Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا - قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: با تاکید رییس جمهوری و پیگیری وزیر راه و شهرسازی، مسکن مهر در اولویت قرار دارد و پیش بینی می شود پرونده این طرح تا پایان امسال بسته شود.

به گزارش روز شنبه اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای تامین مسکن همدان افزود: تمام توان را برای اتمام طرح های مسکن مهر به کار گرفتیم و امیدواریم مسکن مهر همدان تا پایان امسال تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این که عزم دولت در اتمام مسکن مهر جدی است، اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است تا از ظرفیت استان ها و توان استانداران برای تکمیل واحدهای مسکن مهر استفاده شود.
اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه یک هزار و 500 واحد مسکن مهر نیمه تمام در همدان وجود دارد، عنوان کرد: در استان همدان از 37 هزار و 500 واحد مسکن مهر، ساخت بیش از 34 هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده و کار ساخت باقی مانده آن ها تا پایان سال به اتمام می رسد.
وی اظهار داشت: دولت در قانون بودجه امسال به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که 15 هزار میلیارد ریال از محل فروش زمین (اراضی دولتی) و یا تهاتر برای تکمیل طرح ها، خدمات زیربنایی و روبنایی، آماده سازی، دیوارکشی، راه دسترسی و بافت های فرسوده کمک شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه در مجلس اعتباراتی برای تامین قیر مورد نیاز طرح های مسکن مهر اختصاص یافته است، عنوان کرد: تمام مسجدهای نیمه کاره طرح مسکن مهر نیز تکمیل می شود و بر اساس بودجه امسال مقرر شده که 30 هزار میلیارد ریال از اراضی دولتی برای ارائه تسهیلات، در رهن بانک های عامل قرار گیرد.
محمودرضا عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: 100 میلیارد ریال به موضوعات زیربنایی طرح مسکن مهر کمک می شود تا هر چه سریع تر این طرح را در استان جمع کنیم و به اتمام برسانیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات و مسائل طرح مسکن مهر اظهار داشت: در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان همدان و از 29 هزار و 809 واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده، 28 هزار و 33 واحد به بهره برداری رسیده است.
حسن ربانی ارشد با اشاره به اینکه 94 درصد از مسکن مهر همدان تحویل متقاضیان شده است، اضافه کرد: این درصد تحقق نشان می دهد همدان از استان های پیشرو در ساخت مسکن مهر است.
وی عنوان کرد: آنچه از مسکن های مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت باقی مانده یک هزار و 296 واحد است که از این تعداد 241 واحد تفاهم نامه سه جانبه، 249 واحد خود مالک و 816 واحد تعاونی است.
بر اساس آمار از زمان آغاز طرح مسکن مهر، 29 هزار و 880 فقره تسهیلات ساخت و همچنین 15 هزار و 85 فقره تسهیلات مسکن بافت فرسوده پرداخت شده است.
9904**2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مسكن مهر تسهيلات مسكن راه و شهرسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷ نه تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود ۲ کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تأمین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطارهای خط ۷ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط ۷ به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد. به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از ۶ ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل‌تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط ۷ در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌آیند. از طرفی با جمع‌آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

اما یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های خط ۷ در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود ۵ کیلومتر تونل و ۲ ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تأمین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وجود دارد و این یک خبر مسرت بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

کد خبر 6085201

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شد
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش