Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:00:53 GMT

آغاز فعالیت رشته هاکی روی یخ پس از 40 سال در ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۶۱۵۷

آغاز فعالیت رشته هاکی روی یخ پس از 40 سال در ایران

تهران - ایرنا - سرمربی تیم های ملی اسکیت هاکی ایران با اشاره به آغاز فعالیت رشته هاکی روی یخ پس از 40 سال در ایران گفت: زمین استاندار رسمی اسکیت روی یخ در تهران به زودی به بهره برداری می رسد که با استانداردهای بین المللی همخوانی دارد.

«کاوه صدقی» امروز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افتتاح آزمایشی پیست اسکیت هاکی روی یخ در مجموعه بازار بزرگ ایران اظهار داشت: انجام ورزش هاکی روی یخ نشان از پیشرفت و توسعه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا پیش از انقلاب اسلامی، سالن 12 هزار نفری آزادی دارای پیست اسکیت روی یخ بود که تا امروز از آن استفاده نشد. اما حالا یک زمین استاندارد رسمی هاکی و اسکیت روی یخ در اختیار داریم که با استانداردهای کمیته بین‎المللی المپیک و فدراسیون جهانی هاکی روی یخ همخوانی دارد.
وی اظهار داشت: این زمین بالاترین کیفیت‎های دنیا را دارد. زیرا در بسیاری از مجموعه های اسکیت هاکی دنیا بازی کردم و قاطعانه می‎گویم این زیباترین زمین هاکی روی یخی بود که در عمرم دیدم.
صدقی ادامه داد: 3 سال پیش تیم هاکی روی یخ ایران در بازی‎های آسیایی زمستانی ژاپن شرکت کرد. در شرایطی که زمین یخی نداشتیم به این رویداد رفتیم و متاسفانه موفقیتی هم حاصل نشد. اما امروز بازیکنان رشته اینلاین هاکی فرصت دارند که بتوانند در هاکی روی یخ، ورزش خودشان را ادامه دهند. هاکی روی یخ یک فدراسیون جهانی مجزا دارد و رشته المپیکی است. گردش مالی بالایی در این رشته مشاهده می‎شود و لیگ‌های معتبری به اسم‎های NHL (هاکی روی یخ آمریکا) و KHL (هاکی روی یخ اروپا) فعالیت می کنند.
عضو کمیسیون صلح کمیته ملی المپیک در خصوص چگونگی فعالیت زنان در این رشته ورزشی گفت: پوشش ورزشکاران هاکی و نوع تجهیزاتی که آنها استفاده می‎کنند، کاملا با مبانی فرهنگی و اسلامی کشور ایران سازگار است.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات جام رمضان برای کودکان زیر 10 سال اظهار داشت: با توجه به اینکه پیست اسکیت هاکی روی یخ در مجموعه بازار بزرگ ایران به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار نگرفته است ولی در ماه مبارک رمضان و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، زمین 2 ساعت و به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران رده سنی زیر 10 سال قرار می‎گیرد.
سرمربی تیم ملی اسکیت هاکی ایران با اشاره به برنامه ریزی جهت گرفتن میزبانی از رقابت های بین المللی خاطرنشان کرد: یک هفته پس از عید سعید فطر، رقابت 4 جانبه در تهران برگزار ‎شود. جایزه نقدی بالایی نیز برای این رقابت ها در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، تیم های تیم ملی بزرگسالان و جوانان هاکی روی یخ ایران برای نخسین بار عصر روز گذشته (جمعه) در این پیست تمرین کردند.
60 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان و جوانان زیر نظر «کریستین مولر»، مربی پیشین تیم ملی آلمان، «کاوه صدقی» سرمربی تیم های ملی اسکیت هاکی ایران و «فرزاد هوشیدری» دیگر عضو کادر فنی تمرینات را پیگیری کردند.
پیست اسکیت روی یخ مجموعه ایران مال که با نام تجاری آیس باکس فعالیت خود را آغاز کرده است، همزمان با عید سعید فطر به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
ورزشی**9029**1067**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش اسكيت اسكيت هاكي هاكي روي يخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره آموزش و پرورش زرین شهر گفت: در این نمایشگاه آثار هنری حدود ۴۰۰ دانش آموز در رشته‌های طراحی دوخت، عکاسی، گرافیک، کامپیوتر و انیمیشن در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
حمید بیگی با تاکید بر هدایت تحصیلی دانش آموزان در برنامه هفتم توسعه به سمت مهارت‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش، افزود: بیش از ۵۱ درصد دانش آموزان زرین شهری با هدایت تحصیلی در رشته‌های هنرستان و کاردانش در حال تحصیل هستند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • جلسه وبیناری رئیس فدراسیون اسکیت با مقامات اینلاین هاکی روسیه
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • اسکیت سواری با سرعت دیوانه وار 100 کیلومتر برساعت! (فیلم)