Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@13:18:22 GMT

زائران بدون ویزا به مرز مهران مراجعه نکنند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۵۴۰۸

زائران بدون ویزا به مرز مهران مراجعه نکنند

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای توافقات انجام شده بین کشورمان و کشور عراق مبنی بر رایگان شدن ویزا برای طرفین، شاهد افزایش 70 در صدی خروج زائران از پایانه مرزی مهران بوده‌ایم، گفت: زائران بدون ویزا به مرز مهران مراجعه نکنند.

 

 سردار «نورعلی یاری» اظهار کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته بین کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق اخذ روادید برای اتباع دو کشور به صورت رایگان است اما این توافق به معنای لغو روادید نبوده و اتباع دو کشور حتماً برای خروج از کشور باید ویزا معتبررا از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های دو کشور تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به منظور روانسازی و جلوگیری از ازدحام زائران در مرزهای منتهی به کشور عراق و ازجمله مرز زمینی مهران، براساس توافقات صورت گرفته و دستورالعمل صادره از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا از خروج زائران دارای روادید دسته جمعی جلوگیری می‌شود.

 

فرمانده انتظامی استان ایلام یادآور شد: زائران برای خروج از کشور باید حتماً روادید انفرادی داشته و در گذرنامه‌های آنها الصاق شود.وی افزود: زائرانی که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند جهت تسریع در خروج و جلوگیری از ازدحام در پایانه مرزی، 24 ساعت قبل از مراجعه به مرز نسبت به واریز عوارض خروج از کشور به صورت اینترنتی و یا اپلیکیشن‌های معتبر اقدام و این موضوع را به نقطه صفر مرزی موکول نکنند.

 

یاری در پایان گفت: با توجه به رایگان شدن ویزا، زائران محترم جهت اخذ روادید، به کنسولگری‌های عراق مستقر درشهرهای مشهد-کرمانشاه-خوزستان- تهران و... مراجعه و مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشند و در صورت مشاهده این افراد،حتماٌ مراتب را به پلیس 110 اعلام کنند.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مرزمهران گوناگون سفارتخانه جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

سید زاهدین چشمه خاور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به ترانزیت دو میلیون و 17 هزار و 976 تن کالا از پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران در سال گذشته، اظهار داشت: از این میزان 64 هزار و 626 تن به صورت تخلیه در مرز و 18 هزار و 621 تن به صورت ترانزیت صادراتی (حمل یکسره) بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، افزود: 22 هزار و 257 تن نیز از این میزان کالا به صورت ترانزیت خروجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان ترانزیت خروجی و تخلیه در مرز توسط 79 هزار و 935 دستگاه کامیون انجام شده است، گفت: همچنین در این بازه زمانی بیش از یک میلیون و 912 هزار تن ترانشیپمنت نیز از این مرز انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (1401) افزایش 22 درصدی  داشته است.

چشمه خاور تصریح کرد: این افزایش از مرز مهران نشان‌دهنده رونق تجارت و بازرگانی بین ایران و کشورهای همسایه و همچنین ثبات و امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • کودک ربوده شده به خانه برگشت
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است