Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:10:47 GMT

شنا در آب های ساحلی دریای مازندران از اول خرداد آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۵۲۱۵

شنا در آب های ساحلی دریای مازندران از اول خرداد آغاز می شود

ساری - ایرنا - سخنگوی طرح ساماندهی دریای خزر در مازندران گفت که طرح ساماندهی دریا در سال جاری به منظور بهره گیری از آب های ساحلی خزر برای شنا مسافران تابستانی از اول خرداد ماه شروع می شود.

عیسی قاسمی طوسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : امسال طرح دریا در 60 نقطه از سواحل مازندران با نظارت جمعیت هلال احمر و حضور دستگاههای مرتبط اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی علت کاهش 30 درصدی مناطق اجرای طرح در سال جاری را کیفیت بخشی به طرح ها برشمرد.
طرح ساماندهی دریا پارسال در بیش از 90 نقطه از سواحل دریای مازندران اجرا شده بود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران گفت که امسال شناسایی نقاط مناسب برای اجرای طرح ساماندهی دریا با نظارت و موافقت محیط زیست انجام شده است .
وی افزود : امسال با این که تعداد طرح ها کاهش یافته ولی همانند سال گذشته حدود یکهزار نجات غریق با تجهیزات و امکانات مورد نیاز نجاتگری در سواحل دریای مازندران حضور فیزیکی خواهند داشت.
** کاهش 85 درصدی غریق خزر در 5 سال
سخنگوی طرح ساماندهی دریای خزر در مازندران گفت : بر اساس آمارهای رسمی ، با کیفیت بخشی به طرح ساماندهی و به کارگیری نجاتگران در ساحل تحت مدیریت و نظارت جمعیت هلال احمر و اطلاع رسانی به شناگران، آمار غریق در یک دوره پنج ساله ( 92 تا 97 ) نسبت به سال 91 حدود 85 درصد کم شد.
وی با اطهار این که روند کاهشی طی پنج سال گذشته همواره وجود داشته ، توضیح داد : در سال گذشته آمار غریق دریای خزر نسبت به سال 96 حدود 23 درصد کاهش داشت و بیشترین غریق در خزر نیز مربوط به نقاط حادثه خیز بوده است.
قاسمی طوسی بی توجهی به توصیه های ایمنی و شنا بویژه در خارج از مناطق اجرای طرح و مسافت زیاد سواحل مازندران در مقایسه با آمار نجاتگران را علت مرگ بیشتر شناگران در سال گذشته بیان کرد.
وی گفت : طول سواحل دریای مازندران که طرح دریا در آن اجرا می شود بدون احتساب سواحل در اختیار دستگاههای و سازمان های دولتی و بخش خصوصی حدود 253 کیلومتر است و در این محدوده هم حدود 370 نقطه حادثه خیز شناسایی شده است .
براساس آمار رسمی حدود 383 کیلومتر از ساحل یک هزار کیلومتری دریای خزر در حوزه استحفاظی استان مازندران قرار دارد.
قاسمی طوسی گفت : بیشترین غریق دریای خزر در سال های اخیر مربوط به استان تهران، استان های خراسان ( شمالی، رضوی، جنوبی)، کرمانشاه و مازندران بود.
وی اظهارداشت: در سال جاری پیک سلامت به منظور آگاهی بخشی از مخاطرات شنا در دریای خزر به استان هایی که بیشترین تلفات را در ساحل خزر داشتند؛ اعزام خواهند شد.
طرح ساماندهی دریا پارسال نیز از اول خرداد ماه در مازندران شروع شد و تا پایان شهریور ماه ادامه داشت.
6982/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طرح ساماندهي دريا درياي خزر آغاز طرح دريا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی سطح زرد دریایی؛ وزش باد شدید بر روی دریای عمان

علی ملاشاهی  اظهار کرد: از بعدازظهر سه شنبه تا پنجشنبه ( ۷ تا ۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان در دریای عمان وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲متر به ویژه در روز چهارشنبه پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود در این مدت از شنا و تفریحات دریایی خودداری و در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط همه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران (فیلم)
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران + فیلم
  • دریا به دنبال پیروزی مقابل تیم فجر شهید سپاسی
  • نبرد دریا و فجر شهید سپاسی در شیراز
  • افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق جنوبی کشور/ از فعالیت‌های تفریحی در مناطق ساحلی اجتناب کنید
  • هشدار هواشناسی سطح زرد دریایی؛ وزش باد شدید بر روی دریای عمان
  • کشف ۵ جسد پناهجویان توسط گارد ساحلی تونس
  • چین: روابط با فیلیپین در دو راهی سرنوشت ساز قرار دارد
  • هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج دریای خزر