Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:58:54 GMT

نباید در گام دوم به نهادهای دولتی دل بست

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۸۸۳۲

نباید در گام دوم به نهادهای دولتی دل بست

نشست هم اندیشی «در مسیر گام دوم از ایده تا عمل» با حضور نخبگان و چهره‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نخستین گفتگوی ملی جوانان در مسیر گام دوم انقلاب عصر پنج شنبه 12 اردیبهشت 1398 به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی، جمعی از اندیشمندان، جوانان و اصحاب رسانه درباره گام دوم انقلاب اسلامی و ایده پردازی و عملگرایی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان تبلیغات پیش از این اعلام کرده بود که آمادگی دارد، تا از همه گروه‌ها و اقشاری که در جهت تبیین گام دوم اقداکات عملیاتی می‌کنند میزبانی و پشتیبانی کند.

نکته قابل توجه مراسم حضور مردم و مشارکت آن‌ها در بحث بود. هر کس فرصت داشت، ایده اجرایی خود را در سه دقیقه بیان کند.

کاشفی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در ابتدا گفت: نباید در گام دوم به نهادهای دولتی دل بست. ما باید غیر دولتی و غیر حاکمیتی کار را جلو ببریم. تجربه نشان داده است که این چنین کارها، در بخش‌های دولتی جواب نمی‌دهد. ما در تشکیل بسیج مردمی عمل کردیم که موفق بودیم. ما مردم را جدی در کارهایمان نداریم.

الله یاری؛ مدیر بنیاد بین المللی تمدن ولایی نیز درباره برنامه‌های این بنیاد توضیحاتی ارائه کرد و به الگوهای گام دوم اشاره کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام حامد تقدیری رئیس مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت گفت:گام دوم به موضوع تربیت و پرورش هم مربوط است. حضرت آقا نگاه فرا ملی دارند. اگر گام دوم درباره جوانان است، باید روی تربیت نوجوانان که جوانان آینده هستند، کار کرد.

ایزدخواه؛ کارشناس اقتصادی نیز در ادامه بیان کرد: ما از نسل اول و دوم انقلاب گله داریم؛ چراکه هر چه ما از رویکردها و مبانی انقلاب داریم، برای صدر انقلاب است. جهاد خودکفایی، جبهه فرهنگی دهه شصت و دیگر اتفاقات مفید اوایل انقلاب اسلامی، به یک‌باره نابود شدند. چرا راه‌های رفته انقلاب مسدود شد و به نسل‌های بعد نرسید. چرا جهاد سازندگی موتورش خوابید؟ چرا نهضت سواد آموزی تبدیل به یک سازمان بروکرات شد؟ این‌ها نهادهای موفقی بودند. این ریل‌ها چرا تعطیل شد؟ جوان نیاز به عرصه دارد. هیچ جوانی از داخل خانه و کتابخانه جهادی نمی‌شود. میدان و عرصه را از جوانان گرفتیم. باید این عرصه‌ها زنده شود. بحث میدان دادن به جوانان پست دولتی دادن به آن‌ها نیست؛ ورود جوانان به کارهای اجرایی مد نظر است.

زمانیان؛ استاد دانشگاه نیز در ادامه به لزوم تغییر ساختارهای فرهنگی و ادغام آن‌ها اشاره کرد.

بیات؛ دانشجوی دکتری نیزگفت: ما باید ارتباط را با مردم توسعه دهیم. اگر جوان گرایی رفتن راه گذشتگان باشد، دردی دوا نمی‌شود. باید در جوان گرایی میدان جدید و جهان بینی داشته باشیم. ما برای ساخت اقتصاد نیاز به رشد نداریم؛ بلکه جهش حلال مشکلات است. برای تمدن اقتصادی نیازمند نگاه بنیادی به نگرش‌های دانش بنیان هستیم‌.

شریعت مدار؛ استاد دانشگاه نیز درباره گام دوم اظهار کرد: باید توجه ویژه ای در بحث‌های فرهنگی به بانوان شود، چراکه آن‌ها فرهنگ ساز هستند. در بحث تعلیم و تربیت ما همچنان در حال گفتمان گام دوم هستیم، در حالی که هنوز فعالیت عملی انجام نشده است‌.

در ادامه چند تن از جوانان به بیان انتقادات و پیشنهادهای خود پرداختند.

حسینی استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: باید بستر بسیج را احیا کنیم. اقدام و عمل بدون ساختار امکان ناپذیر است. امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب ساختار بسیج را تشکیل و توسعه دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: کشور ما کشوری با نظام حقوقی فرانسوی است؛ چه درست چه غلط؛ در این نظام عمل نمی‌شود، مگر با داشتن دست خط. نمی‌شود در فضا حرف زد. چرا دستورات رهبری اجرا نمی‌شود؟ چون دستورات در سلسله مراتب قوانین و مقررات کشور اجرایی قرار نمی‌گیرد. هر پروژه و ایده‌ای لازم است که پیوست قانون مقررات داشته باشد. تا زمانی که این مسئله به سند اجرایی در نیاید انجام نمی‌شود. مسئله این است که ایران نظام حقوقی فرانسوی دارد. آنچه در عمل اجرا می‌شود آئین نامه است و قانون و منویات رهبری نیست. ما روی هوا حرف می‌زنیم.  FATF میتوانست مبتنی بر چهارچوب انقلاب اسلامی باشد. باید روی هوا حرف زدن را کنار بگذاریم.

فریدالدین حداد عادل نیز در ادامه گفت: نظام تربیتی بیانیه گام دوم نیاز به ایجاد امکانات برای طراحی و عملیاتی کردن این بیانیه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز اظهار کرد: «وقتی خدمت استادی جهت ارائه طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی رسیدیم، ایشان به ما فرمودند، بهترین طرح این است که بروید کتابخانه و خودتان کتاب بخوانید. من معتقدم درباره گام دوم انقلاب، باید من و دیگر دوستان طلبه کار را از خودمان آغاز کنیم. یکی از مهمترین کارها تبیین گام دوم است. جریان مؤمن چند درصد به این موضوع مراجعه و آن را مطالعه میکنند؟ باید درباره شناخت و فهم آن حرف زده شود. باید از این فرصت عظیمی که برای گفتگو با جوانان به وجود آمده، استفاده کنیم. بنابراین باید گام دوم انقلاب را تبیین کرد. باید مدل‌ها و روش‌های اجرایی و عملیاتی گردن آن را به کار گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران در پایات این نشست گفت: حضرت آقا برنامه اصلیشان در دوران رهبری گام دوم است. پیش از این مقدمه چینی‌ها برای گام برداشتن در مسیر انقلاب است. حضرت آقا نسل جوان را پرورش دادند و حالا این جوانان به بهره برداری رسیدند. نظام انقلابی یعنی بدنه مردمی و کار حاکمیتی که حضرت آقا در دوره جدید به آن تکیه دادند. علاوه بر این باید روی دارایی مردم فکر کنیم.

بازدید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از نمایشگاه کتاب‌بیانیه گام دوم انقلاب همه مسائل دیانت و سیاست را شامل می‌شود‌سعید جلیلی: برای تحقق گام دوم انقلاب به تداوم راه شهید مطهری نیازمندیمبیانیه گام دوم و رویکرد آرمان‌گرایانه رهبر انقلاب«بند به بند با گام دوم‌ــ‌11»|چرا قیام‌های مارکسیستی الگوی انقلاب اسلامی نبود؟

 

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است

سردار نادر ادیبی مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره گرامیداشت شکست حمله نظامی آمریکا در طبس گفت: فراموشی و تحریف دو خطر عمده است که وقایع تاریخی را تهدید می‌کند. وظیفه داریم از فراموشی و تحریف جلوگیری کنیم و حوادث گذشته انقلاب را برای مردم به خصوص جوانان مرور کنیم. ذهن آنها را باید توجه بدهیم که آنچه از نظام تاکنون گذشته جز حقانیت ملت ایران که برگرفته از معارف دینی است، نبوده است.

وی افزود: ظلم دولت آمریکا و ظلم مستکبران عالم مساله‌ای است که باید با دقت با آن رو به رو بشویم. بخشی از استقلال و پیروزی‌های کشور ما در آینده مربوط به این است که جوانان ما از قوت قلبی مانند قوت قلب جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برخوردار باشند. حوادث مهم و تاثیرگذار این انقلاب از جمله شکست حمله نظامی آمریکا در طبس و خیلی دیگر از وقایع مهم که جوانان آنها را درک نکرده اند باید برایشان بازگو شود تا به فراموشی سپرده نشود. این حوادث و وقایع باید نسل به نسل منتقل شود و آیندگان با آنها آشنا شوند. کشور ایران که در دوران طاغوت سلطه پذیر بود، امروز به یکی از محورهای مهم قدرت در منطقه تبدیل شده و پرچم فضیلت را برافراشته است.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عملیات وعده صادق و پاسخ مستقیم ایران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق اقتدار و ایستادگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد. موضوع مقاومت دستاورد انقلاب اسلامی است؛ در گذشته موضوعی به نام مقاومت در مقابل مستکبرین مطرح نبود، این موضوع که با فرهنگ قرآن و معارف دینی ما آمیخته، ملت ایران را به یک ملت بزرگ و تعیین کننده برای آینده و سعادت بشریت تبدیل کرده است. مبارزه و ایستادگی‌هایی که امروز بر علیه اسرائیل و مستکبرین عالم در جبهه مقاومت شکل گرفته، محصول مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است. وعده صادق از دوران دفاع مقدس وجود داشت و تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید در این دوران اثبات می‌کند که مردم بر وعده خودشان صادق هستند و تا رسیدن به پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087336 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • ورزش های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی