Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@13:40:50 GMT

آموزش و پرورش باید شعارها را برای همیشه زمین بگذارد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۵۳۴۸

آموزش و پرورش باید شعارها را برای همیشه زمین بگذارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد ملایی امروز در همایش یادواره سرداران و 212 شهید فرهنگی استان همدان که با عنوان «همایش معلم، شهدا و ولایتمداری» برگزار شد با بیان اینکه در گام اول انقلاب اسلامی  در مجموعه مهم و حساس آموزش و پرورش افراد بسیار جامع و شاخص وجود داشتند، اظهار کرد: این افراد می‌توانند الگوهای ویژه و خاص برای نسل امروز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گام اول انقلاب اسلامی رویش‌های بسیار ویژه وجود داشته که تبلیغات خاصی برای آن انجام نشده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: شهید «بهمنی» از شهدای فرهنگی استان، یکی از این رویش‌هایی است که در مناطق مختلف حضور تاثیرگذار، فعال و به موقع داشتند وکلاس و درس را رها و با حضور در جبهه‌ها منشأ اثر می‌شود که این معلم می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای نسل امروز باشد.

وی با تاکید بر معرفی و الگو قرار دادن رویش‌های نخست انقلاب برای نسل امروز تصریح کرد: متاسفانه کار مهمی برای معرفی و تبیین سیره شهدای فرهنگی صورت نگرفته در صورتی  که بسیاری از این  شهدا از رویش‌های نخست انقلاب هستند و با رشد در آموزش و پرورش، تکلیف مدارانه و به موقع به فرموده رهبری عمل کردند.

ملایی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، منویات رهبری در حوزه تعلیم و تربیت بسیار راهگشا است، عنوان کرد: باید بپذیریم که این منویات همچنان بر روی زمین مانده و عملیاتی نشده است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نمونه آن است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب تا به امروز به خوبی در جامعه تبیین و تشریح نشده است، افزود: باید موضوع گام دوم انقلاب از سوی آموزش و پروش به یک موضوع خاص در وزراتخانه تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان به دیدار روز گذشته رهبری با فرهنگیان اشاره و بیان کرد: رهبری در این دیدار دو موضوع مهم را مطرح فرمودند که ما نیز در جبهه انقلاب اسلامی و بسیج فرهنگیان با تأسی از رهبری منطبق بر قوانین  این دو موضع را مطالبه‌گری می‌کنیم.

وی با انتقاد از عدم اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با اظهار اینکه یکی از تکالیف دولت در برنامه ششم توسعه موضوع ارتقای شأن و منزلت معلم است با مخاطب قرار دادن وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این موضوع در حرف نمی‌نشیند.

ملایی شاخص قرار دادن معلم را موضوع مهم در حوزه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین دانست و بیان کرد: معلم مبنا است و  نیروی انسانی باید نگاه ویژه و نه شعاری و ابزاری به شأن و منزلت معلم داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت در طول دو سال به وظیفه خود در موضوع ارتقای منزلت معلم عمل نکرده است، بر لزوم حفظ شرافت و آبروی فرهنگیان در موضوع معیشت تاکید و اظهار کرد: به فرموده رهبری معلم شریف و آبرودار است که باید در قضیه معیشت عزت نفس معلمان محفوظ بماند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه حفظ منزلت معلمان تکلیف دولت است، گفت: متاسفانه این موضوع  نیز در طول سه سال بر روی زمین مانده است، که ما تقاضا داریم بر اساس تکلیفی که در قانون مشخص شده این موضوع اجرا و شأن معلم منطبق بر قانون عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید در گام دوم انقلاب در موضوع شأن و جایگاه معلم شعارها را برای همیشه زمین بگذارد که خواسته زیادی هم نیست.

ملایی با بیان اینکه حاکمیت اسلامی حاکمیت راست گویان است، تصریح کرد: باید موضوع حفظ جایگاه و منزلت معلمان را در دستور کار خود قرار دهیم تا نظام اسلامی زیر سوال نرود که تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این امر است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: ملایی یادواره شهدا انقلاب اسلامی شهدای فرهنگی ولایتمداری سند تحول بنیادین همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد: در پی انتشار خبری در یکی از پایگاه‌های خبری استان در روز گذشته با عنوان «تنبیه فیزیکی دانش آموز در یکی از مدارس سنگر» و این سوال که «با معلم خاطی برخورد می‌شود؟» اذعان می‌شود این موضوع مربوط به سال گذشته است و با فرد خاطی هم برخورد شد.

پس از شکایت خانواده یک دانش آموز اهل سنگر از تنبیه بدنی فرزندشان در مدرسه، آبان سال گذشته، مراتب پس از بررسی‌های انجام شده، معلم مربوط برای ارائه توضیحات به هیئت تخلفات اداری دعوت شد که پس از استماع سخنان او و بررسی شواهد، تخلف معلم مدرسه محرز و رأی هیئت رسیدگی به تخلفات در همان ماه صادر شد.

بر اساس مواد ۸۱ و ۸۲ آیین نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبیه بدنی دانش‌آموز و سوء رفتار ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • تلاش مناطق آموزش و پرورش به ارتقای شاخص‌ها معطوف شود
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها