Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:00:37 GMT

وزیر خارجه بحرین حاضر به عذرخواهی از عراق نشد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۴۱۰۰

وزیر خارجه بحرین حاضر به عذرخواهی از عراق نشد

بغداد - ایرنا - وزیر خارجه دولت آل خلیفه در بحرین ضمن خودداری از عذرخواهی بابت توهین های سابق به عراق و یکی از شخصیت های دینی و سیاسی این کشور، اتهامات دیگری را متوجه آنها کرد.

به گزارش ایرنا، 'خالد بن احمد' وزیر امور خارجه دولت آل خلیفه در بحرین روز پنجشنبه در گفت و گو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط، بار دیگر مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق که پیشتر بدلیل طرح پیشنهاداتی برای حل بحران بحرین مورد هجوم وی قرار گرفته بود را متهم کرد که از خارج دستور می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خالد بن احمد همچنین از عذرخواهی بابت توهین هایی که پیشتر از طریق انتشار توییت به مقتدا صدر کرده بود امتناع کرد.
وی مدعی شد که برخی اشخاص در عراق از خارج دستور می گیرند و عمدا و مطابق میل ایران به بحرین اهانت می کنند.
وزیر خارجه آل خلیفه افزود: مقتدا صدر هنگامی که توسعه روابط عراق با سعودی و بحرین را مشاهده کرد خواست با چنین سخنان توهین آمیزی این روند را متوقف کند.
وی گفت: (دولت عراق) از ما خواسته عذرخواهی کنیم آنهم از سخنانی که در مقابل توهین یک شخص (مقتدا صدر) به بحرین بیان شد در حالی که پیش از هر چیز باید از او می خواستند بخاطر توهین به بحرین، عذرخواهی کند.
در پی توهین روز شنبه وزیر امور خارجه دولت آل خلیفه به مقتدا صدر وزارت امور خارجه عراق سفیر بحرین در بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی تسلیم وی کرد.
پیش تر بحرین کاردار عراق را احضار و بخاطر اظهارات صدر به این کشور اعتراض کرده بود.
همزمان صدها نفر در مقابل کنسولگری بحرین در نجف تجمع کردند. تجمع مشابهی فردای آن روز در برابر ساختمان سفارت این کشور در بغداد انجام شد.
متقدا صدر روز شنبه در پیام مفصلی در تحلیل اوضاع عراق و منطقه از جمله خواستار کناره گیری سران بحرین، سوریه و یمن برای حل بحران سیاسی در این کشورها شده بود.
وی همچنین پیشنهاداتی درخصوص جلوگیری از آنچه درگیری ایران و آمریکا از یکسو و ایران و عربستان از سوی دیگر و دور نگهداشتن عراق از تعبات آن نامیده بود، ارائه کرده بود.
وزیر خارجه بحرین اما در واکنش به این پیشنهاد مقتدا صدر وی را احمق و سگ و عراق را زیر سلطه خارجی (ایران) توصیف کرده بود امری که اعتراض گسترده عراقی ها را برانگیخت.
خاورم*4**380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق بحرين مقتدا صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد

دریافت 980 KB

دیگر خبرها

  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد