Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، اوضاع ونزوئلا، اصلی‌ترین موضوع مذاکرات "سرگئی لاوروف" و "مایک پامپئو روز دوشنبه در فنلاند است و دو طرف، احتمالاً ، درباره سوریه و اوکراین و روابط دوجانبه نیز گفت‌وگو خواهند کرد. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اوضاع کنونی در ونزوئلا، اصلی‌ترین موضوعات مذاکرات "سرگئی لاوروف" و "مایک پامپئو"، وزرای خارجه روسیه و ایالات متحده در تاریخ 6 ماه مه (16 اردیبهشت) در شهر "روانیمی" فنلاند خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریابکوف گفت: «دیدار "سرگئی لاوروف" و "مایک پامپئو" در تاریخ 6 ماه مه در شهر روانیمی فنلاند انجام خواهد گرفت و واضح است که اصلی‌ترین موضوع مذاکرات دو طرف نیز ونزوئلاست.»    

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که علاوه بر این، به احتمال زیاد، مسائل مربوط به سوریه و اوکراین نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر زمان اجازه دهد، وزرای خارجه درباره موضوعات مهم در روابط دوجانبه نیز گفت‌وگو می‌کنند.»  

لازم به یادآوری است، سرگئی لاوروف و مایک پامپئو چهارشنبه گذشته با یکدیگر مذاکرات تلفنی داشتند. پس از آن اعلام شد که وزرای خارجه روسیه و آمریکا توافق کردند که به تماس‌های خود درباره ونزوئلا ادامه دهند و بزودی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

مخالفت لاوروف با تفسیر آمریکا از نقش روسیه در ونزوئلالاوروف و پامپئو هفته آینده در فنلاند دیدار می‌کنندلاوروف: دخالت آمریکا در ونزوئلا نقض قوانین بین‌المللی است

لاوروف پس از این مذاکرات به خبرنگاران اعلام کرد که در جریان این گفت‌وگوی تلفنی، وزیر خارجه آمریکا از وی خواسته تا دست از حمایت از "نیکلاس مادورو" بردارد و او نیز با "نادرست" خواندن اظهارات مقامات واشنگتن درباره نقش مسکو در ونزوئلا، پاسخ داده که روسیه بر اساس مواضع اصولی خود هرگز در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمی‌کند و از سایر کشورها نیز انتظار دارد تا همین برخورد را داشته باشند و به همین دلیل دخالت واشنگتن در امور داخلی ونزوئلا که علناً هم اعلام می‌شود، بی احترامی به ملت ونزوئلا است.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ونزوئلا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش‌ها به وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی از سوی روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، به‌دنبال اقدام روسیه مبنی بر وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید نظارت کمیته کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ‌یانگ، آمریکا و کره جنوبی واکنش تندی نشان دادند.

روسیه در حالی این قطعنامه را وتو کرد که هیات کارشناسان سازمان مل چند هفته پیش اعلام کرد که در حال تحقیقات درباره گزارش‌های تبادل سلاح بین مسکو و پیونگ‌یانگ است.

به غیر از چین که ترجیح داد به جای پیوستن به روسیه در وتوی قطعنامه، رای ممتنع بدهد، باقی اعضا به تمدید نظارت هیات کارشناسی رای موافق دادند.

تصمیم روسیه انتقادات زیادی را به همراه داشت. وزارت خارجه کره جنوبی تصمیم روسیه را به عنوان عضو دائم شورای امنیت، «غیرمسئولانه» توصیف کرد.

آمریکا وتوی روسیه را «تلاشی منفعت طلبانه با هدف سرپوش گذاشتن بر گزارش‌های مرتبط با همدستی مسکو با کره شمالی» خواند.

متی میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: امروز روسیه با اقداماتش به شکلی منفعت‌طلبانه به دنبال تضعیف صلح و امنیت بین‌المللی است و تمام این اقدامات با هدف پیشبرد دادوستد فاسدی است که مسکو با کره شمالی آغاز کرده است.

دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز در شبکه‌های اجتماعی، این اقدام روسیه را «اقرار به جرم» توصیف کرده است. در ماه‌های اخیر اتهاماتی علیه پیونگ‌یانگ مبنی بر کمک به مسکو در جنگ با کی‌یف مطرح شده است. مسکو و پیونگ‌یانگ اتهامات همکاری و تبادل تسلیحات را قویاً رد کرده‌اند.

کد خبر 6064989

دیگر خبرها

  • واکنش‌ها به وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی
  • واکنش‌ها به وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی از سوی روسیه
  • لاوروف: اروپا در بحران اوکراین آسیب جدی دیده است
  • موضع جدید لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • جدیدترین موضع گیری لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • ظریف: روسیه، ایران را برای مطامع خود فدای آمریکا می‌کند/ دچار خیالبافی هستیم/ لاوروف به روشنی یک موضوع را بازگو کرد