Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:04:52 GMT

کتاب تاریخچه آموزش ‌و پرورش دامغان به چاپ رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۷۲۰۹

کتاب تاریخچه آموزش ‌و پرورش دامغان به چاپ رسید

حسن کاتبی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: احسان الله امیر عبداللهیان از نویسندگان دامغانی است که تاریخچه آموزش ‌و پرورش این شهرستان را از سال 1285 هجری شمسی تا 1397 به رشته تحریر درآورده است.
وی ادامه داد: این کتاب شامل تاریخچه آموزش و پرورش طی یک قرن اخیر و آنچه در این اداره گذشته است، می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاتبی اظهار داشت: سرفصل‌های کتاب مذکور شامل تاریخچه آموزش‌وپرورش، شرح حال 60 نفر از رؤسای معارف، فرهنگ و آموزش‌ و پرورش، تاریخچه بیش از 200 نهاد آموزشی، شرح حال خیرین مدرسه‌ ساز و نیک ‌اندیشان آموزش‌و پرورش از 60 سال پیش تا به امروز است.
وی اضافه کرد: زندگی نامه 106 دانش‌آموز شهید، شرح حال 26 نفر از فرهنگیان و معلمان شهید در دوران دفاع مقدس، معرفی حوزه‌های علمیه و مکتب‌ خانه‌های دامغان از دیگر سرفصل ‌های کتاب تاریخچه آموزش و پرورش دامغان است.
کاتبی تصریح کرد: این کتاب در تیراژ 2 هزار نسخه و توسط انتشارات حبله رود منتشر گردیده است.
وی یادآور شد: از این نویسنده دامغانی آثار بسیار زیادی به چاپ رسیده است که می‌توان به کتاب‌شناسی قومس، کتاب روند توسعه نهادهای فرهنگی دامغان اشاره کرد.
مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: احسان الله امیرعبدالهیان علاوه بر تالیف کتاب های مختلف، همکاری در تألیف 12 جلد فرهن گنامه شهدای شهرستان و بیش از 60 مقاله علمی در فصلنامه‌های معتبر کشور، جراید استانی و محلی را در کارنامه خود دارد.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای پنج هزار و 200 عضو در 9 کتابخانه عمومی است و 210 هزار جلد کتاب در کتابخانه های این شهر وجود دارد.
در حال حاضر 70 باب کتابخانه در استان سمنان فعالیت دارد.
9856
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش استان سمنان حوزه های علمیه دانش آموز مدیر آموزش و پرورش 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی