Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:07:44 GMT

درآمد گردشگری ایران به ۱۱.۸ میلیارددلار رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۹۰۲۵

درآمد گردشگری ایران به ۱۱.۸ میلیارددلار رسیده است

مونسان با اعلام خبر میزان درآمد صنعت گردشگری ایران در سال گذشته ۱۱.۸ میلیارددلار، گفت: صنعت گردشگری یکی از راهکارهای موثر در زمینه مقابله با تحریم های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « علی اصغر مونسان» با حضور در آئین بازگشایی بیست و یکمین جشنواره باغ لاله های گچسر که امروز (14 اردیبهشت) در گرمدره برگزار شد، گفت: صنعت گردشگری در دنیا به عنوان سومین صنعت اقتصادی شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون رئیس جمهوری افزود: درآمد ارزی ایران در سال گذشته از صنعت گردشگری بیش از 11 میلیارد دلار بوده است که این رقم توسط بانک مرکزی ایران به صورت رسمی اعلام شد.

 

مونسان افزود: مهم ترین شاخصه صنعت گردشگری، ایجاد نشاط اجتماعی است که در این رابطه به جرأت می توان گفت که رشد تشاط اجتماعی را با هیچ حساب مالی، نمی توان برآورد کرد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت جایگاه صنعت گردشگری از نگاه دولت اشاره کرد و آن را یکی از موانع جدی در برابر تحریم های اقتصادی خواند.

 

تقویت صنعت گردشگری البرز در دستور کار قرار گرفت

 

عزیزالله شهبازی نیز با حضور در این آئین گفت: استانداری البرز در زمینه حمایت از تقویت بسترهای گردشگری، ویژه برنامه هایی را در نظر دارد و در این رابطه تقویت این صنعت را در دستور کار خود قرار داده است.

 

استاندار البرز افزود: ایجاد زیرساخت های مناسب برای پیشرفت صنعت گردشگری در سطح استان و هم افزایی با دستگاه ها و مسئولان در این خصوص از اولویت های استانداری است.

 

عالی ترین مقام دولت در البرز در پایان تاکید کرد: استان البرز در سطح گسترده ای از جاذبه های گردشگری کوهستانی، کویری و تالابی برخوردار است که هر یک از این محورهای گردشگری فرصت موثری در زمینه پیشرفت صنعت گردشگری در این استان محسوب می شود.

 

 

پایان پیام/564

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرحله کشوری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان روز معلم مراسم اختتامیه ماه رمضان مسجد اردبیل مشهد خبرگزاری شبستان مراسم افتتاحیه درآمد گردشگری علی اصغر مونسان تحریم های اقتصادی صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف

تفاهم نامه همکاری فناورانه و دانش بنیان در صنعت روانکار به‌منظور تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه بین شرکت نفت ایرانول و دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عصر روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تفاهم‌نامه همکاری فناورانه و دانش بنیان در صنعت روانکار با حضور دکتر موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و مهندس اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول منعقد شد.

در این جلسه که با حضور معاون پژوهش و فناوری و برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شریف همچنین جمعی از معاونین و مدیران شرکت نفت ایرانول برگزار شد، دکتر موسوی طی سخنانی گفت: شرکت نفت ایرانول یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت روانکار است. وی افزود: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه‌های مختلف فناورانه و دانش بنیان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم و با بومی‌سازی ملزومات وارداتی، ارتقا کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی، با تحولات آینده در روند جهانی هم مسیر شده و توسعه یابیم تا گامی اساسی در فراگیری خودرو‌های الکتریکی و پیشرفت این صنعت برداریم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: با توجه به اینکه صنعت روانکار صرفا اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا می‌کند، امیدواریم با برنامه‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازار‌های داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.

در ادامه این جلسه مهندس اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه‌ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت‌های دانش بنیان دارد. ما به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه‌هایی در زمینه توسعه و ارتقا کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی‌سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودرو‌های برقی در سال‌های آینده باید تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه از جمله؛ انواع روغن‌های دارای عمر روانکاری بالا و گریس‌های خاص را آغاز کنیم.

در ادامه تفاهم نامه همکاری مشترک بین طرفین توسط دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و مهندس عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول امضا شد.

در این پایان جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات مشترک ماهانه روند توسعه و پیشرفت مفاد تفاهم نامه، بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی