Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارش وب سایت computerhope این روزها که امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران از اهمیت روزافزونی برخوردار شده است، محققان متعددی با تحت بررسی قرار دادن موضوعات و موارد مختلف، به بررسی حفره‌های امنیتی موجود در اپلیکیشن های مختلف می‌پردازند و با آگاهی بخشیدن به کاربران، سعی دارند که آنها را در حفاظت از اطلاعات شخصی خود مطلع کرده و به شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن‌های مذکور هشدار دهند وضعیت امنیت سایبری خود و خدمات خود را بهبود ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، اینفوگرافی پیش رو برخی نشانه‌های هک شدن کامپیوتر را معرفی می‌کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

چطور بفهمیم کامپیوترمان هک شده است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مهندس نرم افزار و وبلاگ‌نویس ایرلندی، شرکت فناوری متا را با اتهام به اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران فلسطینی واتس اپ با رژیم صهیونیستی برای کمک به شناسایی اهداف بمباران در غزه به چالش کشیده است.

پائول بیگار (Paul Biggar) که اصالت ایرلندی دارد و در نیویورک زندگی می‌کند در وبلاگ خود با اشاره گزارش اخیر دو روزنامه اسرائیلی درباره سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای نسل‌کشی در فلسطین، اقدامات این رژیم را محکوم کرد.

بیگار گفت: «اسرائیل بر اساس حضور کاربران فلسطینی در گروه‌های واتس اپ آنها را برای کشتار شناسایی می‌کند.» این در حالی است که متا در تبلیغات خود واتس اپ را یک «شبکه اجتماعی خصوصی» با «رمزگذاری سرتاسری» معرفی می‌کند.

بیگار افزود: «رژیم صهیونیستی از داده‌های کاربران فلسطینی به عنوان ورودی سیستم هوش مصنوعی لَوِندر استفاده کرده است و بنابراین شرکت متا، مالک واتس اپ، شریک کشتار غیرنظامیان و خانواده‌های ساکن غزه است. این نشان می‌دهد که متا به تعهد خود مبنی بر رعایت حقوق بشر پایبند نیست.»

این وبلاگ‌نویس ایرلندی همچنین به «روابط نزدیک» سه مقام ارشد متا از جمله گای روزن (Guy Rosen) مدیر ارشد امنیت اطلاعات متا، مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل متا و شِریل سَندبرگ (Sheryl Sandberg)، مدیرعامل سابق و عضو فعلی هیئت مدیره متا، با اسرائیل اشاره کرد.

در اوایل این هفته، کارشناسان سازمان ملل از سوءاستفاده اسرائیل از هوش مصنوعی و دستورالعمل‌های نظامی برای محاصره غزه ابراز تاسف کردند و هشدار دادند که این اقدام به کشتار بی‌سابقه جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌ها در سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی منجر شده است.

از ابتدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون نزدیک به ۳۴ هزار فلسطینی جان باخته‌اند که بیشتر آنان زنان و کودکان بوده‌اند.

این گزارش از پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور به فارسی برگردان شده است.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام
  • شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!
  • برنامه محبوب در ایران فیلتر شد!