Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از یورونیوز، دولت آمریکا در پی اتخاذ سیاستی بلندمدت است که بر اساس آن اخراج مهاجران قانونی بهره‌مند از حقوق و مزایای عمومی از این کشور ساده‌تر خواهد شد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۱۳ اردیبهشت با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد تا با پیشنهاد لایحه‌ای، به سیاست مهاجرستیزانه خود جنبه قانونی و مشروع ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس پیش‌نویس این قانون که نسخه‌ای از آن به رؤیت خبرنگار رویترز رسیده است، شمار افرادی که از کمک‌های دولتی آمریکا بهره می‌برند، اما ممکن است ترک خاک شامل حال آن‌ها شود از این پس بیشتر خواهد شد.

بر طبق قانون فعلی آمریکا، دولت می‌تواند برخی از ساکنان را که با داشتن اقامت دائمی و رسمی، درآمد اصلی‌شان از محل کمک دولتی است، تحت شرایطی خاص از کشور اخراج کند.

بر اساس آنچه در پیش‌نویس قانون جدید آمده، تعریف افراد مشمول این قانون گسترده‌تر شده و برخی مهاجرانی را نیز که انواع کمک‌های عمومی به صورت پول نقد، بن غذا، کمک هزینه مسکن و کمک پزشکی می‌گیرند، شامل خواهد شد.

گرچه این تصمیم هنوز در مرحله پیش‌نویس و پیشنهاد است، اما بخشی از سیاست سختگیرانه دولت ترامپ برای جلوگیری از مهاجرت افراد جدید به آمریکا را تشکیل می‌دهد. هنوز پیامد‌های اجرای چنین تصمیمی روشن نیست، اما این تغییر سیاست مهاجرتی ممکن است سرنوشت مهاجران دارای کارت سبز اقامت یا «گرین کارت» آمریکا را عوض کند. دارندگان گرین کارت درست مانند پناهندگان، به محض رسیدن به خاک آمریکا تقریبا از همان حقوق و مزایای شهروندی سایر مردم این کشور برخوردارند.

قانون آمریکا می‌گوید مهاجری که به مدت ۵ سال از کمک‌های اجتماعی دولت استفاده کرده، اگر دلیل بهره‌مندی او از این کمک‌ها مربوط به قبل از ورود او به خاک این کشور باشد (مانند بیماری مزمن پیش از ورود)، دولت می‌تواند او را اخراج کند. با این حال این قانون از سال ۱۹۴۵ عملا اصلاح شده و تنها شامل مهاجری می‌شود که دولت از او بخواهد هزینه‌های پرداختی را بازگرداند و او قادر به بازپرداخت نباشد. به همین دلیل حقوقدانان آمریکایی از سال ۱۹۴۵ تاکنون موارد بسیار نادری را دیده‌اند که مهاجری به این دلیل از کشور اخراج شده باشد.

ترامپ در بهمن ماه گذشته انتقاد‌های شدیدی را علیه قوانین مهاجرت آمریکا و لزوم اصلاح آن مطرح کرده بود. او برنامه قرعه‌کشی روادید آمریکا موسوم به «گوناگونی» برای اتباع خارجی را یک «نمایش خوفناک» خوانده و گفته بود که دولت‌های خارجی تنها «آدم‌های خیلی بد» را وارد این قرعه‌کشی می‌کنند. این در حالی است که انتخاب افراد برای برنامه «روادید گوناگونی» که از طریق قرعه‌کشی کارت سبز (یا لاتاری گرین‌کارت) انجام می‌شود، در واقع در اختیار دولت آمریکاست.

سالانه ۵۵ هزار نفر با این نوع روادید وارد آمریکا می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست

منوچهر متکی در گفت‌وگویی رادیویی با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های داخلی و ملی فراوانی در حوزه‌های اقتصادی دارد که باید از قوه به فعل برسند، گفت: در خارج از مرز‌ها با ظرفیت‌های قابل تاملی اعم از ایرانیان و علاقه‌مندان به ایران که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند مواجه هست؛ بکارگیری این ظرفیت‌ها در سایه یک دیپلماسی روشن صمیمانه، صلح جویانه و دوستانه می‌تواند افق‌های جدیدی را در حوزه اقتصاد ایران باز کند. در بخش نرم افزاری و نگاه به مسائل اقتصادی ایران، باید نقش دولت و نقش بخش خصوصی و همچنین نقش مردم که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری هم به آن اشاره شده است را باز تعریف کنیم. اینها از باب تزیین نیست باید باورهایمان را تصحیح کنیم. من همانطور که قبلا هم گفته ام دولت باید اقتصاد را رها کند؛ دولت‌ها در ۴۵ سال گذشته اقتصاد را به گروگان گرفته اند و این موجب شده است که آن شکوفایی لازم در زمینه اقتصاد به وجود نیاید.

 وی افزود: باید یک آشتی و صمیمیتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است که مبتنی بر دین ماست. ما نگاهمان نسبت به ایرانیان مقیم در خارج از کشور در طی دهه‌های گذشته فراز و نشیب داشته و یک امر مسلم است که هر ایرانی در هرکجای دنیا باید یک ظرفیت تلقی بشود او نام ایران را با خودش دارد مثل کسانیکه مدارج عالی علمی را سپری کرده اند و در مراکز علمی دنیا نقش آفرین هستند و مانند کسانیکه در مسائل اقتصادی رکورد زده اند و جزو فعالین اقتصادی در جای جای جهان هستند. نخبگانی که در حوزه‌های علمی که فکر می‌کنند که در خارج از کشور ظرفیت‌های بیشتری برای شکوفایی علمیشان وجود دارد و می‌روند ما اینها را هم به عنوان ظرفیت کشور و مام میهن تلقی بکنیم؛ اگر این نگاه را داشته باشیم آنها را سرکوفت نمی‌زنیم و با انگ‌های مختلف نمی‌رانیم، این افراد هر کجای جهان باشند ایران در دلشان است.

نماینده برگزیده مجلس یازدهم یادآور شد: از شکل‌گیری مشروطیت تا تشکیل مجلس ما دائما داریم قانونگذاری می‌کنیم هیچ کشوری به اندازه ما این حجم از قانون‌نویسی و قانون‌گذاری را ندارد. در یک دهه معین بررسی کردند و قانونگذاری ایران و فرانسه را مقایسه کردند؛ ما بیش از ۱۰ برابر فرانسه قانون وضع کردیم و نکته دوم بحث نظارت بر اجرای قانون است. ما قوانین خوب بسیاری داریم که اجرا نمی‌شوند و بالای دو دهه است که مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام را بیان کردند؛ از حوزه فرهنگ و سیاست، بهداشت، آسیب‌های اجتماعی و مسائل امنیت اجتماعی. ما سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری را داریم که اجرا نمی‌شوند.

متکی با بیان اینکه از وظایف مهم مجلس نظارت است، اظهار کرد: در حال حاظر این نظارت جدی نیست کمیسون‌های پا به پای دستگاه‌های هم‌تراز اجراییشان باید مسائل اجرایی کشور را پیگیری کنند. ما نباید در کمیسیون هایمان سرگرم رسیدن به ریاست باشیم اگر یک دستگاه اجرایی در مجلس نمره منفی گرفت آن کمیسیون مربوط هم باید استیضاح شود، چون به کار آن دستگاه نظارت نداشته است.

وی یادآور شد: اجرای قوانین، ساده‌سازی و نظارت بر اجرا یکی از رمز‌های موفقیت کشور‌هایی است که از پیچیدگی فرار کرده‌اند؛ نمی‌دانم ما قدرت را برای این تحول بزرگ، ولی این تحول وظیفه اصلی مجلس است.

منبع: ایسنا

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • پیشنهاد ادغام مراجع نظارتی دولت
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم می‌کند
  • کدام کشور قوی‌ترین پاسپورت دنیا را دارد؟
  • ارائه لایحه پیشنهادی جدید در خصوص قانون کار | قول وزیر اقتصاد به کارگران صحت دارد؟
  • ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴١ و ۱۶۷ قانون کار/ دولت وکیل مدافع کارگران است