Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@12:51:55 GMT

لزوم رواج بیشتر فرهنگ کار شریف و پاک در سال «رونق تولید»

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۴۹۵۰

لزوم رواج بیشتر فرهنگ کار شریف و پاک در سال «رونق تولید»

«حجت‌الاسلام مهدی مهدی‌جو» نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اینکه سال ۹۸ براساس تدابیر و سیاست‌های مقام معظم رهبری به نام سال «رونق تولید» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: تولید همواره در دین اسلام بسیار ارزشمند است به گونه‌ای که در احادیث مختلف بر لزوم توجه به آن تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در روایتی از یکی از اهل‌بیت صدای 3 قشر تمام حجاب‌ها را درنوردیده و به عرش می‌روند؛ آن‌ها دارای جایگاهی والا در نزد حضرت حق هستند که گروه نخست صدای قلم علماء است که مرزهای فکری و عقیدتی را ترسیم می‌کنند ازاین‌رو فضیلت آن‌ها بسیار زیاد است.
حجت‌الاسلام مهدی جو با بیان اینکه گروه دوم صدای قدم‌های مجاهدین در راه حق است، گفت: صدای چرخ نخ‌ریسی بانوان پاک‌دامن سومین گروه در این حدیث معرفی شده‌اند که این تأکید نشان از اهمیت جایگاه تولید و اقتصاد پاک در نزد دین اسلام است.
وی با اشاره به اینکه در اسلام کار یدی و با دست از ارزشمندترین کارها محسوب می‌شود، عنوان کرد: اینکه امام راحل فرمودند من دست کارگر را می‌بوسم نشان از جایگاه والای کار و تلاش در انقلاب اسلامی دارد لذا ما جامعه‌ای را می‌خواهیم که به کارگر ارزش مضاعف قائل شود.
این مسئول یادآور شد: در زمان دفاع مقدس همه به این باور رسیده بودند که جنگ است از این رو همه پای میدان بودند، امروز هم ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و اگر به این باور برسیم بی‌شک رفتار ما نیز به این سمت رهنمون می‌شود.
وی با اشاره به نقش از خود گذشتگی و ایثار اموال در گسترش رونق تولید عنوان کرد: برای اینکه کالای ایرانی بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند گاه نیاز به ایثار من و شما دارد تا بتواند در جرگه رونق قرار بگیرد از این رو رویکرد و فرهنگ ما باید خرید کالای ایرانی هر چند گاهی ضعیف باشد تا آن‌ها بتوانند با حمایتی که از سوی مردم می‌بینند ضعف‌های خود را رفع و به تولیدی با اقتدار دست یابند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قزوین یادآور شد: فرهنگ‌سازی مادر موتور متحرک هر چیزی است لذا فرهنگ‌سازی بهره از فرهنگ اقتصادی و تولید داخلی و ایجاد موج مثبت در این زمینه امری ضروری است.
وی یادآور شد: اصحاب رسانه که مجهز به سلاح هنر بوده و هدایت‌کننده افکار، سلایق، دغدغه‌ها و آرزوها به سمت موردنظر هستند در این زمینه نقش بسیاری بر عهده دارند، لذا باید تلاش کنند خودباوری و خوداتکایی را براساس عزم و غیرت و‌ همیّت ایرانی اسلامی در جامعه رواج دهند.
این مسئول تأکید کرد: توجه به غیرت ملی و ایرانی، تقویت خودباوری و عزم راسخ و ازخودگذشتگی و ایثار در اموال با حمایت از تولید داخلی از مهم‌ترین رفتارهای ما در حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید باشد.
حجت‌الاسلام مهدی جو در پایان با تأکید بر اینکه همه ما باید به هر شکلی که می‌توانیم در این وادی وارد شویم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری که مزین به نام «رونق تولید» است، فرهنگ کار سالم، شریف و پاک رواج بیشتری داشته باشد.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین سال رونق تولید شعار سال 98 فرهنگ سازی رونق تولید کارگر خود اتکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند باغ‌ها را گرده‌افشانی کند. تکنولوژی ساخت این پهپاد تنها در انحصار کشور آمریکا بوده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش بنیان کشاورزیار رباتیک شریف (شریف اگربات) مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی و ساخت ماژول گرده‌افشان هوایی (پهپاد گرده‌افشان) شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت کاملاً هوشمند می‌تواند در حالت‌های نقطه‌ای و پیوسته، باغ‌ها را گرده‌افشانی کند.

دکتر امین طلایی‌زاده؛ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره این ماژول اظهار کرد: ماژول گرده‌افشان هوایی(پهپاد گرده‌افشان) برای نخستین بار در کشور ارائه شده و مبنای کاری آن به صورت پودرپاشی است.

وی افزود: تاکنون این ماژول بر روی دو نوع پهپاد DJI T16 و پهپاد شریف اگربات S20 تست شده و از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماژول آن است که می‌تواند به صورت کاملاً مستقل و بدون اتصال هیچ‌گونه سیم، با باتری و سنسورهای مختص خود کار کند و اپراتور پهپاد برای استفاده از آن به سادگی کافی است که مخزن پهپاد سمپاش خود را برداشته و ماژول گرده‌افشان را به جای آن نصب کند.

طلایی‌زاده در ادامه به ویژگی‌های این دستگاه اشاره کرد و گفت: گرده‌افشانی با سرعت بالا (15 هکتار در ساعت)، دو حالت گرده‌افشانی به صورت نقطه‌ای و پیوسته، گرده‌ افشانی خودکار بر پایه مکانیزم پودر پاش از دیگر ویژگی‌های ماژول گرده‌افشان هوایی(پهپاد گرده‌افشان) است.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه صنعت برق برپا می‌شود

وی خاطرنشان کرد: گرده‌افشانی یکی از مراحل مهم در باغبانی بسیاری از درختان است. در بعضی از باغ‌ها در صورتی که گرده‌افشانی به صورت مصنوعی انجام شود، میزان محصول برداشت شده به صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد. استفاده از این ماژول برای باغ‌ها نخل، گردو، کیوی، بادام، سیب، گلابی و … توصیه شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یادآور شد: در حال حاضر تکنولوژی ساخت این پهپاد تنها در انحصار کشور آمریکا بوده و ایران به عنوان دومین کشور ارائه دهنده این تکنولوژی در حال عرضه این محصول است. البته ماژول ارائه شده توسط این شرکت از تکنولوژی و هوشمندی بیشتری نسبت به نمونه آمریکایی برخوردار است.

شرکت دانش‌بنیان شریف اگربات مرکز تخصصی رباتیک کشاورزی، فعال در حوزه تولید و ارائه خدمات پهپادهای کشاورزی است که از شرکت‌های موفق دوره رشد پارک علم و فناوری دانشگاه شریف است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • اعتراض رضاوند به سهیل مهدی: قانون جنگل!
  • بیشتر بانوان ایرانی مقید به حجاب هستند
  • پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • بازار برنج ایرانی رونق یافت | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • صدای اصابت سیلی ایران امشب شنیده می‌شود
  • رونق بیشتر در مزارع پرورش میگو گمیشان با آغاز لایروبی
  • خانواده‌های ایرانی با رواج ولنگاری مخالف هستند
  • ببینید | لزوم فرهنگ سازی اهدای عضو