Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح نمایشگاه جابربن‌حیان که امروز، 12 اردیبهشت ماه در دبستان استقلال ناحیه یک سنندج برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، از بانیان و دست اندرکاران جشنواره جابربن حیان و همچنین آموزگاران، مدیران، مربیان پیش دبستانی، اولیا و دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نمایشگاه جشنواره جابربن حیان حاصل تلاش و زحمات آموزگاران، مدیران و دانش آموزان عزیز است، افزود: خوشبختانه این نمایشگاه در سطح خیلی مطلوبی برگزار شده و ما شاهد تنوع فعالیت هایی هستیم که توسط دانش آموزان و با کمک معلمان انجام شده است.
حکیم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از سیاست های ابلاغی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اجرای برنامه جشنواره جابربن حیان در مدارس است؛ گفت: این جشنواره در راستای تقویت روحیه پژوهشی در دانش آموزان و انجام تکالیف مهارتی و توجه به هویت ملی بومی اجرا می شود و دانش آموزان با تسلط کامل دست سازه‌های خود را به نمایش می گذارند.
وی افزود: در نمایشگاه جابربن حیان دانش آموزان جلوه‌‌های از پایبندی و پیگیری آداب و رسوم محلی را به خوبی اجرا می‌کنند.
حکیم زاده با بیان اینکه محیط های آموزشی به سمت محیط تربیت محور تغییر پیدا یافته و کودکان می توانند در کنار هم بدون رقابت از یادگیری لذت ببرند، اعلام کرد: خوشبختانه در استان کردستان برنامه جابربن حیان نیز با جدیت دنبال شده است.
وی عنوان کرد: سه شعار محوری« مهارت آموزی، رقابت زدایی و بازی و نشاط » در معاونت آموزش ابتدایی استان کردستان به خوبی پیگیری و اجرایی شده و در کارهای عملی که به صورت گروهی انجام شده، نمود پیدا کرده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت یادگیری فعال در دوره کودکی، ابراز امیدواری کرد با دنبال کردن سیاست اجرایی در معاونت آموزش ابتدایی، شاهد این باشیم که کودکان به دور از اضطراب و رقابت از طریق بازی، یادگیری و دست ورزی داشته باشند.
حکیم زاده با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش بر یادگیری دانش‌آموزان در محیط شاداب و با نشاط تاکید دارد؛ گفت: استان کردستان یکی از استان های هدف در اجرای برنامه بازی و یادگیری است.
وی ادامه داد: کودکان می‌توانند از طریق فعالیت عملی هویت و فرهنگ بومی خود را پاس بدارند و از طریق پژوهش و فعالیت‌های عملی، یادگیری مفاهیم علمی را پایدار کنند و یادگیری معناداری داشته باشند.
به گفته این مقام مسئول برپایی نمایشگاه جابربن حیان در سال رونق تولید ملی می تواند نقطه شروع خوبی باشد برای اینکه ما امیدوار باشیم به آینده‌ای که در آن کودکان ما از کودکی علم را کاربردی یاد گرفته‌اند و توانسته‌اند مفاهیم عملی را در زندگی به کار ببرند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین با اجرای این جشنواره و با دیدن این دستاوردها ما معتقدیم که بحث اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان حتما و حتما پایه‌هاش در دوران کودکی گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بهترین زمان برای فرهنگ سازی مناسب، زمان کودکی است ؛ یادآور شد: خوشبختانه دستاوردهای دانش‌آموزان و مربیان در جشنواره جابربن حیان به خوبی بیانگر این است که فرهنگ سازی برای رونق تولید ملی، اقتصاد دانش‌بنیان، یادگیری علم کاربردی در دانش‌آموزان و تبدیل کردن آن به مهارت در استان کردستان به خوبی دنبال می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی آموزش و پرورش اقتصاد دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی گفت: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، محمد مهدی کاظمی جزئیات آزمون‌های شبه نهایی را تشریح و اظهار کرد: آزمون شبه نهایی که برنامه آن تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس نیازمند توجه و شناخت نقاط ضعف آموزشی در فرایندهای یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف و آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برای اولین بار آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد، تمرکز ما در آزمون‌های شبه نهایی روی پایه‌های دهم و یازدهم است که در چهار عنوان واحد درسی، دو عنوان درس عمومی و دو عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به استان‌ها اعلام شده است طوری برنامه‌ریزی شود که محیط آزمون شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشد تا دانش آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند، این موضوع خود زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد می‌شود؛ تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان و آزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند برگزار می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: شروع آزمون‌ها از ۲۷ فروردین است و تا چهارم اردیبهشت ادامه خواهد داشت و در چهار روز (۲۷ و ۲۹ فروردین و یکم و چهارم اردیبهشت) با فاصله زمانی که در آزمون‌های نهایی برنامه‌ریزی شده و طراحی سوالات شبه نهایی بر اساس چهارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش بوده در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته است و در طراحی سوالات سعی شده متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سوالات امتحانات نهایی هم خواهد بود انجام شود.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند، ضمن اینکه پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و می‌توانند رفع اشکالات و نواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طراحی سوالات از ۹۰ درصد محتوای برنامه درسی و کتاب درسی است با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی و بر اساس همان چهارچوب و الگوی درسی امتحانات نهایی هست.

کاظمی گفت: امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده است زمینه‌سازی عدالت آموزشی و همچنین ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و از سوی دیگر کاهش استرس دانش آموزان باشد و سعی شده فرایند برگزاری و حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی باشد، جلسه تبیینی و توجیهی در این رابطه برای معاونان و کارشناسان آموزشی مناطق و سرگروه‌های آموزشی و همچنین مدیران مدارس برگزار و از طرف معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش نکات مورد نیاز منتقل شد.

کد خبر 745151

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • ۲ هزار و ۸۰۰ باب فضای ورزشی دانش آموزی در کشور احداث شد
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است
  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست