Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:41:55 GMT

نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت پایان یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۷۹۶۶

نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت پایان یافت

بیرجند - ایرنا- نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت پس از بازدید میدانی میهمانان خارجی و داخلی از بیابان لوت نهبندان بامداد امروز (جمعه) در بیرجند به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، همایش دو روزه بین المللی گردشگری بیابان لوت که از روز چهارشنبه در دانشگاه بیرجند آغاز شد، بخش دوم آن پس از ارایه مقالات علمی، بازدید از عرصه بیابان جهانی لوت در شهرستان نهبندان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بازدید صبح پنجشنبه با حضور 70 میهمان داخلی و خارجی از کشورهای ایتالیا، مالزی ، افغانستان و اساتید دانشگاه های فردوسی مشهد، تهران ، اصفهان، سیستان و بلوچستان و ... آغاز شد که تا ساعت سه بامداد امروز ادامه یافت.
بازدید از آسبادهای روستای خوانشرف، خانه تقوی، کوه های مینیاتوری و ریگ یلان در شهرستان نهبندان از جمله برنامه های این سفر بود.
در این سفر محمود صادقی معاون نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور، مهران مقصودی مدیر پایگاه های جهانی بیابان لوت، اسماعیل کهرم فعال محیط زیست، نظر افضلی نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتنند.
در این بازدید مدیرپایگاه های جهانی بیابان لوت ضمن معرفی عرصه این اثر، ثبت جهانی انواع گونه های جانوری، گیاهی و سایر عوارض بیابان را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.
نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت روز چهارشنبه (11 اردیبهشت) با حضور میهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه بیرجند گشایش یافت.
135 مقاله علمی از کشورهای انگلستان، استرالیا، هند، ترکیه، ایتالیا و سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که بخشی از این مقالات به صورت شفاهی در قسمت علمی همایش ارایه شد.
آیین افتتاح این همایش دو روزه با حضور سید رسول موسوی دستیار و مشاور وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و شهرام کریمی مشاور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند آغاز شد.
بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران سال 1395 در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و بین استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است.
شهرستان نهبندان از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری بیرجند است.
9893 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري بيابان لوت بازديد گردشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان از کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق و توقیف دو دستگاه خودروی شوتی دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از خبرگزاری پلیس، حسین عرب اظهار کرد: مأموران پاسگاه سهل‌آباد شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی شهرستان به دو دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: مأموران در این خصوص دو دستگاه خودرو توقیف و دو نفر متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

عرب خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 747554

دیگر خبرها

  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • خزعلی: صدای فلسطین نباید خاموش شود
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان