Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@10:47:19 GMT

آنجا که شازده کوچولو در چم مهر سیل زده فرود آمد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۹۱۱۲

آنجا که شازده کوچولو در چم مهر سیل زده فرود آمد

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ شاید زمانی که در آن سوی اقیانوسها آنتوان دوسنت اگزوپری سودای نوشتن رمان دوست داشتنی شازده کوچولو را در سر می پروراند تصور نمی کرد روزی روزگاری کودکانی فرازمینی از روی نسخه ی آن در اوج فلاکت و سختی خالق نقشی باشند که تا همیشه در ذهن و ضمیر بیننده گان به یادگار بماند!

سعی و تلاش برای نقش آفرینی ماندگار  این انسانهای فرازمینی را بیشتر در یک مسئله می بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور سرکار خانم ساجده عرب سرخی به عنوان یک مددکار  وجودشان در بین کودکان سیل زده ی روستای چم مهر استان لرستان شور و شوقی را بوجود آورد که پی آمدهای مثبتش سالیان دراز بطول خواهد انجامید!

شاید خود خانم عرب سرخی نیز تصور نمی کرد در مدتی کوتاه بتواند تا این حد موثر و الهام بخش باشد.

این فعال مدنی  نزدیک به ده روز با سعی و تلاش فراوان توانستند تن نحیف کودکان زخم خورده از سیلاب را چنان استوار گردانند که با اراده ای پولادین خالق نقشهای مختلف باشند و روز معلم را به نحو احسنت برگزار کنند.

نمایشنامه خوانی،نمایش عروسکی،نقاشی،شعرخوانی و اجرای سرود،انجام کارهای فردی و جمعی از اهم برنامه های روز معلم بود که در روستای چم مهر شهرستان پلدختر با حضور ساکنان محلی،مدعوین استانی و شهرستانی در نهایت شور و شعف برگزار گردید.

از نکات جالب توجه این مراسم تماس تلفنی ناگهانی وزیر آموزش و پرورش بود که قول مساعد دادند دانش آموزان سیل زده ی شهرستان پلدختر سال جدید آموزشی را در مدارس نوساز در سر کلاسهای درس حضور یابند؛خبری که با واکنش مثبت جمع کثیر دانش آموزان محلی روبرو شد و موج امیدواری را در میان دانش آموزان به همراه داشت.

دیگرمهمان تلفنی این مراسم جشن؛ آقای سیدفرید موسوی رئیس فراکسیون جوانان مجلس بودند که ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکننده گان  این مراسم برای پیگیری مشکلات مناطق سیل زده قول مساعد داده  و اظهار امیدواری کردند که با جدیت تمام برای حل مشکلات آسیب دیده گان آستین همت بالا بزنند.

 یاداشتی از اکبر خیری - فعال اجتماعی اهل پلدختر

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رمان سیل مشکلات معلم نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دانشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام در این مراسم با بیان اینکه والدین مهمترین و بهترین الگو در همه مسائل به ویژه امور دینی و اعتقادات برای فرزندان هستند، بر لزوم توجه به این موضوع و رعایت دقیق احکام دینی توسط اولیاء تأکید کرد.
امام جمعه سرفاریاب نیز در این آئین ضمن تبریک این روز و جشن شروع عبادت دانش آموزان دختر مدارس سرفاریاب ، این روز را عید بزرگ برای آنان عنوان کرد و گفت: از این زمان به بعد در انجام تکالیف دینی و واجبات و محرمات بخصوص فریضه نماز، روزه و دیگر عبادات، مسئولیت شما دانش آموزان به سن تکلیف رسیده، با پدر و مادر، معلمان و بزرگترها، برابر است.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با اشاره به تشدید آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف، از والدین خواست تا با رفتار و اعمال درست خود این نونهالان را در مسیر عبادت و بندگی همراهی و حمایت کنند تا از گزند این آسیب ها در امان بمانند.

در پایان این مراسم دانش آموزان اولین نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب اقامه کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب