Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@10:07:06 GMT

امروزه تبلیغ دین فقط شفاهی نیست/ هنر ابزار نوین تبلیغ دین

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۶۷۷۶

امروزه تبلیغ دین فقط شفاهی نیست/ هنر ابزار نوین تبلیغ دین

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تاکید بر اینکه زبان هنر بهترین ابزار انتقال معارف اسلامی است، گفت: هنر آن است که تشنگان توحید و معارف الهی را در این مسیر رهنمون کند و حجاب های دنیای ظلمانی را کنار زده و انسان را به قرب الهی برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «غلامرضا بهرامی» در اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری امین اظهار داشت: خداوند جلوه های هنری را توسط بهترین مخلوق حضرت رسول الله در قالب قرآن مجید برای جان انسان ها فرستاد و آن چنان که هدایت آن را تا ابدیت عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: هنری بالاتر از این نمی‌توان پیدا کرد که ۱۴۰۰ سال پیش بر قلب پیامبر وارد شده باشد و همه بشریت را به سوی هدایت و کمال و معنویت هدایت کند و به سوی بالاترین درجه یک انسان که درجه انسانیت و همان خلیفه الله است دعوت نماید و این هنری است که هیچگاه کهنه نمی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه هنر فصاحت، مفهوم، منطق و تلاوت قرآن همیشه تازه و زنده است، خاطر نشان کرد:  هنر حضرت محمد(ص) برای همیشه  متصل به وحی است و تا قیامت وظیفه هدایت جامعه بشری را به عهده دارد.

 

حجت الاسلام بهرامی یادآور شد: هنر آن است که توسط امیر بیان، آن انسان استثنایی، علی بن ابیطالب در مناجات شعبانیه تعبیه می شود که انسان را به مرکز توحید هدایت می کند و آیا هنری بالاتر از این سراغ دارید که انسان خاکی و مادی را به سرمنزل مقصود و به توحید متصل ‌کند و این نورانیت را در دل و جان انسان نهادینه کند، انسان خاکی و مادی متصل به دریای نورانی توحید می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه  هنراصیل و واقعی زاییده دین است افزود: هنر آن است که تشنگان توحید و تشنگان معارف الهی را در این مسیر رهنمون شود و هنر آن است که پرده ها و حجاب های دنیای کثیف مادی و ظلمانی را کنار زده و انسان را به جایی برساند که الهی هب لی کمال انقطاع الیک.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تاکید کرد: هنر آن است که انسان را پاک و پاکیزه کند تا به کشتی رمضان راه یابد و سوار کشتی رمضان شود و هنر انقلاب اسلامی ایجاد و تاسیس حوزه علمیه خواهران است گر چه انقلاب اسلامی برکات فراوانی داشته است اما یکی از این هنرها این بوده است که این قشر عظیم و تاثیرگذار بر فکر و اندیشه جامعه را به صحنه آورد و حوزه علمیه خواهران را تاسیس کرده و امروز ما صدها و هزاران اثر موفق را از برکات حوزه علمیه خواهران شاهد هستیم.

 

وی با بیان اینکه امروز تبلیغ دین گزارش دهی و شفاهی نیست، اظهار داشت: امروز باید با زبان روز معارف بلند شیعه را به تشنگان علوم و معارف اسلامی عرضه کنیم و با زبان روز بتوانیم سخن بگوییم و با فرهنگ دینی هنر را به جامعه بشری ارائه نماییم و طراحی، نقاشی، انیمیشن و قصه گویی نمونه  هایی هستند که ما می توانیم بوسیله آنها تبلیغ دین کنیم.

 

حجت الاسلام بهرامی اضافه کرد: امروز دنیای غرب هر آنچه داشته و نداشته و هر امکانی که داشته را به میدان آورده، ولی ما اول راه و شروع کار هستیم و ما می‌توانیم با علم فراوانی که طلاب دارند و یا در می یابند در این جنگ نابرابر فرهنگی شرکت کنیم و معارف بلند اسلام و تشیع را که تمام شدنی نیست در قالب جدید با زبان روزهنری انشالله به نمایش بگذاریم و انشالله تولید کنیم و پیروز شویم./

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز معلم مرحله کشوری مراسم اختتامیه خبرگزاری شبستان نماز جمعه مسجد نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب خطبه های نماز جمعه هفته معلم جشنواره امین تبلیغ دینی اصفهان هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند

سید احسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق در پاسخ به این سوال که ایده دیوارنگاره‌ها از کجا آمد؟ گفت: فکر می‌کنم ماجرای دیوارنگاره‌ها با دیوارنگاره میدان ولیعصر شروع شد و به نوعی به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی در هنر تبدیل شدند. برخی مواقع این دیوارنگاره مواضع منفی و گاهی هم بازخورد مثبت در برداشت. هر موقع کار جدی بر روی آن انجام شده، واکنش‌های داخلی و خارجی داشته است. 

باقری ادامه داد: ویژگی عکس صحنه‌پردازی شده این است که با وجود ابزار‌های فتوشاپ ذهن ما عکس را به مثابه امر واقعی تلقی می‌کند. همانطور که با دیدن یک فیلم سینمایی می‌خندیم یا گریه می‌کنیم، وقتی شما از عکس صحنه‌پردازی شده استفاده می‌کنید، مردم آن را باور می‌کنند. 

مدیر خانه عکاسان ایران در پاسخ به این سوال که با وجود ابزار‌های هوش مصنوعی به فکر جایگزین کردن آن با ابزار‌های گریم و صحنه و ... نیستید؟ گفت: هوش مصنوعی در زمینه انسان و روح انسان عاجز است. وقتی هوش مصنوعی بخواهد روح انسانی را بازتاب دهد، کار مصنوعی از آب در می‌آید. 

وی درباره عکسی بخاطر مردم فلسطین و با الهام از آیات قرآن کریم گرفته شده، گفت: عکاسی صحنه‌پردازی شده از لحاظ تولید مثل یک پلان از فیلم است، که خروجی‌اش باید مثل یک فیلم سینمایی باشد. لایه اصلی عکس سپردن فرزندان به آب است. اما در کنار آن وقایع تکان‌دهنده و افرادی که در خط مقدم روایت داستان هستند و نماد مقاومت فلسطین هستند، داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است
  • یک مُبلّغ بین‌المللی باید چه ویژگی‌هایی داشته‌ باشد؟
  • آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان