Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@12:54:05 GMT

تاثیر سزارین بر شیردهی نوزاد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۴۲۳۴

مادرانی که عمل سزارین انجام می‌دهند، معمولا دیرتر از دیگر مادران شروع به شیردهی می‌کنند. دادن شیر به نوزاد در اسرع وقت، موجب تحریک تولید شیر می‌شود. اگر شما و فرزندتان پس از زایمان از هم جدا شوید، فرصتی برای شروع شیردهی ندارید. آفتاب‌‌نیوز : مادرانی که عمل سزارین انجام می‌دهند، معمولا دیرتر از دیگر مادران شروع به شیردهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادن شیر به نوزاد در اسرع وقت، موجب تحریک تولید شیر می‌شود. اگر شما و فرزندتان پس از زایمان از هم جدا شوید، فرصتی برای شروع شیردهی ندارید. در صورتی که بیش از ۱۲ ساعت از نوزاد خود جدا ماندید، با استفاده از پمپ شیردهی یا شیردوش پستان خود را برای تولید شیر تحریک کنید. هر دو تا سه ساعت از پمپ شیردهی استفاده کنید تا زمانی که نوزاد خود را در آغوش می‌گیرید، شیر کافی داشته باشید.
احساسات مادر پس از سزارین روی شیردهی تاثیر می‌گذارد
اگر جراحی دشواری را پشت سر گذاشته یا به صورت اضطراری عمل شده باشید، در حالی که آمادگی آن را نداشته‌اید، وضعیت جسمی و احساسی شما بر تمایل تان به شیر دادن تاثیر می‌گذارد. یک سزارین غیر منتظره ممکن است، باعث احساس ناراحتی و شکست در شما شود. این احساسات در میان مادران رایج است و شما تنها نیستید. درباره احساسات خود صحبت کنید و آن‌ها را بپذیرید. در نظر داشته باشید که تغذیه با شیر مادر به شما کمک می‌کند از این شرایط دشوار عبور کنید.
منبع: روزنامه خراسان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شیردهی نوزاد سزارین مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم

زایمان سزارین به دلیل مشکلاتی که منشاء مادری یا جنینی دارند در زمان طبیعی آن ۳۹ هفته و دو روز انجام می‌شود ولی اگر نوزاد به بهانه تاریخ رند زودتر از موعد معمول یعنی در ۳۷ یا ۳۸ هفتگی به دنیا بیاید، نارس است و در بیشتر موارد در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرامی‌گیرد.

این نوزادان جانشان در خطر است و در صورت بستری در بخش‌های ویژه نوزادان علاوه بر دریافت دارو، احتمال ایجاد مشکلاتی در سیستم مغز و اعصاب و بیماری‌های تنفسی و خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها وچود داشته و فرآیند رشد این نوزادان هم دچار اختلال می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • ۴ تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید
  • 7 نکته که در شروع مذاکره باید رعایت کنیم
  • عزیزم 03/03.03 به دنیا بیا لطفاً!
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • عزیزم ۰۳/۰۳/۰۳ به دنیا بیا لطفاً!
  • چرا بخشیدن پدر و مادرمان تا این اندازه دشوار است؟
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳
  • فیلم| تولد یک نوزاد فلسطینی پس از شهادت مادرش در بمباران