Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@12:31:19 GMT

دخالت هکرهای روس در انتخابات ایالتی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۳۲۶۳

دخالت هکرهای روس در انتخابات ایالتی آمریکا

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی‌ سازمان‌های امنیتی نشان می‌دهد که هکر‌ها روشی به صورت گسترده برای دخالت در انخابات‌ محلی و بین ایالتی آمریکا برنامه ریزی کرده‌اند و توانایی لازم برای از کار انداختن سیستم رای گیری و ایجاد اختلال در آن را دارند.

ایالت فلوریدا یکی از آسیب پذیرترین نقاط در برابر حمله سایبری هکر‌های روس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایالت در انتخابات ریاست جهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز مورد حمله‌های متعدد سایبری قرار گرفت بود که در آن هکر‌ها حتی موفق به تغییر رای برخی از شهروندان شده بودند. این حملات سایبری تنها محدود به سیستم‌های رای گیری نبوده و در پاره‌ای از موارد کاربران غیرمجاز با نفوذ به حریم اطلاعات برخی از کاندیدا‌های انتخاباتی تغییراتی را در سوابق آن‌ها به وجود آوردند.

پس از انتخابات جنجالی ۲۰۱۶ آمریکا بسیاری از منتقدات دونالد ترامپ رییس جهمور کنونی آمریکا، او را به دخالت در فرآیند انتخابات و استفاده از روش‌های غیرمجاز برای تغییر در آرای مردم متهم کردند. یکی از مدیران ارشد امنیتی در آمریکا گفت: «کاربران غیرمجاز موفق شدند به تازگی وبگاه‌های برخی از ادارات دولتی و امنیتی در فلوریدا را هک کنند و در روند انتخابات درون ایالتی اختلال ایجاد کنند. کارشناسان ما پس از بررسی ابعاد و جزییات این حمله‌ها موقعیت مکانی هکر‌ها را در کشور روسیه شناسایی کردند.»

هرچند در گزارش‌های اخیر سازمان‌های امنیتی آمریکا اشاره مستقیمی به همکاری فرد یا افراد خاصی از درون آمریکا با هکر‌های روسی نشده است، ولی شواهد از جهت‌گیری این هکر‌ها برای حمایت و بیشتر شدن احتمال پیروزی کاندیدایی خاص حکایت دارد. تاکنون حمله‌ای مشابه، ولی با قدرت بسیار ضعیف‌تر در ۳۹ ایالت آمریکا شناسایی شده است و مشخص نیست برنامه آینده هکر‌های روسی برای ضربه زدن به سیستم‌های امنیت مجازی آمریکا چگونه خواهد بود؟

بیشتر بخوانید: حمله سایبری هکرهای روسی به سفارتخانه‌های اروپایی

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین

ایالات متحده در اقدامی مشترک با انگلیس از اعمال تحریم‌هایی علیه یک شرکت و ۲ فرد در ارتباط چین به بهانه حملات سایبری علیه هر ۲ کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکا و انگلیسی روز دوشنبه مدعی شدند شرکت و افراد تحریم‌شده مسئول هک‌هایی هستند که ممکن است به آن‌ها اجازه دسترسی به اطلاعات ده‌ها میلیون رای‌دهنده انگلیسی را داده باشد.

آن‌ها همچنین ادعا کردند که این شرکت و اشخاص مسئول حملات علیه قانون‌گذاران انگلیسی و آمریکایی هستند که در رابطه‌ با تهدیدهای چین هشدار داده بودند.

انگلیس نیز هکرهای چینی را به تلاش برای نفوذ به ایمیل قانون‌گذاران منتقد به چین متهم کرد.

در همین رابطه، لندن قوانینی را در زمینه مبارزه با جاسوسی تشدید خواهد کرد و لایحه مربوطه، امروز در مجلس عوام انگلیس بررسی خواهد شد.

بر اساس ادعاهای موجود، هکرهای چینی سرورهای کمیسیون انتخابات انگلیس را هک و سعی کردند به اطلاعات شخصی برخی از اعضای مجلس عوام و مجلس علیای این کشور  دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها
  • انگلیس، چین را به حملات سایبری متهم کرد
  • تحریم‌ های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین