Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@22:50:55 GMT

شکایت پلیس از شهرداری/ پلیس: با اخذ عوارض زوج و فرد مخالفیم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۸۳۵۱

ساعت24 - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جزئیات شکایت پلیس راهور از شهرداری تهران در خصوص اخذ عوارض علاوه بر جریمه به دلیل تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد را تشریح کرد.

سردار سید کمال هادیانفر درباره سرانجام شکایت پلیس راهور از شهرداری تهران در مورد اخذ عوارض زوج و فرد از خودروها در این محدوده گفت: واقعیت ماجرا این است که پلیس راهور برای مدیریت ترافیک و کمک به مردم شکایت را به دیوان فرستاده است تا در آنجا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تصمیمی که در شورای شهر تهران و معاونت حمل و نقل در مورد اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد گرفته شده خلاف قانون است، گفت: هم فرمانداری تهران این تصمیم را نقض کرده و هم مغایرت با قانون دارد.
رییس پلیس راهور ناجا با تشریح دلایل اجرای طرح زوج و فرد گفت: با افزایش آلودگی هوا بعد از اجرای طرح ترافیک مقرر شد یک طرح موقت و نه دائم در پنج درصد از شهر اجرا شود که اگر آلودگی بالای صد پی‌پی‌ام رسید طرح اجرا شود که با افزایش آلودگی هوا، طرح زوج و فرد هم اجرا شد.

او با تاکید بر اینکه گرفتن عوارض در طرح پیش‌بینی نشده است، گفت: در مصوبه اخیر شورای شهر تهران در مورد اخذ عوارض نیز محدوده به محدوده‌ها تبدیل شده است.

هادیانفر ادامه داد: ما بحثمان این است که طرح زوج و فرد برای کاهش الودگی هوا خوب است و موافق آن هستیم  چراکه دو میلیون وسیله نقلیه در تهران شده چهار میلیون وسیله و معابر تهران گنجایش این تعداد وسیله نقلیه را ندارد اما زوج و فرد با هدف کسب درآمد ایجاد نشده و تو این شرایط اقتصادی مردم، ما مخالف اخذ عوارض هستیم.

رییس پلیس راهور ناجا درباره طرح جدید شهرداری در مورد زوج و فرد که بناست از ابتدای تیرماه اجرا شود، گفت: معاونت حمل و نقل شهرداری تهران قرار شد طرحی را تهیه کند و ابتدا بیایند در ناجا و بررسی کنیم که آیا طرح جدید به مدیریت ترافیک کمک می‌کند و به صلاح مردم است یا خیر.

هادیانفر با تاکید براینکه شکایت ما از شهرداری تهران پابرجاست، درباره اینکه چرا همان پارسال پلیس در مورد اخذ عوارض شکایت نکرد تا مردم عوارضی پرداخت نکنند، گفت: نامه و شکایت پلیس راهور مربوط به سال قبل است و مربوط به الان نیست و امیدوار بودیم که قبل از رسیدگی دیوان، شهرداری آن را اصلاح کند.
رییس پلیس راهور ناجا افزود: شهرداری شفاهی و رسمی گفته که تا اول تیر عوارضی دریافت نمی‌کنیم اما برای یک تیر طرح جدیدی است اما در قانون پیش‌بینی عوارض نشده و فقط جریمه است.
به گفته هادیانفر، مسیر شهرداری در اخذ عوارض زوج و فرد از مردم اشتباه است ونباید به مردم فشار مالی بیاید.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک

تین نیوز

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران راهور با هرگونه تخلفات ساکن در شهر به سرعت و قاطعیت برخورد می کنند، گفت: سال گذشته درمجموع ۱۲ میلیون تخلف ساکن در پایتخت اعمال قانون شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ احسان مومنی روز چهارشنبه در گفت و گویی در این خصوص افزود: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تخلف ساکن در شهر تهران مورد اعمال قانون قرار گرفت یعنی به طور میانگین روزی ۳۳ هزار وسیله نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شده بودند، اعمال قانون شدند.

مومنی ادامه داد: اعمال قانون تخلف توقف در پیاده رو در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۳ هزار مورد بوده است که روزی یک هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه ای که در پیاده رو های سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند.

وی افزود: این اعمال قانون ها و برخوردها درخواست شهروندان است و از پلیس مطالبه گری داشتند که چرا این وسایل نقلیه در پیاده روها پارک کرده اند.

مومنی گفت: همچنین همکارانم در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ از طریق دوربین های سطح شهر هر کجا که تخلف ساکن و یا پارک در پیاده رو را ببینند، خودرو را اعمال قانون و برای آن جریمه صادر می کنند.

سرهنگ مومنی این را هم گفت که به منظور روان سازی ترافیک و ایجاد نظم بیشتر خودروهای مجهز به دوربین پلیس، وسایل نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شوند را جریمه می کنند.

وی افزود: تردد این خودروهای مجهز به دوربین در مناطق یک، چهار و پنج شهر تهران بیشتر است و هر کجا که تخلفات ساکن انجام شود همانجا به صورت برخط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: همچنین در جاهایی که عرض معابر کم است و توقف های دوبله را داریم برای نخستین بار موتورسیکلت را در همین خصوص به دوربین مجهز می کنیم که در ۶ طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقف دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می کنند.

سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده از تصادف های منجر به مرگ

سرهنگ مومنی همچنین گفت که ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی تصریح کرده تردد در معابر برای عابرین فقط باید از گذرگاه عابر و پل های هوایی انجام شود و در جاهایی که پیاده رو نیست عابرین پیاده باید از سمت چپ معبر و خلاف جهت دیگر وسایل نقلیه عبور کنند.

وی ادامه داد: بر اساس همین ماده تردد عابرین پیاده در سطح معابر بزرگراهی ممنوع است و از یاد نبریم که عابر پیاده ای که از عرض معابر بزرگراهی عبور می کند مسلما اگر تصادفی برای او روی دهد همکارانم به او نیز سهم تقصیر می دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: ۴۱ درصد از تصادفات منجر به مرگ شهر تهران در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است و وقتی این آمار را بررسی می کردیم دریافتیم که بالای ۶۰ درصد از این آمار مربوط به تصادفات عابران در معابر بزرگراهی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • حمایت پلیس راهور از اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت