Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-25@15:10:13 GMT

عوامل درگیری مسلحانه برازجان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۵۱۶۱

رئیس پلیس دشتستان از درگیری مسلحانه در شهر برازجان خبر داد و تصریح کرد: در پی وقوع درگیری مسلحانه در خیابان فردوسی شهر برازجان مأموران پلیس امنیت عمومی دشتستان به‌منظور مقابله با جرائم خشن و پیشگیری از انتقام‌جویی‌های احتمالی بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یافتند و بررسی‌های علمی و کارشناسی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «جنوب نیوز»؛ سیدجواد رضوی گفت: درنتیجه تحقیقات و بررسی‌های میدانی مشخص شد که سه نفر با هویت معلوم، به‌سبب اختلافات خانوادگی اقدام به تیراندازی به‌سمت خودرو و منازل مسکونی یکدیگر کرده‌اند.

سرهنگ رضوی عنوان کرد: با مشخص شدن هویت متهمان و با هماهنگی مقام قضائی به‌موازات بازرسی‌های متعدد از مخفیگاه‌های متهمان و تلاش برای دستگیری متهمان، استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و بهره‌گیری از معتمدان محلی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی دشتستان  از دستگیری متهمان خبر داد و بیان کرد: در نتیجه اقدامات انجام‌شده و تنگ‌تر شدن عرصه بر متهمان در نهایت هر سه نفر متهم خود را تسلیم پلیس کردند و سلاح‌های به‌کاررفته در تیراندازی را تحویل پلیس دادند.

وی برخورد با مجرمان جرایم خشن را از اولویت‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس و دستگاه قضایی شهرستان دشتستان دانست و تأکید کرد: پلیس ضمن رصد دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز با تشدید اقدامات اطلاعاتی و استفاده از روش‌های علمی کشف جرم،‌ مجرمینی را که امنیت عمومی را به مخاطره انداخته به تیغ عدالت می‌سپارد.

رئیس پلیس دشتستان با ابراز اینکه نقش معتمدان محلی، ‌بزرگان خانواده و ریش‌سفیدان در مناقشات و منازعات اجتماعی بی‌بدیل است تصریح کرد: لازم است این ایفای نقش در کانون‌های خانواده و راهبردهای تقویت سرمایه‌های اجتماعی توسط آسیب‌شناسان اجتماعی و جامعه‌شناسان مورد بازتعریف و واکاوی دقیق قرار گیرد.

سرهنگ رضوی ضمن اعلام آمادگی همکاری پلیس با متخصصان حوزه جامعه‌شناسی و آسیب‌شناسی اجتماعی اظهار کرد: ‌از مراکز دانشگاهی دعوت می‌شود تا با نگاهی علمی به واکاوی علل بروز جرایم خشن در دشتستان بپردازند و راهبردهای پیشگیری‌های مختلف از این نوع بزه خاص و تأثیرگذار در حوزه امنیتی را در دستور کار تحقیقاتی قرار دهند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره‌ای که اقدام به ۲ فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع ۲ فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات مشخص شد سارقان با در دست داشتن یک قبضه کلت کمری و سلاح سرد به یک کارگاه صنعتی وارد می‌شوند و با تهدید کارگران حاضر در محل اقدام به سرقت حدود ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۵ عدد تلفن همراه می‌کنند و از محل متواری می‌شوند، همچنین در یک فقره سرقت دیگر عابر پیاده‌ای را تهدید می‌کنند و وجوه نقد و تلفن همراه وی را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کارآگاهان با تحقیقات گسترده تخصصی و انجام اقدامات هوشمندانه هویت و محل اختفای اعضای باندی ۴ نفره که مرتکب این اقدامات مجرمانه شده بودند را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات دقیق و ضربتی آنها را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

ترکیان ارزش اموال سرقتی توسط این باند را سه میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: سارقان دستگیر شده در تحقیقات اولیه به دو فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان اقرار کردند و تحقیقات برای کشف سایر جرایم و سرقت‌های ارتکابی دیگر توسط اعضای این باند همچنان ادامه دارد.

کد خبر 747692

دیگر خبرها

  • ۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • علی هیبتی کیست؟ از درگیری مسلحانه تا حرکت غیرورزشی