Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@06:44:26 GMT

مدیریت ناکارآمد موجب هرج و مرج اقتصاد کشور شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۴۱۵۸

مدیریت ناکارآمد موجب هرج و مرج اقتصاد کشور شده است

امام جمعه فریدونشهر با بیان اینکه در لحاظ قدرت نظامی در اوج هستیم گفت: وضعیت اقتصادی خوبی داریم، اما به دلیل عدم مدیریت برخی مدیران نالایق که فقط شعار ما می‌توانیم سر می‌دهند با مشکل هرج و مرج در اقتصاد کشور مواحه شده ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت، حجت‌الاسلام اسماعیل شاه‌محمدی امروز (پنجشنبه) در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم اظهار کرد: شهید آیت الله مطهری در تبیین معارف دینی متفکرانه، عقلانیت را در راه جوانان قرار داد تا به مقصد توحیدی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قدردان علمایی مانند آیت الله مطهری و علامه جعفری باید باشیم، افزود: کتاب "توحید" آیت الله مطهری راه خداشناسی را به مردم یاد می‌دهد، اما بلااستفاده مانده است، علامه جعفری در اروپا قرآن را با شعر تفسیر می‌کرد تا کسانی که علاقمند به خواندن قرآن و گرایش به دین اسلام نداشتند از این طریق به اسلام علاقمند شوند.

امام جمعه فریدونشهر با بیان اینکه استکبار جهانی با تمام قدرت نمی‌تواند چراغ اسلام را خاموش کند چراکه انقلاب اسلامی اشعه و پرتوی از چراغ هدایت اسلام است و الگویی برای تمام عالم شده است، گفت: انقلاب با نثار خون هزاران شهید به پیروزی رسید و مردم انقلابی و متدین ایران هرگز نخواهند گذاشت انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

وی گفت: هدف دشمنان با ایجاد تحریم، نابودی انقلاب است؛ اما امکان پذیر نخواهد بود چراکه ایران اسلامی پشتوانه قدرت بزرگ الهی را دارد که توهم نیست بلکه واقعیت است.

شاه‌محمدی با بیان اینکه از لحاظ قدرت نظامی در قله هستیم، افزود: از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی داریم اما به دلیل عدم مدیریت کارآمد برخی مدیران نالایق که فقط شعار ما می‌توانیم سر می‌دهند با مشکل هرج ومرج در اقتصاد کشور مواجه شده ایم.

وی افزود: کشور ما از لحاظ اقتصادی، سیاسی، نظامی و معنوی در اوج قدرت است، اما عدم مدیریت کشور را فلج و معطل کرده است و باعث شده که برخی نتیجه کم کاری‌ها و مشکلات اقتصادی را به انقلاب ربط دهند.

امام جمعه فریدونشهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری ندای نابود شدن رژیم غاصب صهیونیستی را نوید دادند، گفت: انقلاب اسلامی ظهور صغری بود و زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم خواهم کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اقتصاد انقلاب اسلامی بوئین میاندشت قدرت خرید مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد مرزهای شرق کشور با قدرت در حال انجام است

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا گفت: انسداد مرز در ‌شرق کشور از مأموریت‌های نیروی زمینی ارتش است که از سال گذشته علی‌رغم مقاومت طالبان، شروع کرده‌ایم و با قدرت و شدت در حال انجام است.

امیر سرتیپ رضا آذریان، امروز ۲۵ فروردین در ‌نشست خبری فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا که در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با موضوع دستاوردهای نیروی زمینی ارتش در دفتر فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که توفیق یافتیم امسال نیز با کمک اصحاب رسانه برنامه‌های خوب و مناسبی در شأن و جایگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم و یک بار دیگر اقتدار و صلابت نیروهای مسلح کشورمان را نشان دهیم.

وی افزود: هرساله برنامه‌هایی را به همین مناسبت در کل کشور برگزار می‌کنیم که هدف از اجرای آن‌‍‌ها تجدید میثاق کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست. در این برنامه‌ها، تقویت جایگاه و ارتقاء سطح آمادگی یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داده می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با اشاره به نقش ارتش قبل از پیروزی انقلاب، بیان کرد: اگر چه ارتش در آن دوران در اختیار رژیم طاغوت بود، اما کارکنانش به‌ عنوان مسلمان، در کنار مردم نقش بسیار مهمی را در پیروزی انقلاب داشتند. وقتی موج انقلاب در کشور شروع شد، بدنه ارتش هم تحت تأثیر قرار گرفت و تلاش کرد پیروزی انقلاب زودتر شکل بگیرد و کم‌کم ارتشیان به صفوف انقلابیون و مردم پیوستند.

آذریان با اشاره به نامگذاری دهه ارتش که فاصله سالروز شهادت شهید علی صیاد شیرازی تا شهادت شهید قرنی است، عنوان کرد: شهید صیاد شیرازی در زمانی که در اصفهان سروان بود، ارتباطش را با حوزه علمیه قم برقرار کرد و نامه‌های حضرت امام(ره) را در سطح یگان‌های ارتش از اصفهان به شهرهای دیگر می‌فرستاد و نقش بسیار مهمی در دوران قبل از انقلاب ایفا می‌کرد.

وی اضافه کرد: اگر چه حضرت امام خمینی(ره) دستور دادند ارتش پادگان‌ها را خالی کند و به مردم بپیوندد، اما به محض اینکه انقلاب به پیروزی رسید، شورای عالی ارتش تشکیل شد و تمامی کارکنان ارتشی که به دستور امام پادگان‌ها را ترک کرده‌ بودند، احضار شدند و یک روز پس از انقلاب، یعنی در روز ۲۳ بهمن به انقلابیون و صف دفاع از انقلاب اسلامی پیوستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با اشاره به فعالیت گروه‌های تجزیه‌طلب در ابتدای پیروزی انقلاب، اضافه کرد: تجزیه‌طلبان و مخالفین در حالیکه هنوز بسیج و سپاه شکل نگرفته بود، در مقابل انقلاب ایستادند. نیروهای ارتش که گوش به فرمان امام بودند، نقش بسیار مهمی در صیانت از کشور و انقلاب داشتند و در مقابل توطئه‌گران، مخالفان و تجزیه‌طلبان ایستادند و اجازه ندادند کشور به آن شرایطی که خواست احزاب و گروه‌های مختلف بود، برسد. سازمان چریک‌های فدایی خلق، حزب کمونیست دموکرات در کردستان و حزب توده در خوزستان از جمله این گروه‌ها بودند که با دفاع سرسخت ارتش مواجه شدند.

آذریان با اشاره به تاکیدات امام مبنی بر لزوم پشتیبانی مردم از ارتش، گفت: ۳ روز بعد از اعلام ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش توسط امام(ره)، نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع و پشتیبانی از انقلاب و کشورمان تاسیس شد. نقش ارتشیان به‌ویژه شهید صیاد شیرازی در تشکیل و تجهیز سپاه پاسداران قابل ملاحظه است، به ‌طوریکه با رئیس‌جمهور وقت، بنی‌صدر درگیر شد و اجازه نداد وحدت بین ارتش و سپاه از بین برود.

وی با اشاره به نقش ارتش در دفع حمله نظامی به صحرای طبس، بیان کرد: خنثی‌سازی کودتای پایگاه نوژه همدان از دیگر اقدامات ارتش برای حفاظت از انقلاب در برابر دشمنان خارجی بود. نتیجه نگرفتن آمریکایی‌ها از چنین برنامه‌هایی موجب شد آن‌ها جنگ ۸ ساله را بر ما تحمیل کنند. جنگی که قبل از ۳۱ شهریور آغاز شده بود و حملات صدام هر روز به مرزهای زمینی و دریایی ما انجام می‌شد. در روزهای ابتدایی جنگ، نیروی زمینی ارتش با سه لشکر در مقابل آنان ایستاد تا صدام نتواند به هدف اصلی خود، یعنی جداسازی خوزستان از ایران برسد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ادامه داد: دانشجویان دانشگاه افسری ارتش به فرماندهی شهید نامجو به مناطق جنوبی رفتند و ۳۴ روز افتخارآفرینی آنان در مقابله با رژیم بعث عراق موجب شد دشمن نتواند مناطق دیگر را در اختیار گیرد. ضربه بسیار سنگین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز دوم جنگ، نشان از آمادگی آن در دفاع از انقلاب اسلامی داشت. همچنین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۷ آذرماه توانست نیروی دریایی عراق را برای همیشه به قعر دریا فرستد و در ادامه جنگ نیز وحدتی که شهید صیاد شیرازی با سایر نیروهای مسلح به وجود آورده بود، موفقیت‌های بسیاری را برای رزمندگان ایجاد کرد.  

۴۶ هزار شهید نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس

آذریان اضافه کرد: در این مسیر ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران خونشان را برای دفاع از اسلام و انقلاب و ایران اسلامی نثار کردند که از این تعداد ۴۶ هزار شهید متعلق به نیروی زمینی ارتش است. نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی بسیار بزرگی انجام داد؛ چنانکه امام خمینی(ره) فرمودند "نیروی زمینی ارتش نوک پیکان حملات ناجوانمردانه ارتش بعث قرار دارد."

وی بیان کرد: پس از دوران دفاع مقدس نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تجربیات و ظرفیت جوانان، سازمان جهاد خودکفایی را در همه یگان‌ها تشکیل داد و توانست به جایی برسد که هیچ وابستگی‌ای به جایی نداشته باشد. ساخت انواع تانک‌ها، به‌ویژه تانک ذوالفقار، انواع نفربرهای چرخدار، انواع موشک‌های سبک، دور برد و با برد کوتاه، انواع گلوله‌های هوشمند، دقیق‌زن و نقطه‌زن، بالگردهایی که می‌توانند در همه شرایط آب‌وهوایی پرواز کنند، تعمیرات اساسی همه تجهیزات نیروی زمینی، افزایش برد موشک‌های بالگردها از ۳ به ۲۰ کیلومتر، موشک دوربرد شفق، موشک الماس و فراهم آوردن امکان پرواز بالگردها با تعداد بسیار زیاد از جمله اقداماتی است که توسط ارتش انجام شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا افزود: در نیروی پدافند هوایی ساخت انواع تجهیزات ارتباطی، رادارهای مختلف و سامانه‌های موشکی و پدافندی با انواع بردهای مختلف از دستاوردهای انقلاب در ارتش است. در نیروی دریایی ارتش نیز ناوشکن جماران و سبلان، ناوچه‌های مختلف و تجهیزات و سیستم‌های راداری گوناگون، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک اشراف اطلاعاتی در منطقه نشان داد. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان که از آسمان کشور با همکاری پدافند هوایی و هوافضای سپاه پاسداران حراست می‌کند، در ساخت انواع جنگنده‌ها به‌ویژه جنگنده‌های آموزشی موفقیت‌های بسیاری داشته است که هر ساله توسط ستاد کل نیروهای مسلح ارزیابی می‌شود.

حراست از مرزهای شرقی ایران در بیش از ۵۰۰۰ کیلومترمربع

آذریان با بیان اینکه ارتش در دفاع از حرم حضرت زینب(س) نیز در کنار سایر لشکرهای دفاع از حریم اهل بیت حضور داشتند و شهدای بسیاری را در این مسیر تقدیم کردند، گفت: مأموریت بعدی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران حراست از مرزهای ایران در بیش از ۵۰۰۰ کیلومترمربع در منطقه شمال‌شرق است که شامل ۹۳۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان می‌شود. همچنین در غرب و جنوب‌غرب نیز ارتش مأموریت حفاظت و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی را با اشراف اطلاعاتی بسیار بالا انجام می‌دهد و مانع از تعرض به مرزهایمان می‌شود. یگان‌های بسیار خوبی با تجهیزات بسیار بالا در مرزهای کشور مستقر هستند و این مأموریت را در کنار مرزبانان عزیز انجام می‌دهند. انسداد مرز در ‌شرق کشور نیز مأموریت دیگر نیروی زمینی ارتش است که از سال گذشته علی‌رغم مقاومت طالبان، شروع کرده‌ایم و با قدرت و شدت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ارتش در سال گذشته دو مأموریت بزرگ را در خراسان رضوی انجام داد، عنوان کرد: نخست کمک به بیش از هزار نفر بود که در منطقه شیرباد گلمکان در کولاک گرفتار شدند. همچنین ارتش در محرومیت‌زدایی به‌ویژه در کلات، درگز، خواف و سنگان نقش ویژه‌ای ایفا کرده است. در مباحث سیاسی نیز در راستای کمک به ستاد انتخابات، خودرو و تجهیزات اعزام کردیم. برای کمک به مردم در حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی نیز دو پایگاه اورژانس هوایی داریم و اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز مشهد را در خدمت قرار داده‌ایم.

رژه نیروهای مسلح با محوریت ارتش در بلوار نماز

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ضمن دعوت از مردم برای شرکت در مراسم روز ارتش در چهارشنبه ۲۹ فروردین، اظهار کرد: روز چهارشنبه ساعت ۷:۴۵ رژه نیروهای مسلح با محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران در قرارگاه شمال‌‍‌شرق در بلوار نماز برگزار می‌شود. در این برنامه پرش چتربازان یگان نیروی زمینی ارتش و همچنین گلباران مسیر رژه را توسط بالگردهای پایگاه هوایی مشهد خواهیم داشت.  

آذریان افزود: دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان، دیدار با امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی، برگزاری محفل انس با قرآن در سطح پادگان‌ها، غباررویی از مزار شهدا در روز ۳۰ فرودین، برگزاری مسابقات ورزشی و دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های دهه ارتش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد
  • دوران جدیدی در غرب آسیا شکل گرفته است
  • تقابل اسراییل با سپاه نابودی رژیم صهیونیستی را محقق خواهد کرد
  • تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیست را محقق می‌کند
  • دوران جدیدی در غرب آسیا شکل گرفته است + فیلم
  • عملیات وعده صادق نمایشی از قدرت فرهنگ ناب محمدی است
  • دنیا، پیام قدرت ایران را دریافت کرد
  • سید حسن خمینی: عملیات شجاعانه دیشب توسط فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم
  • سیلی ایران به صهیونیست‌ها از ضرورت‌ها بود/ جوانمردی مرام رزمندگان
  • انسداد مرزهای شرق کشور با قدرت در حال انجام است