Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-19@17:10:15 GMT

گوشی‌های گران‌قیمت پیکسل گوگل فروش نمی‌روند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۳۹۱۸

گوشی‌های گران‌قیمت پیکسل گوگل فروش نمی‌روند

ایتنا - اوائل ماه جاری گوگل تا جایی پیش رفت که پیکسل 3 را در Google Fi با 50% تخفیف عرضه کرد! با اینکه گوشی‌های سری پیکسل 3 گوگل به خاطر سرعت بالا و دوربین‌های ممتاز مورد ستایش قرار گرفته‌اند، ولی این چندان کمکی به فروش این گوشی‌ها در بازار نکرده است.  
 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، مدیر ارشد مالی گوگل، روث پورات، در سخنرانی خود به منظور ارائه گزارش درباره عملکرد مالی شرکت، گفت که فروش گوشی‌های این شرکت آنچنان به وفق مراد آنها پیش نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورات گفت که فروش پیکسل سال به سال کاهش می‌یابد، که تا حدودی دلیل آن سختتر شدن بازار برای اسمارتفون‌های رده ممتاز است.
 
جدیدترین پیکسل‌های گوگل در بازار آمریکا در اکتبر سال گذشته با قیمت حداقل 799 دلار برای Pixel 3  پنج و نیم اینچی و 899 دلار برای گوشی 6.3 اینچی Pixel 3 XL عرضه شدند. این قیمت‌های بالا باعث شدند که این گوشی‌ها در رقابتی تنگاتنگ با دستگاه‌های پرچمدار رقیب شرکت‌های اپل و سامسونگ قرار بگیرند.
 
این کمپانی تلاش‌های گسترده‌ای را برای جلب نظر افراد برای رو آوردن به گوشی‌هایش به کار گرفته است، از جمله یک جشنواره فروش در Google Play Store که در آن با تخفیف 200 دلاری پیکسل 3 را به قیمت 599 دلار و 3 XL را به قیمت 699 دلار برای خرید قابل دسترسی کرد.
 
حتی در اوائل ماه جاری این شرکت تا جایی پیش رفت که پیکسل 3 را در Google Fi با 50% تخفیف عرضه کرد.
 
البته شایعاتی نیز وجود دارد که به زودی مدل ارزان‌تری از پیکسل 3 نیز عرضه خواهد شد. پیشبینی می‌شود که این گوشی که لقب پیکسل 3a یا پیکسل Lite به خود گرفته از نظر ظاهر کلی شبیه سری فعلی پیکسل باشد ولی از پردازنده کندتر اسنپ‌دراگون 670، حافظه استاندارد پایین‌تر (32 گیگابایت به جای 64 گیگابایت) و پلاستیک به جای شیشه استفاده خواهد کرد، تا به قیمتی ارزان‌تر برسد.   
 
اوان بلاس، درزدهنده سرشناس، اخیرا در توئیتی تصاویری از این گوشی جدید را منتشر کرده است.
 
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوشی پیکسل تلفن هوشمند گوگل گوگل پیکسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

شرکت بین المللی داده (IDC) اعلام کرد که سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفته و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های اولیه که توسط شرکت بین المللی داده (IDC) در روز یکشنبه منتشر شد، سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفت و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورد.

این غول فناوری کره جنوبی سال گذشته میلادی رتبه اول را به رقیب آمریکایی خود واگذار کرده بود.

داده های شرکت بین المللی داده نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند اپل در سه ماهه اول سال 2024 به دلیل تشدید رقابت از سوی سازندگان آسیایی حدود 10 درصد کاهش یافته است.

فشار صهیونیست‌ها به اپل در پی جنجال پرچم فلسطینسامسونگ رتبه اول تولید موبایل را از دست داد

طبق گزارش IDC، اپل در ژانویه تا مارس سال جاری میلادی 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه فروخته شده در مدت مشابه در سال 2023 کاهش نشان می‌دهد.

به گفته این شرکت، اگرچه سامسونگ شاهد کاهش 0.7 درصدی رشد فروش خود بود، اما به نظر می رسد در مجموع نسبت به دوره‌های سه ماهه اخیر در شرکت خود یا اپل، در موقعیت بهتری قرار دارد.

سهم سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اول 2024 به 20.8 درصد رسید، در حالی که سهم اپل 17.3 درصد بود.

به گفته این شرکت تحقیقاتی، برندهای چینی شیائومی، ترنسشن و اوپو به دنبال سامسونگ و اپل هستند تا پنج سازنده برتر گوشی‌های هوشمند را تشکیل دهند.

شرکت بین المللی داده همچنین اعلام کرد به طور کلی، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 7.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کاهش فروش اپل پس از عملکرد قوی آن در سه ماهه چهارم سال 2023 اتفاق می‌افتد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولیدکننده پیشروی گوشی در جهان پشت سر گذاشت و به این ترتیب به دوازده سال سلطه این غول فناوری کره جنوبی پایان داد.

با این حال، کاهش فروش شرکت اپل در سال جاری به چالش های آن در بازارهای کلیدی، به ویژه چین نسبت داده شده است.

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در چین، به منظور مقابله به مثل با محدودیت‌های دولت آمریکا برای اپلیکیشن‌های چینی، استفاده کارمندان از دستگاه‌های اپل را محدود کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران قیمت طلا را گران کرد
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • نحوه به‌روزرسانی Android ۱۵ Beta ۱؛ برجسته ترین ویژگی‌ها و تلفن‌های واجد
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد