Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نخست وزیر ژاپن با هدف احیای روابط دیپلماتیک بین توکیو و پیونگ یانگ، از آمادگی خود برای دیدار بی قید و شرط با رهبر کره شمالی خبر داد.

'شینزو آبه' به روزنامه سانکی شیمبون گفت: می خواهم بدون هیچ قید و شرطی با 'کیم جونگ اون' دیدار و صادقانه با او گفت وگو کنم. فعال بودن در حل مسائل برای کشور ما اهمیت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آبه افزود: بدون ملاقات مستقیم با کیم نمی توان پوسته بی اعتمادی متقابل را شکست. به اتخاذ تصمیمات راهبردی و انعطاف کیم خوش بین هستم.
نخست وزیر ژاپن که از مخالفان سرسخت برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی بود، به تازگی لحن مواضع خود در قبال پیونگ یانگ را تعدیل کرد و خواستار برگزاری نشستی با کیم برای حل و فصل مناقشه احساسی ربوده شدن شهروندان ژاپنی از سوی عوامل کره شمالی شد.
کره شمالی تا سال 2017 بارها موشک هایی را آزمایش کرد که بر فراز ژاپن به پرواز در می آمدند و هشدارها و مواضع خشن توکیو را به دنبال داشت.
کیم در تلاش برای توسعه محفل دیپلماتیک خود تا گنون با 'ولادیمیر پوتین'، رئیس جمهوری روسیه، 'دونالد ترامپ'، 'شی جین پینگ'، رئیس جمهوری چین و 'مون جائه این'، رهبر کره جنوبی، دیدار کرد.
آبه که جمعه پیش با ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد، می گوید، از ترامپ خواست تا به حل مناقشه گروگانگیری اتباع ژاپنی از سوی کره شمالی کمک کند.
توکیو می گوید، عوامل کره شمالی در دهه 1970 و 1980، شهروندان ژاپنی را ربودند.
آساق**شبس**1088 **1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ژاپن كره شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است، در ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع) حضور یافت و مورد استقبال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قرار گرفت.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، در این دیدار نخست وزیر عراق بر تمایل دولت این کشور برای حفظ روابط بین دو کشور تاکید و گفت: 10 سال از تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش می‌گذرد و در طی این سال‌ها مردم عراق فداکاری‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و عراق نیز از تلاش‌های جامعه بین‌المللی و دوستان خود در همکاری با این کشور برای مقابله با تروریسم قدردانی می‌کند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی عراق امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند و خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد.

السودانی ضمن اعلام تمایل عراق برای دستیابی به تخصص، تسلیحات، تجربه و مشارکت امنیتی، به ویژه در شرایطی که منطقه در آن قرار داد، بر اهمیت ثبات در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش که همه نسبت به آن اتفاق نظر دارند، تاکید کرد و خواستار تداوم همکاری بین عراق و آمریکا شد.

در این دیدار وزیر دفاع آمریکا نیز بر عمق روابط مشترک، همکاری‌های امنیتی و تمایل به گفت‌وگو به سمت یک رابطه راهبردی در چارچوب توافقنامه بین دو کشور تاکید کرد.

بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السودانی با بایدنعراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • فیلم حرکت ویژه محافظان و تیم اسکورت نخست وزیر ژاپن | درخواست با احترام از رانندگان!
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • قطارهای تندروی ژاپن توان رقابت در بازارهای بین المللی را ندارند
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • کیم: کره شمالی خواهان فصل جدیدی در روابط خود است