Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@15:12:37 GMT

فعالیت انجمن بیماران نقص ایمنی اصفهان در کشور بی نظیر است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۳۷۱۷

فعالیت انجمن بیماران نقص ایمنی اصفهان در کشور بی نظیر است

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز پنجشنبه در گردهمایی خانواده های بیماران نقص ایمنی اولیه در تالار آناهیتای اصفهان افزود: چنین انجمن خیریه ای که به طور اختصاصی به بیماری نقص ایمنی اولیه بپردازد نیز در کشور کم نظیر است.
وی با بیان اینکه تلاش خیران و پزشکان برای کاهش مشکلات و آلام بیماران نقص ایمنی در استان اصفهان ستودنی است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز همکاری ها و اقدام های بسیار خوبی در این زمینه بویژه با اعطای مجوز به مرکز تحقیقات نقص ایمنی اولیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار امیدواری کرد که دستاوردهای مرکز تحقیقات بیماری نقص ایمنی اولیه اصفهان بتواند در شناسایی و پیشگیری هرچه بهتر و بیشتر این بیماری، کمک کند.
مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی حضرت صدیقه طاهره (س) در حاشیه این گردهمایی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیش از 300 خانوار بیمار نقص ایمنی از استان های مختلف زیر پوشش این انجمن هستند.
سید محمد باقر حجازی افزود: انجمن خیریه بیماران نقص ایمنی در سال 86 تاسیس و در سال 88 در استان اصفهان ثبت شد و به حمایت های مالی، دارویی، آموزشی و پیشگیری در این زمینه می پردازد.
وی برگزاری همایش های فرهنگی، آموزشی و تفریحی را از جمله برنامه های این انجمن برشمرد و گفت: یازدهمین گردهمایی خانواده های بیماران نقص ایمنی امروز به مناسبت هفته جهانی آن در اصفهان برگزار شد.
دوم تا نهم اردیبهشت امسال به هفته بیماران نقص ایمنی اولیه نامگذاری شد.
حجازی مهمترین مشکل این بیماران را تامین هزینه های داروی خاص بیماری نقص ایمنی اولیه (IVIG) عنوان و اضافه کرد: این دارو گران قیمت است و بسته به میزان وزن بیمار تجویز و تزریق ماهیانه می شود که هزینه های بین پنج تا 20 میلیون ریال و حتی بالاتر را بهمراه دارد.
وی با بیان اینکه نقص ایمنی اولیه هنوز جزو بیماری های خاص قرار نگرفته است، ادامه داد: اگر این امر میسر شود بسیاری از مشکلات آنها از جمله هزینه دارویی حل می شود.
حجازی با اشاره به اینکه در زمان حاضر این داروها زیر پوشش بیمه است و تا حدی مشکلات آنها را برطرف می کند، تاکید کرد: لازم است مجلس شورای اسلامی درباره اینکه نقص ایمنی اولیه جزو بیماری های خاص قرار گیرد، اقدام کند.
وی با بیان اینکه این انجمن از معدود خیریه هایی است که با حمایت خیران اقدام به راه اندازی مرکز تحقیقات با مجوز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرده است، افزود: تا کنون چهار ژن جدید این بیماری توسط این مرکز کشف شده است.
حجازی همچنین خواهان همکاری بیشتر مسوولان و مردم با این خیریه ها شد و تاکید کرد: ارزش افزوده و معنوی که خیران و مردم در حمایت از بیماران انجام می دهند بسیار بیشتر از پولی است که آنها برای این کار هزینه می کنند.
در بیماری نقص ایمنی، سیستم دفاعی بدن دچار نقص یا کاهش عملکرد می شود بنابراین دستگاه ایمنی بدن نمی تواند در برابر میکروب ها اعم از باکتری، ویروس و قارچ ها و هرگونه جسم خارجی دیگر از خود محافظت کند.
این بیماری به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شود و آلرژی، عفونت های پی در پی، مننژیت و سرطان از علایم بیماری نقص ایمنی به شمار می رود.
6022 / 3011
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اصفهان خانواده ژن مجلس شورای اسلامی وزن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان گفت: کبد چرب بیماری شایع و بدون علامت است، تغییر سبک زندگی مهم‌ترین بخش برای درمان بیماری کبد چرب است، اصلاح شیوه زندگی ۹۰ درصد بخش درمان را به خود اختصاص می‌دهد.

هادی عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه عضو کبد در بدن انسان وظایف متفاوتی را بر عهده دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین عملکرد کبد سم زدایی بدن است، ذخایر انرژی، ذخایر منابع گلیکوژن در کبد، تولید پروتئین‌ها و آمینه اسیدهای ضروری بدن، تولید ویتامین‌ها و فاکتورهای پیش انعقادی از دیگر وظایف این عضو در بدن است.

وی با بیان اینکه بیماری کبد چرب ارمغان زندگی شهرنشینی است، افزود: فعالیت بدنی کمتر و کم تحرکی در زندگی شهرنشینی امروز بیشتر است و نوع غذاها پرچرب و پرکالری بوده، بنابراین اضافه وزن و چاقی در بین افراد رواج زیادی دارد و این موارد باعث افزایش بروز بیماری‌هایی مانند کبد چرب می‌شود.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان تصریح کرد: کبد چرب بین بزرگسالان شیوع بیشتری داشت، اما در سال‌های اخیر سن شیوع این بیماری کاهش یافته و بین کودکان هم گسترش پیدا کرده است، به دلیل اینکه نوع بازی کودکان تغییر یافته و در تحرک لازم را ندارند و به سمت بازی‌های نشسته و رایانه‌ای گرایش بیشتری دارند.

وی بااشاره به پنهان بودن علائم خطر بروز این بیماری گفت: لازم است بدانیم تنها ۱۰ درصد چربی این عضو طبیعی است، داشتن چربی بیشتر و جایگزینی بافت طبیعی کبد با چربی می‌تواند علامت خطر باشد، بروز این بیماری در مراحل اولیه علامتی ندارد و بیمارانی که ریسک ابتلاء به این بیماری را دارند، باید مورد بررسی قرار گیرند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: خطر ابتلاء به این بیماری در برخی از افراد بیشتر است، بیماران مبتلا به دیابت از مهم‌ترین افراد پرخطر برای ابتلاء به بیماری کبد چرب هستند و حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد آنها مبتلا به این عارضه می‌شوند، کبد چرب بیماری شایعی است و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد عموم افراد جامعه به این عارضه مبتلا می‌شوند و این آمار بالایی است.

وی با بیان اینکه در برخی افراد خطر ابتلاء به این بیماری بالاتر است، ادامه داد: طبق بررسی‌ها ابتلاء به بیماری کبد چرب در افرادی که دچار فشارخون، دیابت نوع دو، چاقی شکمی و چربی خون هستند، افزایش دارد و عوارض ناشی از بروز این بیماری بیشتر است، برای مثال در بیماران دیابت نوع دو اگر به سمت بیماری کبد چرب پیش بروند، انتظار بروز فیبروز کبدی نیز وجود دارد.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان گفت: افراد لاغر هم می‌توانند به کبد چرب مبتلا شوند، کسانی که زمینه ژنتیکی دارند و افرادی که چربی شکمی و زندگی کم تحرکی دارند، نیز در معرض خطر ابتلاء به این بیماری هستند و این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست.

سیروز کبدی، مرحله آخر درگیری با بیماری کبد چرب

وی در خصوص عوارض بیماری کبد چرب برای سلامتی بدن تصریح کرد: کبد چرب بیماری شایع و بدون علامتی است و احتمال دارد مورد غفلت واقع شود و نگرانی از بروز این بیماری تنها ایجاد چربی کبد نیست و بیشترین نگرانی از بروز سکته و فیبروز کبدی در بیماران است و مرحله آخر درگیری با بیماری سیروز کبدی بوده و پیوند کبد تنها راه نجات این گروه از بیماران است.

عبداللهی ادامه داد: پیوند کبد درمان مؤثری برای سیروز کبد است و کشور بهترین قطب در این زمینه است، اما برای انجام این عمل باید منتظر گرفتن عضو از افراد مرگ مغزی بود و بعد از پیوند باید بیماران مراقبت‌های طولانی مدت داشته باشند و داروها را به طور مرتب مصرف کنند تا دچار عارضه نشوند.

وی درباره روند تشخیص بیماری کبد چرب عنوان کرد: برای تشخیص این بیماری در افراد پرخطر ابتدا با آزمایش خون و سونوگرافی آنزیم‌های کبد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این آزمایش‌ها می‌توان متوجه بروز این بیماری شد و در مراحل پیشرفته‌تر تشخیص مورد تأیید نهایی قرار می‌گیرد.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان با تاکید به شیوه‌های درمانی عارضه کبد چرب گفت: تغییر سبک زندگی مهم‌ترین بخش برای درمان بیماری کبد چرب است، اصلاح شیوه زندگی ۹۰ درصد بخش درمان را به خود اختصاص می‌دهد، در حال حاضر دارو و درمان مؤثری برای این بیماری وجود ندارد و درمان بیماران در مسیر کاهش وزن، جلوگیری از بروز چاقی، انجام فعالیت‌های ورزشی هوازی، پرهیزهای غذایی و کم کردن مصرف کربوهیدرات‌ها، مواد قندی و شکرهای تصفیه شده است.

کد خبر 745059

دیگر خبرها

  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • تجلیل از رئیس دادگاه خلاق بخش سراجو در مراغه
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • (عکس) تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت
  • رابطه سبک زندگی نادرست و رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • چرا بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش چشمگیر داشته است؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون