوایی موفق باعث شد تا بنجامین باتن فوتبال ایران بار دیگر در ۳۷سالگی بدرخشد و مرد اول تیمش باشد.

محمدحسین مرادمند، پدیده شهرخودرو

 

گل زود هنگام پدیده باعث شد تا استقلال نزدیک به ۹۰ دقیقه سر تا پا حمله شود و فشار زیادی را بر روی دروازه پدیده بیاورد اما مرادمند ستون دفاعی تیمش بود و با عملکرد بی نقص خود مانع از باز شدن دروازه پدیده شد. استقلال در این بازی اصرار زیادی به استفاده از سانتر داشت اما مرادمند با ۸نبرد هوایی موفق مانع از سرزنی تبریزی و ایسما شد. مرادمند ۱۰ دفع و  ۴ قطع توپ داشت تا با درصد پاس ۷۹درصد در تیم منتخب هفته حضور پررنگی داشته باشد.

فرزاد جعفری، فولاد خوزستان

 

برد فولاد در برابر سپیدرود آن هم در شهر رشت و جلوی چشمان هواداران رشتی به حدی ارزشمند بود که مدافع کناری فولاد را در تیم منتخب هفته قرار بدهد. ارسال فرزاد جعفری از جناح راست زمین در دقیقه ۲۷ آنقدر دقیق و خوب بود که لوسیانو پریرا راهیی جز گل کردن توپ نداشت باشد و این بازیکن با ضربه سر دروازه سپیدرود را برای بار دوم باز کرد تا فرزاد جعفری را نیز صاحب پاس گل کند. فرزاد جعفری در این بازی ۱ پاس کلیدی و ۳ سانتر داشت که یکی از این ۳سانتر به گل تبدیل شد. این بازیکن در فاز دفاعی نیز عملکرد مثبتی داشت و  با ۴ تکل موفق و ۳ قطع توپ نقش یک مدافع کناری را به خوبی ایفا کرد.

هافبک‌ها میثم دورقی، فولاد خوزستان

 

میثم دورقی بعد از یک عملکرد ضعیف در بازی با صنعت نفت که متوجه کلیت تیم فولاد بود در بازی با سپیدرود به استانداردهای خود برگشت و نقش مهمی در خنثی کردن حملات پر تعداد سپیدرود داشت. میثم یک هافبک دفاعی تمام عیار است که در این بازی نیز با ۲ دفع توپ، ۶ تکل موفق، ۳ قطع توپ و ۱ نبرد هوایی موفق هافبک دفاعی برتر هفته بود. این بازیکن یک دریبل موفق و ۷۵درصد پاس سالم نیز از خود به یادگار گذاشت تا در گردش توپ تیمش هم موفق باشد.

محمد بلبلی، سپیدرود

 

نادرخان دست نشان بعد از حضور مجدد بر روی نیمکت سپیدرود این تیم محبوب شمالی را متحول کرد و پدیده جدیدی به نام محمد بلبلی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. بلبلی ۲۱ سال سن دارد و روند درخشش خود را از بازی با تراکتور استارت زده که در همان بازی نیز به اوج رسید. این بازیکن در بازی با فولاد با سرعت بالای خود فشار زیادی را متوجه خط دفاع فولاد کرد و با گرفتن یک پنالتی و یک گل داشت یک تنه سپیدرود را رستگار می‌کرد که پنالتی بایرامی به گل تبدیل نشد.

بلبلی در این بازی ۳ دربیل موفق داشت که آماری مسی گونه محسوب می‌شود. گرفتن ۴ خطا که یکی از آنها نیز پنالتی بود از نکات مثبت بازی بلبلی بود که نشان از تکنیک فوق العاده این ستاره است. بلبلی ۲ تکل موفق نیز داشت و در فاز دفاعی نیز کم حال نادر دست نشان بود. در آینده علاقه‌مندان ب فوتبالریا، بیشتر از اینها از محمد بلبلی خواهند شنید و باید منتظرحضور او در تیمهای بزرگتر لیگ برتری و حتی خارجی بود.

طالب ریکانی، صنعت نفت آبادان

 

هافبک بازیساز برزیلی‌ها برای سومین هفته پیاپی به درخشش خود ادامه داد و لایقت آن را دارد تا به عنوان بازیکن برتر هفته نیز شناخته شود. بعد از رفتن کرار از جمع نفتی‌ها همه نگران بازیساز برزیلی‌ها بودند اما ریکانی کاملاً جای او را گرفته و خیلی بهتر از عراقی پرحاشیه کار کرده استو طالب در این بازی چراغ اول را روشن کرد و با یک شوت سرکش که به سبک ارین روبن زده شد در دقیقه ۲۱ دروازه مسجد سلیمان را باز کرد.

طالب بر روی گل سوم تیمش نیز مؤثر بود و با یک حرکت ترکیبی در عمق دفاع میهمان پاس توو در عالی را داد تا رضا جبیره حساب کار را ۳بر۱ کند. طالب در این بازی ۲پاس کلیدی و یک سانتر داشت و در فاز دفاع نیز با یک تکل موفق و دو دفع توپ موفق عمل کرد تا بازیساز و بازیکن برتر هفته باشد.

روح الله سیف اللهی ،پارس جنوبی جم

 

روح الله سیف اللهی نیز در این هفته و علیرغم شکست تیمش، یک هافبک فوق العاده بود که با پاسهای خود بارها و بارها مهاجمان تیمش را در موقعیت گل قرار داد. روح الله با گل کردن پنالتی پارس جم، اولین گل بازی را به ثبت رساند و روحیه خوبی به هم تیمی‌های  ناراضی خود داد اما قدر دانسته نشد. روح الله با ۳ پاس کلیدی، ۵ شوت، ۸سانتر و ۷۵درصد پاس سالم شاه مهره تارتار در این بازی بود. سیف اللهی در فاز دفاعی نیز مشارکت خوب داشت که از جمله‌ی آن ۲ نبرد هوایی موفق، ۲ تکل موفق و ۱ قطع توپ بود.

مهاجمان؛ فراز امامعلی، پیکان

 

فراز در این بازی مرد اول تیمش بود و با ثبت یک دبل فوق العاده خود را برای حضور در تیمهای بزرگ لیگ برتر به نمایش گذاشت. مهاجم ۲۴ ساله دراین بازی کلکسیون یاز ضربات آخر را به نمایش گذاشت. فراز در صحنه گل اول بر فراز سر تمام مدافعان پارس توپ را به توردروازه رساند و در گل دوم نیز با یک فرار فوق العاده و ضربه پای چپ بار دیگر قدرت تمام کنندگی خود را به رخ کشید. امامعلی با ۳ دفع توپ و ۳ تکل موفق در پرسینگ تیم مقابل نیز نقش به سزایی داشت تا پیکان به یک برد شیرین دست پیدا کند.

لوسیانو پریرا

 

مهاجم کهنه کار فولادی‌ها بعد از یک دور کامل در میان تیمهای ایرانی ازجمله نفت آبادان، سپاهان و تراکتور حالا سالهای آخر فوتبال خود را در فولاد به سر می‌برد و انگار دوباره متولد شده است. پریرا بعد از بازی کابوس بار فولاد و نفت آبادان، در رشت خوش درخشید و با یک گل و یک پاس گل به آمار خوب خود تداوم بخشید. قطبی به مهاجم برزیلی خود اعتماد ویژه‌ای پیدا کرده و او نیز جواب اعتماد مربی خود را داده است. لوسیانو پریرا با ۱۲ گل زده حالا شانس آقای گلی بالایی دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز خیبر برای لیگ برتر/ توقف چادرملو برابر نفت و گاز

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال امروز یک شنبه با برگزاری ۸ دیدار برگزار شد و در مهم‌ترین بازی خیبر خرم آباد برابر دریا بابل به برتری ۴ بر ۳ دست پیدا کرد.

نتایج کامل این دیدارها به شرح زیر است:

* آریو اسلامشهر ۲ - داماش گیلان صفر
* خیبر خرم آباد ۴ - دریا بابل ۳
* مس شهر بابک ۳ - خوشه طلایی صفر
* چادرملو اردکان صفر - نفت و گاز گچساران صفر
* شاهین بندر عامری صفر- شهرداری آستارا صفر
* شهر راز شیراز یک- مس کرمان یک
* پارس جنوبی جم ۲ - سایپا یک
* مس سونگون یک - نفت مسجدسلیمان یک

شایان ذکر است دیدار تیم‌های استقلال آبی پوش ملاثانی و فجر شهید سپاسی شیراز به تعویق افتاد.

جدول رده بندی لیگ آزادگان در هفته بیست و هشتم به شرح زیر است:

کد خبر 6084733

دیگر خبرها

  • آرسنال - چلسی؛ ترکیب رسمی
  • تنها هت‌تریک کننده فوتبال ایران رفت!
  • تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ‌برتر
  • بازگشت موفق کاشف سردار آزمون به نیمکت مربیگری
  • تیم منتخب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال
  • خیز خیبر برای لیگ برتر/ توقف چادرملو برابر نفت و گاز
  • ستاره سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد
  • شکست تیم فوتبال آلومینیوم از ذوب آهن
  • آلومینیوم مغلوب ذوب آهن اصفهان
  • آرتتا از برنامه‌ریزی مسؤلان فوتبال انگلیس انتقاد کرد