Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،بارش‎های سیل آسا از ابتدای سال ۹۸ در کشور موجب سیلابی شدن برخی از استان‌ها و اختلال در زندگی مردم شد.

میزان خسارات سیل در سه استان لرستان، خوزستان و گلستان بیش از سایر استان هاست و این مسئله باعث شد تا مردم فهیم کشورمان از سراسر ایران اسلامی به کمک و یاری سیل زدگان بشتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هفت روستای شهرستان حمیدیه همچنان درگیر سیلاب است و عملیات پاکسازی مناطقی که سیلاب آن‌ها فروکش کرده برای برگشت مردم به محل زندگی آن‌ها در حال انجام است.

طی عملیات ضربتی خارج سازی آب از اراضی کشاورزی ، ۳۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیل زده در مناطق غربی، مرکزی و شمالی خوزستان با فروکش کردن سیلاب از آب خارج شدند.

8:46 پل شناور دیلم-شعیبیه در شوشتر بازگشایی شد

بخشدار شعیبیه شوشترگفت: پل شناور دیلم-شعیبیه با کاهش دبی آب رودخانه کارون، بازگشایی شد.

در حال بروزرسانی..

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برآوردهای اولیه خسارت واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای اخیر در ۱۵ شهرستان جنوبی استان را بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان برآوردهای اولیه خسارت واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای فروردین امسال در 15 شهرستان جنوبی استان سیستان و بلوچستان را بیش از 2100 میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان  افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر،دشتیاری، راسک می باشد.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیر به بیش از 17 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم، هشت هزار و 570 هکتار اراضی باغی، 19 واحد گلخانه، 844 واحد دامداری روستایی و عشایری، سه هزار و 516 راس دام سبک و سنگین، 342 کلنی زنبور عسل، 6 واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی، 888 حلقه چاه کشاورزی، 81 دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، 200 رشته قنات، 77 هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، 299 کیلومتر جاده بین مزارع، 507 کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، 1115 بندسار و سازه آبخیزداری و 98 باب استخر ذخیره وارد شده است.

سیدحسینی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور و ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسارها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت‌رسانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: کار مرمت و بازسازی جاده‌های دسترسی، قنوات و احیای بندسارها پس از فروکش کردن سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • جنوبی‌ها فردا به دریا نروند
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌ها را برآورد کنند
  • استقرار و بهره گیری از یک فروند شناور بارج در «دیلم» اجرایی شد