Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@19:48:54 GMT

قابل توجه مالکان خودروهای نوشماره و تعویض پلاک‌

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۵۴۰۲

به گزارش اکوفارس، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه شماره ۳ شرایط ثبت‌نام مالکان خودروهای نوشماره و تعویض پلاک‌های جدید برای دریافت کارت سوخت را اعلام کرد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: مالکان خودروهای نو شماره و تعویض پلاک‌های جدید که تاکنون موفق به دریافت کارت شناسایی خودرو نشده‌اند، هنگام ثبت نام کارت سوخت در سامانه می‌توانند با استفاده از شماره VIN (شناسه ۱۶ رقمی) مندرج در شناسنامه مالکیت خودرو برای دریافت کارت هوشمند سوخت در سامانه دولت همراه، اپلیکیشن دولت همراه و یا از طریق کد دستوری #۴* ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

        

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام کارت سوخت اینترنتی می‌شود

تین نیوز

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا از همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خبر داد و گفت: هماهنگی ها و بررسی های لازم انجام شده و در نهایت تا نیمه اردیبهشت ماه این سامانه (درخواست اینترنتی صدور کارت سوخت) آماده می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهدی سیدهاشمی مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا درباره چرایی ایجاد اخلال در ثبت درخواست کارت سوخت در دفاتر پلیس+10 اظهار کرد: ارائه خدمات به مردم باید از درگاه های مختلف انجام شود یعنی خدمات به مردم هم باید از طریق اینترنت باشد و هم مراجعه حضوری تا مخاطب برای انجام شدن کارش قدرت انتخاب داشته باشد.

سیدهاشمی با بیان اینکه مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 به نوعی پشتیبان برای خدمات اینترنتی است، تصریح کرد: در سراسر کشور، یک هزار و 100 دفتر پلیس +10 وجود دارد که تمامی خدمات انتظامی را به مردم ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت خاطرنشان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند؛ یعنی چه خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگر (المثنی) برای درخواست کارت سوخت به صورت اینترنتی درخواست های مردم را ثبت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا متذکر شد: مسئله امنیت درخواست صدور کارت سوخت تا زمانی که در دفاتر پلیس +10 انجام می شود، مشکلی وجود ندارد چرا که از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می شود.

وی با اشاره به همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت:  جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیده ایم و در نهایت تا نیمه اردیبهشت ماه این سامانه آماده و معرفی می شود .

سیدهاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است و فراجا صرفاً اطلاعات را با آنها تبادل می کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست برای صدور کارت سوخت را ثبت می کند اطلاعاتش اخذ و برای ما ارسال می شود و فراجا این اطلاعات را بررسی (صحت سنجی) و تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می کند.

علت قطعی ثبت درخواست کارت سوخت در دفاتر پلیس+10 در چند روز گذشته

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا فراجا مخالف در اختیار قرار دادن اطلاعات به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بوده است، گفت: فراجا به هیچ عنوان مخالف این نیست که اطلاعات را در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قرار دهد اما این اطلاعات ساز و کار خاص خود را دارد و باید مدام به روز شود و این بانک با دسترسی های مورد نیاز به سازمان ها داده شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا با اشاره به علت قطعی دو سه روزه سامانه پلیس +10 متذکر شد: یک روز در دفاتر پلیس +10 از لحاظ فنی به مشکلاتی برخوردیم و تصمیم گرفتیم تا سامانه شرکت ملی پخش تصمیم (CCO) را به جای سامانه خود اجرا کنیم اما در عمل دیدیم که این سامانه هم مشکلاتی دارد و نمی تواند جوابگوی نیاز باشد و در نهایت قرار شد به سامانه قبلی خود برگردیم و باعث اختلال یکی دو روزه در دفاتر پلیس +10 شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود
  • متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت
  • امکان تولید ۸۰ هزار کارت سوخت در روز
  • افزایش ۴ برابری ظرفیت تولید کارت سوخت
  • ثبت نام کارت سوخت اینترنتی می‌شود
  • صدور کارت سوخت در حداقل زمان ممکن انجام می شود
  • با توجه به تشدید واردات بنزین با بررسی جداول بودجه، راهکار حل معضل ناترازی بنزین در 1403 چیست؟
  • سهم قابل توجه خودروهای چینی در بازار جهانی