Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل امروز اعلام کردند جولیان آسانژ، افشاگر معروف ویکی‌لیکس در زندان بلمارش نگهداری می‌شود که این وضعیت با جرمی که او مرتکب شده، هماهنگی ندارد.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در این خصوص گفتند «گویی که او یک جنایت بزرگ مرتکب شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته این کارشناسان، این وضعیت «متناقض با اصول ضرورت و تناسب به نظر می‌رسد».

جولیان آسانژ ۴۷ ساله که ملیت استرالیایی دارد پس از آنکه در ماه آوریل سال جاری میلادی در سفارت اکوادور دستگیر شد در دادگاه عالی «وست‌مینستر» مجرم شناخته شد و پس از ۱۰ روز حکم بازداشت او صادر شد.

آسانژ که در سال ۲۰۰۶ سایت ویکی‌لیکس را تأسیس کرد، در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئو‌های کشتار غیرنظامیان از سوی ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت.

اندکی بعد دولت آمریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند. پس از آن در همان سال (۲۰۱۰) دولت سوئد آسانژ را به «تجاوز جنسی» به یک زن متهم و علیه او حکم بازداشت در سرتاسر جهان صادر کرد.

آسانژ با رد این اتهام و بیان اینکه ادعای سوئد انگیزه‌های سیاسی دارد و هدف از آن خاموش کردن ویکی‌لیکس است، با وثیقه در سال ۲۰۱۲ آزاد شد. او در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. اما اکوادور در ۱۱ آوریل سال جاری میلادی پناهندگی خود را از او بازپس گرفت.

بنیانگذار ویکی‌لیکس در دادگاه «سوت‌وارک کراون» لندن روز چهارشنبه به اتهام نقض آزادی مشروط خود به پنجاه هفته حبس محکوم شد.

آسانژ روز پنجشنبه در دادگاهی در لندن اعلام کرد که با استرداد خود به آمریکا مخالف است. دستگاه قضایی آمریکا قصد دارد موسس پایگاه اطلاع رسانی ویکی‌لیکس را به اتهام سرقت انفورماتیک تحت پیگرد قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا انگلیس سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این رسانه نوشت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که این کشور مخالف عضویت فلسطین در سازمان ملل بوده و در صورت لزوم آن را وتو خواهد کرد.

روز گذشته نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • ببینید | لحظه وتوی آمریکا برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد
  • اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه