Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش تجلیل از استادان نمونه دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان قدر استاد، همزمان با هفته آموزش و گرامیداشت مقام شامخ معلم برگزار شد. به گزارش خبرگزاری دانشجو از اصفهان، رضا فرجی دانا در این مراسم با بیان این که توالی آموختن و یادگیری و یاد دادن‌ها سبب جاودانه شدن معلم و معلمی به عنوان رمز جاودانگی می‌شود، گفت: معلم‌ها، بخشی از وجود خودشان را در هر گروه از دانشجویان به ودیعه می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اهمیت علوم پایه در برآوردن نیاز‌های کنونی و آینده جامعه، گفت: ایجاد سازه‌های مهندسی عظیم و خلق آثار ادبی بزرگ، بیانگر انگیزه و میل انسان به جاودانگی است.
مشاور رئیس‌جمهور در امور علمی و آموزشی با اشاره به این که مهندسان با شناخت قوانین حاکم بر طبیعت و به خدمت گرفتن آن‌ها برای رفاه جامعه پیرامونی و برآوردن نیاز‌های آن‌ها چیز‌های جدید می‌سازند، افزود: در حال حاضر ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دانشجویان کشور در حوزه‌های مختلف مهندسی مشغول تحصیل هستند، به طوری که کشور ایران به پنجمین تولیدکننده مهندس در سطح جهان تبدیل شده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن آموزش مهندسی ایران با تأکید بر لزوم مشارکت همه اعضای هیئت علمی فعال در حوزه مهندسی درکشور، به معرفی انجمن آموزش مهندسی ایران پرداخت و گفت: ارتقای کیفیت آموزش مهندسی درکشور، توسعه پژوهش در آموزش مهندسی، رصد وضعیت آموزش مهندسی در کشور، ترویج روش‌های نوین آموزش و ارزیابی آموزش مهندسی کشور و بین‌المللی سازی آموزش مهندسی از جمله اهداف تأسیس این انجمن بوده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، رصد وضعیت آموزش مهندسی در کشور و انتشار گزارش سالیانه، کمک به تصویب و بررسی دوره کارشناسی ارشد آموزش مهندسی، برگزاری میزگردها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی و عضویت در اتحادیه بین‌المللی انجمن‌ها و آموزش مهندسی را بخشی از فعالیت‌های انجمن آموزش مهندسی ایران عنوان کرد و گفت: تدوین و چاپ طرح پژوهشی تجربه‌های تدریس آموزش مهندسی، همکاری در تأسیس و راهبری مؤسسه ارزشیابی آموزش مهندسی و همکاری با کرسی یونسکو در آموزش مهندسی نیز از دیگر فعالیت‌های این انجمن است.
وی با اشاره به عضویت حدود ۸۰۰ عضو حقیقی و ۴۵ عضو حقوقی در این انجمن، گفت: دانشگاه‌های شیراز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران و علم و صنعت جزو شاخه‌های ایجاد شده و شاخه‌های دانشگاهی صنعتی اصفهان و صنعتی شریف نیز در حال تأسیس هستند.
فرجی دانا با تأکید بر لزوم پیگیری اهداف کیفیت بخش در آموزش مهندسی کشور، به تحولات اساسی در مهندسیِ امروز اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های مهندسی باید با لحاظ کردن خصوصیات زیست محیطی انجام پذیرد و دستکاری در طبیعت نیز باید با توسعه پایدار انجام شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، در پایان این مراسم از ۱۲ استاد نمونه دانشگاه صنعتی اصفهان شامل یک استاد نمونه کشوری، ۴ مدرس نمونه، ۴ استاد راهنمای نمونه تحصیلات تکمیلی و ۳ استاد راهنمای تحصیلی نمونه تجلیل شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معلم روز معلم رضا فرجی دانا عضو هیئت علمی دانشگاه تهران قدر استاد دانشگاه صنعتی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه

منوچهر مخدومی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، آموزش و پرورش را از حیث نیروی انسانی، سرمایه بزرگ کشور دانست و با بیان اینکه هیچ ثروتی نمی‌تواند جایگزین نیروی انسانی شود، اظهار کرد: هفته معلم فرصت ارزشمندی برای ارج‌نهادن به سرمایه انسانی و توجه به ارزش واقعی معلمان است.

وی با اشاره به آغاز فرایند انتخاب معلمان نمونه در آموزش و پرورش، فعالیت استان کردستان در این زمینه را بر اساس دو روش سامانه‌ای و بررسی مستندات به صورت فیزیکی عنوان کرد و افزود: معلمان از طریق روش سامانه‌ای، و مدیران و عوامل کیفیت‌بخشی به صورت فیزیکی مستندات خود را در اختیار ستاد و کمیته‌های مرتبط با شناسایی معلمان نمونه قرار دادند.

مخدومی سیاست و تلاش استان را بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر رویکرد اعتلای فرهنگ عمومی و تکریم مقام الگوسازی معلمان عنوان کرد و هدف کلی را شناسایی در سه سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری دانست.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم کردستان تمامی معلمان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی دولتی و غیردولتی در دوره‌های مختلف تحصیلی را مشمول این برنامه عنوان کرد و با اشاره به دیگر شرایط شرکت در این فرایند، گفت: پیش از عید نوروز ابلاغ اعضای ستاد استانی و شهرستان‌ها و مناطق صادر و جلسات آن به صورت مستمر برگزار شد.

وی نقش دانش آموزان و معلمان دیگر برای شناسایی معلمان نمونه را یکی از تغییرات مثبت در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت: در استان کردستان مشارکت مطلوبی از سوی مخاطبان صورت گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سهمیه مناطق، استان‌ها و دوره‌های مختلف تحصیلی برای معرفی معلمان نمونه؛ از معرفی ۵ نفر از معلمان استان کردستان به مرحله نهایی خبر داد و گفت: در اوایل اردیبهشت‌ماه فرایند نهایی ارزیابی معلمان در سطح کشور انجام شده و معلمان نمونه کشوری معرفی خواهند شد.

مخدومی در ارائه آمار دیگری از معرفی معلمان نمونه استان گفت: ۱۹ نفر از دوره ابتدایی، ۱۶ نفر از متوسطه اول، ۱۶ نفر از متوسطه دوم، ۵ نفر از عوامل کیفیت‌بخشی و ۱ نفر به عنوان مدیریار در سطح استانی برگزیده شده‌اند.

وی افزود: پس از مشخص شدن معلمان نمونه کشوری، معلمان نمونه استانی نیز معرفی خواهند شد.

مخدومی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با همراهی تمامی ارکان آموزش و پرورش و همچنین حمایت‌ها و مساعدت‌های استاندار و دیگر دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های متنوع هفته معلم به نحو مطلوب و با رویکرد متفاوت در کردستان برگزار شود.

کد خبر 6081684

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا
  • برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم در شهرستان زارچ