Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، مهدی رفیعی، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان خوزستان که امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه در رامهرمز برگزار شد، خطاب به دانش آموزان گفت: گرچه آمدید و در مسابقه شرکت کردید اما پیام این جشنواره خطاب به شما این است که جامعه ما یک جامعه اسلامی است و در یک جامعه اسلامی، قرآن باید در رأس امور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر اینکه قرآن باید در افکار و رفتار ما جاری باشد، افزود: ان شاﺀالله شما ۷۰۰ نفر، ۷۰۰ عامل به قرآن باشید. اگر عامل به قرآن باشید حق قرآن را ادا کرده‌اید، عامل به قرآن بودن یعنی اندیشه و فکر ما قرآنی باشد؛ چشم ما قرآنی ببیند، گوش ما قرآنی بشنود و در نهایت آدم‌های جامعه ما قرآنی باشند.

همچنین علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان خوزستان نیز ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری این مسابقات در سطح استان گفت: شاید کلمه‌ای را پیدا نکنم که در شأن زحمات آنها باشد؛ خیلی ها گمنامانه زحمت کشیدند و ما آنها را نمی بینیم. خداوند در آیه ۲۹ سوره رعد فرمود: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ» کسانی که ایمان آوردند، ایمان خود را به فعلیت در آوردند، عمل صالح انجام دادند، قطعا عاقبت بخیر می شوند. 

وی ادامه داد: به فرموده قرآن سعی و تلاش اینها قطعا دیده خواهد شد و خداوند به بهترین شکل ممکن پاداش آنها را خواهد داد. 

بلاسم اظهار کرد: ۴۰۰ هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند، در مرحله دوم ۲۰۰ هزار نفر حضور یافتند. شش جشنواره در اسفندماه برگزار شد؛ مسابقات قطب یک به میزبانی الوار گرمسیری، قطب دو به میزبانی گتوند و قطب سه به میزبانی بندر امام با حضور ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر برگزار شد. از میان این برگزیدگان، ۶۷۰ دانش آموز به غیر از گروه های همخوانی به مرحله نخبگان راه پیدا کردند و در نهایت از این بین، ۷۶ نفر به مرحله کشوری اعزام می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی جشنواره قرآن عترت و نماز مسابقات دانش آموزی رامهرمز قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ پایان مسابقات منطقه‌ای قران عترت ونماز مدارس ابتدایی دلیجان

آخرین مرحله مسابقات منطقه‌ای قران، عترت ونماز در ۴رشته حفظ، قرائت تقلیدی ومداحی و احکام نماز با رقابت ۶۵نفر از منتخبین مدارس ابتدایی دخترانه دوره دوم، در مسجدالنبی (مسجد مسر) برگزار شد.

حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان باحضور در مسجد مسر و بازدیداز این مسابقات اجرای این برنامه‌ها را در گسترش فرهنگ قرآنی درجامعه بویژه نسل جدید موثر دانست. امام جمعه دلیجان درپایان از برگزارکنندگان این مسابقات قدردانی کرد.

درمرحله اول مسابقات منطقه‌ای قران، عترت ونماز در سه رشته حفظ، قرائت تقلیدی و اذان حدود ۷۰نفر از منتخبین مدارس ابتدایی پسرانه دوره اول به رقابت پرداختند.

منتخبین این مسابقات‌ها به مرحله استانی راه یافتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان