Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@05:22:17 GMT

افتتاح سد نسر تربت حیدریه با حضور رئیس مجلس

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۸۵۷۶

افتتاح سد نسر تربت حیدریه با حضور رئیس مجلس

‍‍‍‍‍‍

سد نسر در بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  علی لاریجانی در آئین افتتاح سد نسر تربت حیدریه گفت: باید زمینه ایجاد اشتغال مولد برای جوانان روستایی فراهم و از مهاجرت به حاشیه شهرها و انجام کارهای غیر مولد جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی اظهار کرد: با توجه به برداشت بی رویه از چاه‌های غیرمجاز آب، سفره‌های زیرزمینی با مشکلات کسری مخازن مواجه شده‌ و در این شرایط فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برای کشور ضروری است. وی افزود: وقتی که آب های جاری کنترل شود، علاوه بر تغذیه سفره‌های زیرزمینی، زمینه تامین آب زمینهای کشاورزی پایین دست را فراهم خواهد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  امیدواریم طرح های پرورش ماهی و گردشگری که برای اجرا در منطقه نسر برنامه ریزی شده است، با همت آقای استاندار هرچه سریعتر اجرایی و امکان اشتغال جوانان بومی فراهم شود. لاریجانی افزود: در این منطقه می‌توان با تسهیل فعالیت‌های گردشگری، اقتصادی و دیگر کارهای مولد، برای جوانان روستایی منطقه اشتغال ایجاد و از مهاجرت مردم به حاشیه شهرها جلوگیری کرد. رئیس آب منطقه ای خراسان  هم در تشریح این طرح افزود: سد تغذیه ای نسر با هدف تغذیه مصنوعی آبخوان دشت پایین دست،باید زمینه ایجاد اشتغال مولد برای جوانان روستایی فراهم شود کنترل سیلاب و تخریب های احتمالی، بهبود وضع آبگیری از رودخانه و همچنین افزایش بازده انتقال آب و بهبود وضع کشاورزی منطقه ساخته شده است. محمد علایی اظهار کرد: برای بهره برداری از این طرح 142میلیارد ریال هزینه شده و نخستین طرحی است که به بخش خصوصی در این حوزه واگذار شده است. رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به خراسان رضوی دیروز برای کلنگ زنی سه طرح بزرگ عمرانی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و همچنین بازدید از چندطرح در حال ایجاد و افتتاح سد تغذیه ای نسر به تربت حیدریه رفت که استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسوولان استانی وی را همراهی کردند.  رئیس مجلس شورای اسلامی  دیشب با بدرقه رسمی استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی در پایان سفر دو روزه خود، مشهد را به مقصد تهران ترک کرد. علی لاریجانی عصر چهارشنبه از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد وارد مشهد شد و در نخستین برنامه سفر دو روزه خود به خراسان رضوی، در جلسه شورای اداری استان حضور یافت. رئیس قوه مقننه صبح پنجشنبه  12 اردیبهشت به شهرستان تربت حیدریه سفر کرد و با بازدید و کلنگ زنی چند مجموعه خدماتی و صنعتی، در مراسم گرامیداشت مقام معلم حضور یافت.   دیدار با تولیت آستان قدس رضوی هم از برنامه های لاریجانی در این سفر بود.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس مجلس علی لاریجانی بهره برداری تربت حیدریه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز