Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به خبرگزاری صدا و سیما در خصوص اظهارات تهدیدگونه وزیر خارجه بحرین مبنی بر عدم اجازه به ایران برای بستن تنگه هرمز حتی برای یک روز، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر امنیت تنگه هرمز به عنوان شاهراه تامین و ترانزیت انرژی جهان مادامی که منافع مردم ایران از این تنگه مهم و حیاتی تامین شود تاکید دارد؛ اما از روی خیرخواهی و حق همسایگی به مقامات این کشور ذره ای وابسته هم توصیه می کند حد و اندازه خود را در تهدید بزرگتر از خود بشناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرن ها پیش حکیمان پارسی گفته اند: مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی!

به گزارش فارس، «خالد بن احمد آل‌خلیفه» وزیر خارجه بحرین در مصاحبه‌ای با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» مدعی شد،‌ «اگر ایران تنگه هرمز را ببندد خودش را خفه کرده است».

وی در پاسخ به این سوال روزنامه سعودی که با توجه به تهدیدات نظامی کنونی میان ایران و آمریکا، منطقه در آستانه جنگ جدیدی است، ادعا کرد: «هیچ کسی خواهان جنگ نیست، نه آمریکا، نه کشورهای (حوزه) خلیج (فارس) و نه کشورهای دیگر منطقه. ایران با مداخله در امور منطقه، اعزام شبه‌نظامیان و فرستادن اسلحه و سلاح، مرتکب اشتباهات زیادی شد. دلیل وضعیت کنونی، توافق هسته‌ای است که آمریکا از آن خارج شد، توافقی که به برنامه هسته‌ای ایران پرداخت اما برنامه‌ (موشک‌های) بالستیک ایران که در درجه اول ما را تهدید می‌کرد بعلاوه سیاست هژمونی ایران را رها کرد، از آنجایی که توافق مذکور به این مسائل نپرداخته بود دست ایران باز و بازتر شد، تهران هر روز تهدید می‌کند و  تهدید امروزش بستن تنگه هرمز است اما می‌داند بستن این تنگه به معنای خفه کردن خودش خواهد بود. ما این تهدیدات را جدی می‌گیریم؛ ایران امروز مسئولیت بزرگی دارد، ایران باید در این شرایط  حساس میان خودش و آمریکا، یک بازنگری داشته باشد؛ معتقدیم این فرصتی برای تهران است تا در سیاستش بازنگری کند زیرا این سیاست، ایران را به لبه پرتگاه رسانده است».

منبع: نماینده

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه عباس موسوی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر امنیت داخلی آمریکا به عملیات «وعده صادق»

یک مقام آمریکایی گفت که وزارت امنیت داخلی این کشور از زمان حمله ایران به اسرائیل هیچ «تهدید خاص یا معتبری» برای آمریکا شناسایی نکرده است.

به گزارش جماران، یک مقام آمریکایی گفت که وزارت امنیت داخلی این کشور از زمان حمله ایران به اسرائیل هیچ «تهدید خاص یا معتبری» برای آمریکا شناسایی نکرده است.

وی افزود که آمریکا با شرکای خود به ارزیابی شرایط تهدید ادامه می‌دهد. 

«الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به خبرنگاران گفته بود که در بحبوحه درگیری در خاورمیانه، وضعیت تهدیدکننده تشدید شده است. 

یک سخنگوی وزارت امنیت داخلی در این‌باره گفت که آژانس فدرال به نظارت بر وضعیت ادامه می دهد و از مردم می‌خواهد که هوشیار باشند.

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد بحرین
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • غرب باید قدردان رفتار مسئولانه و حرفه‌ای ایران در حمله تنبیهی اخیر باشد / علت توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز
  • واکنش وزیر امنیت داخلی آمریکا به عملیات «وعده صادق»
  • بلینکن خطاب به همتایان سعودی واردنی:خواهان تشدید تنش نیستیم!
  • تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در حوالی بندرگاه بندرعباس
  • مالک صهیونیست کشتی توقیفی در تنگه هرمز کیست؟
  • مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد