Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه شهید مطهری متفکر تحلیلی و صاحب نظر بود گفت: شهید مطهری در فارسی نویسی علوم اسلامی و معارف الهی یک نقطه عطف در تاریخ حوزه است. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران یزد و مدیران مدارس علمیه خواهران استان با اشاره به ویژگی‌های شهید مطهری اظهار داشت: تلاش پیوسته و کوشش مداوم یکی از دلایل موفقیت شهید مطهری در دوران زندگانی ایشان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه جامعیت همراه با صاحب نظری و عمق از ویژگی‌های شهید مطهری است گفت: جامعیت به این معنا است که در علوم اسلامی مجتهد و صاحب نظر است که تعداد محدودی این ویژگی را داشتند.

وی اضافه کرد: شهید مطهری فردی عقلی و متفکر تحلیلی بود و تا جایی که راه دارد در عمق مطلب رفته و تحلیل عقلی، فلسفی ارائه می‌کند و این مسئله را می‌توان در تمام کتاب‌هایی که توسط ایشان نگارش شده مشاهده کرد.

علی‌عسگری: امام خمینی صراحتا گفتند برای ادامه راه شهید مطهری به آقای خامنه‌ای مراجعه کنیدآرامگاه شهید مطهری در قم گلباران شدآیت الله موحدی کرمانی: شهید مطهری عالم به زمانه خویش بود

اعرافی ادبیات بسیار قوی چه عربی و چه فارسی را از دیگر ویژگی‌های شهید مطهری عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد شهید مطهری در فارسی نویسی حوزوی، علوم اسلامی و معارف الهی یک نقطه عطف در تاریخ حوزه است.

تحصیل بیش از 3 هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه استان یزد

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در این نشست با بیان گزارشی از حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 3 هزار و 8 نفر طلبه در مدارس علمیه خواهران استان یزد در حال تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: از نظر فراوانی، شهر یزد با بیش از 59 درصد دارای بیشترین طلاب خواهران در بین شهرستان‌های دیگر است که بعد از آن شهرستان‌های میبد و اردکان هستند.

وی با بیان اینکه ثبت نام سطح حوزه علمیه خواهران آغاز شده که تاکنون 60 نفر در یزد ثبت نام کرده‌اند خاطرنشان کرد: سال گذشته 61 نفر و در سال 96 با غیرحضوری‌ها 170 نفر در سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد ثبت نام کرده بودند.

کارگر شورکی با اشاره به اینکه در سطح چهار حوزه علمیه خواهران یزد تاکنون 10 نفر ثبت نام کرده‌اند تصریح کرد: سطح چهار شهرستان میبد 39 نفر ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشتیم.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در نامه ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن نامه بدین شرح است:

سرتیپ دوم جناب آقای سردار علیمحمدی
فرمانده محترم نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیقات روزافزون برای خدمت به نظام و مردم. در حالی که نیروی انتظامی دوباره کمر همت بسته و تلاش دارد با مظاهر بی‌حجابی مبارزه کند؛ اما در این میان، برخی از منافقان و دشمنان داخلی و خارجی می‌کوشند در جامعه دوقطبی کرده و باز با حاشیه‌سازی‌ها و تبلیغات سوء، مانع این حرکت الهی و انقلابی شوند.

اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات نیروی انتظامی و بیزاری از دشمنان داخلی و خارجی، هم‌چنان خواهان برخورد مدبرانه و قاطعانه با مظاهر بی‌حجابی و اخلال‌گران امنیت اخلاقی خانواده و جامعه بوده و از تلاش‌های آن نیروی ارزشی تقدیر و تشکر می‌شود.

امیدواریم این اقدامات موقتی نبوده و با حمایت سایر ارگان‌ها، نهادها، شخصیت‌ها و اقشار مردم، هم‌چنان ادامه یابد تا جامعه از گزند بی‌اخلاقی‌ها و بی‌عفتی‌ها مصون بماند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان