Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@12:31:26 GMT

کلینیک مغز و اعصاب عصر ایران/ بروزرسانی اردیبهشت 98

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۳۹۱۸

کلینیک مغز و اعصاب عصر ایران/ بروزرسانی اردیبهشت 98

عصرایران؛ گروه سلامت- در مطالب دوره ای با عنوان "کلینیک" می توانید آخرین بروزرسانی های گروه سلامت عصر از منابع معتبر بین المللی در رابطه با موضوع های اختصاصی با گروه بندی » قلب/ تغذیه/ گوارش/ پوست/ دهان و دندان/ سرطان/ مغز و اعصاب را مطالعه کنید.

«برای مطالعه هر عنوان روی تیتر یا تصویر کلیک کنید»

 

تفاوت‌های بین سکته مغزی و آنوریسم

سکته های مغزی زمانی رخ می دهند که جریان خون به بخش هایی از مغز قطع شده که می تواند موجب مرگ بافت مغز به واسطه عدم دریافت اکسیژن و مواد مغذی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چرا دچار فراموشی شده‌ام؟

خواب ناکافی توانایی بدن و مغز برای ارائه عملکرد درست را کاهش می دهد. این که چقدر می خوابید بخشی از مساله بوده و کیفیت خواب بخشی دیگر از آن محسوب می شود. مطالعه ای که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، ارتباط چشمگیر بین شرایط خواب و خاطرات ذخیره شده را نشان داد.

تاثیر دیابت درمان نشده بر مغز

برخی پژوهش ها نشان داده اند که آنزیمی مشابه که بدن برای کنترل سطوح انسولین استفاده می کند، به تخریب پلاک آمیلوئید که در مغز شکل گرفته و موجب بیماری آلزایمر می شود نیز کمک می کند.

آب و مغز؛ رابطه‌ای از گذشته تا امروز

مغز یکی از مهم ترین اعضا در بدن است که باید انرژی آن به صورت مداوم تامین شود و برای تامین 85 درصدی این انرژی باید سطح آب را متعادل نگه داشت.

تنگی مجرای نخاع؛ علائم، دلایل، تشخیص و درمان

تنگی مجرای نخاع عمولا به واسطه آرتریت رخ می دهد که موجب باریک شدن فضای بین مهره ها و زیر فشار قرار گرفتن نخاع می شود.

11 نسخه گیاهی برای مغز!

هیچ مقاله ای درباره تقویت مغز بدون اشاره به گیاه دارویی قدرتمند جنسینگ کامل نمی شود. جنسینگ عملکرد ذهنی و مغز را از جهات مختلف تقویت می کند.

عاداتی به ظاهر مفید اما مضر برای مغز

اگر در یک منطقه شهری که سطوح آلودگی در آن بالاست، زندگی می کنید، برنامه منظم ورزش در فضای باز ممکن است بیش از آن که مفید باشد به ضرر شما تمام شود.

تقویت حافظه و تمرکز با تغذیه سالم مغز

اسیدهای چرب امگا-3 موجود در گردو همانند سوخت برای مغز عمل می کنند. مصرف منظم گردو می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و از بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل پیشگیری کند.

عادات روزمره که برای مغز مضر هستند

نتایج یک پژوهش نشان داد که تماشای بیش از حد تلویزیون در دهه دوم زندگی انسان می تواند در ادامه زندگی به مغز آسیب برساند.

عاداتی که مغز را تغییر می‌دهند

همه ما می دانیم که خواب اثر چشمگیری بر سلامت انسان دارد، اما آیا می دانستید که کمبود خواب می تواند موجب تحلیل رفتن مغز شود؟

وقتی فشار خون مغز را تهدید می‌کند

فشار خون بالا رگ های خونی در مغز انسان را تضعیف و باریک کرده و از جریان خون مناسب جلوگیری می کند.

چگونه از مرگ تدریجی سلول‌های مغز پیشگیری کنیم؟

سلول های مغز، همانند دیگر سلول های بدن، برای دریافت مواد مغذی به آب وابسته هستند. بدون آب، آنها کوچک شده و مغز برای انجام وظایف خود با دشواری بسیاری مواجه می شود.

وقتی مغز مه آلود می‌شود!

مغز مه آلود حس مبهمی است که هنگام تلاش برای به خاطر آوردن چیزی در شما شکل می گیرد، اما نمی توانید روی آن متمرکز شوید. تلاش برای یادآوری و استفاده از توان مغز می تواند به اندازه یک فعالیت جسمانی انرژی شما را تخلیه کند.

حفظ سلامت مغز به چند گام در روز نیاز دارد؟

ورزش جریان خون سرشار از اکسیژن به سمت مغز را افزایش می دهد که موجب می شود اکسیژن و مواد مغذی بیشتری که مغز برای ارائه عملکرد درست به آنها نیاز دارد، در اختیارش قرار بگیرد.

تقویت عملکرد مغز کودکان با یک تخم مرغ در روز

تخم مرغ حاوی کولین و DHA، یک اسید چرب امگا-3، است که هر دو آنها مواد مغذی ضروری برای سلامت و رشد مغز محسوب می شوند.

افسردگی چگونه به مغز آسیب می‌زند؟

افسردگی ماژور یا افسردگی بالینی با خلق و خوی افسرده و گرفته در بیشتر طول روز، گاهی اوقات به طور ویژه هنگام صبح، و از دست دادن علاقه فرد به انجام فعالیت ها و روابط عادی بروز می کند، که علائم حداقل به مدت دو هفته هر روز ادامه دارند.

10 راهبرد برای افزایش بهره‌ وری مغز

اگر پس از خوردن یک وعده بزرگ پاستا احساسی ناخوشایند دارید، مصرف آن را به حداقل برسانید. اگر یک ساعت پس از خوردن یک تکه کیک احساس گرسنگی می کنید، زمانی که نیاز دارید از نظر ذهنی هوشیار و متمرکز باشید، میوه را به عنوان دسر انتخاب کنید. با واکنشی بدن خود به غذاهای مختلف آشنا شوید و انتخاب های غذایی را برای بهینه سازی عملکرد ذهنی خود تنظیم کنید.

سپر غذایی مغز در برابر بیماری ها

زیتون منبعی عالی برای چربی های تک غیر اشباع و ویتامین E است. چربی های تک غیر اشباع در حفظ و نگهداری غشاهای خارجی سلول های مغزی نقش مهمی ایفا می کنند.

چگونه مغز را برای توقف نگرانی تمرین دهیم؟

هنگامی که مغز خود را برای توقف نگرانی تمرین می دهید، تکنیک نوشتن یکی از ارزشمندترین گزینه ها محسوب می شود.

کلسترول؛ خوراکی برای مغز!

محروم کردن بدن از کلسترول می تواند تامین سوخت مورد نیاز برای یکی از اندام حیاتی یعنی مغز را دچار مشکل سازد.

مغز وقت اضطراب!

اضطراب یک پدیده رفتاری ایجاد می کند که درک مغز از واقعیت را به هم می ریزد. دانشمندان علوم اعصاب این پدیده را «تعمیم افراطی» می نامند.

فواید 30 دقیقه ورزش برای مغز

ورزش کردن نه تنها می تواند سرعت گام های شما را افزایش دهد، بلکه توانایی های تصمیم گیری را به واسطه افزایش مقدار ماده سفید در مغز تقویت می کند.

چاقی و آسیب به مغز

هرچه شاخص توده بدنی بالاتر باشد، التهاب نیز افزایش می یابد. پژوهش های پیشین نشان داده اند که التهاب، به ویژه در مغز، می تواند تاثیر منفی بر عملکرد مغز و شناخت داشته باشد.

فعالیت‌هایی که «مغز» می‌سازند!

پژوهشگران طی مطالعات مختلف نشان داده اند فعالیت هایی مشخص می توانند به رشد سلول های مغزی جدید کمک کنند و البته انجام برخی از آنها برای ما به اندازه ای که فکر می کنیم مشقت‌بار نیست.

5 نشانه تومور مغزی که نباید نادیده گرفته شوند

تمام تومورهای مغزی باید درمان شوند، زیرا این اندام در فضایی محدود قرار دارد که نمی تواند پذیرای هیچ چیز اضافه باشد.

حقایقی که باید درباره تومورهای مغزی بدانید

از جمله مشکلاتی که تومورهای مغزی موجب می شوند می توان به از دست دادن بینایی، مشکلات گفتاری، مشکلات درک زبان، یا ضعف در یک سمت از بدن اشاره کرد.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مغز مغز و اعصاب اعصاب سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام دلیرانه جمهوری اسلامی ایران موجب شادی و شعف امت های اسلامی شد

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی ربانی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تحسین اقدام شجاعانه نیروهای مسلح کشور در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی و با اشاره به اهداف رژیم صهیونیستی در تاکید بر جنایات خود، اظهار داشت: مسبب بسیاری از مشکلات که اکنون در جهان اسلام در حال رخ دادن است، رژیم صهیونیستی می باشد؛ لذا این اهمیت را دو چندان می کند که امت اسلامی با دوری از اختلافات و نزاعات بی اساس و بی منطق قبیله ای به یک نگرش واحد حرکت کند.

حجت الاسلام ربانی، افزود: رژیم صهیونیستی به دنبال نابودی و به زوال بردن مسلمانان و کشورهای اسلامی و سپس تسلط بر منابع و افکار آنان است.

وی عنوان کرد: استکبار و دشمنان اسلام با این نگاه که دین افیون و عقب ماندگی جامعه است از گذشته تاکنون به دنبال دین زدایی و ایجاد ضعف برای امت اسلامی بوده اند؛ جنگ هایی که در طول تاریخ شکل گرفته است دلالت از این هدف دارد.

این استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: وابستگی حکومتهای عربی و سران فریب خورده آنان، به وضوح این مسئله را نشان می دهد که علاوه بر آنکه دستاوردی برای آنان نداشته، موجب وابستگی به این رژیم کودک کش شده است.

وی در پایان تاکید کرد: اقدام دلیرانه جمهوری اسلامی ایران موجب شادی و شعف امت های اسلامی گردید، امیدواریم سران و زعامداران کشورهای عربی به خود آیند و مشاهده کنند که هم افزایی و همگرایی همگانی می تواند دنیای کفر و صهیونیست را نابود سازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • رویداد بین المللی نوروتاک
  • اقدام دلیرانه جمهوری اسلامی ایران موجب شادی و شعف امت های اسلامی شد
  • امضای تفاهمنامه همکاری هندبال با کلینیک تخصصی ورزشی متین
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی "بروزرسانی" است
  • بیمه سلامت: علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی بروزرسانی است