Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:16:54 GMT

265 میلیون تن حمل و نقل دریایی درکشور انجام گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۰۵۲۹

265 میلیون تن حمل و نقل دریایی درکشور انجام گرفت

بوشهر- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال 265 میلیون تن حمل و نقل دریایی در کشور انجام گرفت که 135 میلیون تن آن در بنادر تجاری و مابقی در بنادر نفتی بوده است.

به گزارش ایرنا، محمد راستاد روز جمعه درحاشیه بازدید از اسکله تجاری بندر دیر در گفت وگو با خبر نگار ایرنا افزود: این میزان حمل و نقل دریایی نسبت به سال 96 مقداری کاهش داشته که این هم ناشی از موارد مرتبط با کشتیرانی نبوده بلکه موارد دیگری تاثیرداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: زیرساخت های بندری با 240 میلیون تن ظرفیت توانسته نیازهای کشور را برای حمل و نقل و تجارت دریایی پوشش دهد.
وی اضافه کرد: بندر تجاری دیر یکی از بهترین بنادر تجاری استان بوشهر است و تلاش می شود با فعالیت بخش خصوصی در حوزه زیرساختی این بندر سرمایه گذاری خوبی انجام شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این سازمان از راه اندازی و فعالیت مسافری دریایی از بندردیر به مقصد کشورهای جنوبی خلیج فارس بویژه قطر حمایت و اعلام آمادگی می کند.
وی در ارتباط با گردشگری دریایی بندردیر گفت: تجهیز اسکله تفریحی گردشگری بندر دیر و انجام اصلاحاتی در دهانه موج شکن بندر تجاری در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار می گیرد.
راستاد اضافه کرد: بندر دیر بیشتر برای صادرات و واردات است اما با توجه به موقعیت جغرافیایی که این بندر دارد می تواند حجم ترانزیت سواحل جنوبی را به کشورهای همسایه افزایش دهد و این بندر ظرفیت آن را دارد که بخشی از سهم ترانزیت کالا به کشور را به خودش جذب کند.
بندردیر(dayyer) در جنوب استان بوشهر قراردارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر راستاد در بازدید از سه بندر عسلویه ، کنگان و دیر ضمن اشاره به اینکه توسعه و تقویت زیرساخت های دریایی و بندری در سطح کشور را در دستور کار داریم، بیان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در این بنادر ، تقویت زیرساخت های بندری امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
ویافزود : در استان بوشهر اقدامات خوبی دبرای توسعه و تقویت زیرساخت ها دریایی و بندری صورت گرفته و طرح هایی مهم نیز در آینده نزدیک در دستور کار است.
محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر یکروزه خود از فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر شد و به ترتیب بنادر عسلویه کنگان و دیر را مورد بازدید قرارداد.
وی با حضور در میان مردم محلی در این مناطق ضمن شنیدن مشکلات و موارد در خواستی آنان ،اظهار داشت: سازمانی بنادر و دریانوردی در انجام رسالت سازمانی خود از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
6043/7207

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنادر و دريانوردي حمل ونقل دريايي دير بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال

 ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی  خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به ارزش سرمایه‌گذاری قریب به ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در اواخر پارسال  گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.

او روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی طی چند سال اخیر را رو به رشد عنوان کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی  خوزستان می‌گوید: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.  

 آقای گرایلو گفت: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.

با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد