Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:33:51 GMT

طرح تاپ برای افزایش تولید واشتغال اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۹۵۳۹

طرح تاپ برای افزایش تولید واشتغال اجرا می شود

بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح 'تاپ' با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه برای توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در کشور اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، حسن آقا کثیری روزجمعه در کارگاه آموزشی طرح تاپ دربوشهر افزود: هم اکنون یک
میلیون و 200 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا در کشور وجود دارد که می‌خواهند برای فارغ تحصیلی پایان نامه کارشناسی ارشد و تز دکترا ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: درقالب طرح تاپ سه طیف دانشجو، استاد و سرباز تاپ به عنوان طرف عرضه و بنگاه های تولیدی و تجاری طرف تقاضا قرار دارند.
رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: با اجرای این طرح پایان نامه دانشجویان در این زمینه مساله محور شده و مسائل و مشکلات بنگاه های اقتصادی در دستور کار آنها قرار می گیرد.
آقا کثیری اظهار داشت: در این ارتباط مسائل مشکلات بنگاه ها از طریق سامانه ای احصا و در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد.
وی گفت: آنها می توانند در واقع موضوع های کارشناسی ارشد و دکترای خود را از موضوع های موجود در سامانه انتخاب و این پروژه ها را در صنعت انجام دهند.
آقا کثیری افزود: در بخش دیگری که استاد تاپ است، این افراد به عضویت هیات علمی در می آیند و در تعامل با وزارت علوم یکسال در صنعت فعالیت می کنند.
وی یادآور شد: این یک سال حضور آنها در صنعت برای این است که استادان صنعت را بهتر بشناسند و با بهره گیری از ظرفیت سال ها دانش خود منشا خدمات بسیاری در بنگاه‌های اقتصادی شوند.
آقا کثیری اظهار داشت: بسیاری از استادان فرصت‌های مطالعاتی که می خواهند طی کنند در تعامل با وزارت علوم شرایطی مهیا شده که می توانند آن یک سال در صنایع مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت مطالعاتی طی کنند.
وی گفت: همچنین یک بانک داده و اطلاعات ایجاد می شود از همه استادان کشور که در دسترس صنایع باشند یک کنسرسیوم تشکیل و بنگاه ها بتوانند با رایزنی با استادان موجود نسبت به حل مشکل خود اقدام کنند.
آقا کثیری بیان کرد: درموارد حمایتی بند سین ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر که این قراردادها شکل گیرد در واقع 10 درصد از معافیت ابرازی معافیت می گیرند.
وی افزود: برای طرح سرباز تاپ نیز تعاملات خوبی با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده و براساس تفاهم‌نامه مشترک در فاز اول تعدادی سربازان نخبه در بنگاه‌های تولیدی و خدماتی که فعالیت‌های تحقیق و توسعه دارند آنها را بکار گیری می کنند.
آقا کثیری گفت: وقتی بنگاه ببیند سرباز فرد اثربخشی است او را در آینده استخدام می کند.
وی بیان کرد: در این زمینه هدف اصلی ما از ارتباط صنعت و دانشگاه این است که تولید را به سمت دانش بنیان شدن ببریم.
آقا کثیری گفت: با توسعه فعالیت تحقیق و توسعه وقتی محصول جدید در این کارخانه تعریف شود تولید جدید ایجاد وعلاوه بر آشنایی سربازان با توسعه خط تولید جدید زمینه اشتغال بیشتری فراهم می شود.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد طرح تاپ صنعت معدن بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته

محمود سیجانی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولید و افزایش نسبی تولید، اظهار داشت: احیای این تعداد واحد باعث شد تا به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، گفت: تامین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تامین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است.

سیجانی اضافه کرد: برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن احیای واحدهای معدنی در دستور کار است، گفت: این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران ابراز داشت: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

سیجانی اضافه کرد: در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود ضمن اینکه ۱۷ درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل گفت: ۴۸ جلسه کارگروه برگزار شده که مشکلات ۱۱۰۰ واحد رسیدگی شده است. همچنین بازدید میدانی از واحدهای صنعتی استان تهران یکی از بحث‌های اصلی است که این امر با حضور مدیران مختلف استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه شرکت‌های دانش بنیانی و تبدیل شرکت‌های دانش بنیان کوچک به تولیدی است.

سیجانی بیان داشت: ۱۰۷ کارخانه مجوز دانش بنیانی گرفتند؛ همچنین افزایش ظرفیت اسمی ۵۶۸ واحد را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت به بخش خودتامین برق رفته است گفت: آمادگی مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی داریم دنبال منابع انرژی‌های جدید هستیم مشوق‌هایی در تولید برق و جلب سرمایه‌گذاری‌ها بخش خصوصی داریم ضمن اینکه خانواده‌های کارگران آماده هستند که توازن در مصرف انرژی ایجاد و با تولید همراهی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بخش‌های دیگر در مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن همراهی کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: شورای مشورتی بخش خصوصی با حضور انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، کارآفرینان برتر و مدیران اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل داده‌ایم تا از ظرفیت سرمایه و ایده مردم بهره ببریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران