Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای که قرار است مشروح آن روز شنبه (14 اردیبهشت) منتشر شود، گفت که فشارهای آمریکا علیه ایران تروریسم اقتصادی است.

وی در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: ما تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تروریسم اقتصادی می‌‌دانیم و همانطور که من آشکارا اعلام کردم (مایک) پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا و دیگر مقامات این کشور در تلاش برای اعمال فشار علیه مردم ایران هستند تا آنها سیاست خود را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: برخی کشورها اعلام کرده‌اند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را قانونی نمی‌دانند البته شرکت‌های خصوصی این کشورها ممکن است به دلیل تهدیدات آمریکا و اقدامات این کشور که درباره این موضوعات اعمال می‌کند در کوتاه مدت محتاطانه عمل کنند اما فکر نکنم که آنها این رویکرد را برای میان مدت و طولانی مدت داشته باشند اما این به معنای آن نیست که دولت‌ این کشورها با تحریم‌ها موافق بوده و آن را برسمیت می‌شناسد.

ظریف افزود: ما همچنان به فروش نفت خود ادامه می‌دهیم و به دنبال مشتری خواهیم گشت و همیشه کسانی را که در دوران سخت با ما کار کردند را به یاد خواهیم سپرد. چیزی که مهم می‌باشد این است که این تحریم‌ها نه قانونی بوده و نه تاثیر قانونی دارد و تاثیر سیاسی نیز نخواهد داشت.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه (دوم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد معافیت‌ها از تحریم‌های نفت را برای خریداران نفتی ایران تمدید نخواهد کرد. واشنگتن گفته هدف از این اقدام به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن برجام، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌هاشدت گرفت .

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می سال گذشته (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف وزیر خارجه ایران کارشکنی ها آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در شرح تحریم‌های جدید علیه ایران افزود که این تحریم‌ها فرماندهان و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است. 

جو بایدن تصریح کرد: آمریکا در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران با کشورهای عضو گروه هفت هماهنگ است و متحدان ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را علیه برنامه نظامی بی‌ثبات کننده ایران وضع خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهادها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند.

وزارت دارایی آمریکا نیز اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه برنامه پهپادی و صنعت فولاد و شرکت‌های خودروسازی ایران به اتهام نقش داشتن در حمله به اسرائیل تحریم کرده است.

کد خبر 6082045

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند