Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صبایی یکی از بازیگران محبوب به شمار می‌رود که تاکنون در مجموعه‌های متنوعی ایفای نقش کرده است، اما بسیاری از مخاطبان تلویزیون او را با نقش «رامین» در سریال «بدون شرح» به یاد می‌آورند.

صباحی کار بازیگری خود را با فیلم «سلطان» اثر مسعود کیمیایی شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون سریال «بدون شرح» از شبکه آی فیلم در حال پخش است و بینندگان زیادی ترجیح می‌دهند بار دیگر به تماشای آن بنشینند.

«بدون شرح» یک سریال طنز است که اوایل دهه ۸۰ از شبکه سوم سیما پخش شد. بازیگران متعددی در این کار حضور داشتند که از جمله می‌توان به مریم سعادت، فتحعلی اویسی، لیلی رشیدی، امیر جعفری، فلامک جنیدی، بیژن بنفشه خواه و دیگران اشاره کرد.

«بدون شرح» جزو مجموعه‌های طنز محبوب به شمار می‌رود و در زمان پخش، تکیه کلام شخصیت هایش به سرعت در میان مردم جا خوش کرد.

به بهانه پخش «بدون شرح» از شبکه آی فیلم با مهدی صبایی که در این سریال نقش رامین رحمت را برعهده داشت، گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می‌خوانید.

درباره جذابیت‌های سریال «بدون شرح» برایمان بگویید

من قبل از بازی در «بدون شرح» در سریال «شهر قشنگ» حضور داشتم. در «زیر آسمان شهر» نیز به عنوان بازیگر مهمان ایفای نقش کردم. همانطور که می‌دانید این سریال خیلی موفق بود و خوب دیده شد. به هر حال، منظورم این است که پشت سر هم در چند کار طنز حضور پیدا کردم. البته نقشم در این سریال‌ها طنز صرف نبود، بلکه بیشتر طنز موقعیت در نقشم وجود داشت.

بعد از «شهر قشنگ» و «زیر آسمان شهر»، «بدون شرح» به من پیشنهاد شد. در این کار‌ها معمولاً فیلمنامه آماده نیست، اما مبنای کار را می‌دانی. بر این اساس، تصمیم گرفتم که در این سریال بازی کنم. یکی از دلایلی که قبول کردم در «بدون شرح» حضور داشته باشم این بود که به نظرم آمد کار مبنا و متن خوبی دارد. اگرچه متن به صورت کامل نوشته نشده بود، اما موضوع خوبی داشت. تصورم این بود که با این موضوع احتمالاً کار خوبی از آب در می‌آید. راستش را بخواهید در ابتدا کمی ترس داشتم، اما وقتی وارد کار شدم، دیدم پروژه به خوبی پیش رفت و نتیجه خوبی گرفتیم. بعد از سریال «بدون شرح»، «بانکی ها» را کار کردم که آن هم بینندگان زیادی داشت و دیده شد.

وقتی پیشنهادی به شما می‌شود، چه مواردی را در نظر می‌گیرید و چه مسائلی برایتان مهم است؟

تنوع در کار‌ها موضوع مهمی است. باید طوری کار‌ها را انتخاب کنم که نقش‌ها تکراری نباشد. به طور مثال، من بعد از «بانکی ها» و «بدون شرح» چندین پیشنهاد طنز داشتم، اما فکر کردم که نقش، شبیه چیزی است که در این سریال‌ها بازی کرده ام و به همین دلیل قبول نکردم. مثلاً برای بازی در سریال‌های «باغچه مینو» و «کمربند‌ها را ببندیم» به من پیشنهاد شد، اما رد کردم.

الان اگر کار طنز پیشنهاد شود قبول نمی‌کنید؟

ترجیحم این است که اگر می‌خواهم طنز بازی کنم، طنز موقعیت باشد نه طنز کلامی صرف؛ اگر چنین کاری پیشنهاد شود، قبول می‌کنم.

«بدون شرح» چه جایگاهی در کارنامه حرفه‌ای شما دارد؟

من اکثر کار‌هایی را که انجام داده ام، دوست دارم. سعی می‌کنم کار‌هایی را انتخاب کنم که مطمئن هستم نتیجه خوبی از آن‌ها به دست می‌آید. البته برخی کار‌ها آنطور که فکر می‌کنی از آب در نمی‌آیند، اما «بدون شرح» کار خوبی شد و جایگاه خوبی هم در کارنامه هنری ام دارد. مثلاً اگر بخواهم مجموعه‌هایی را که در آن‌ها حضور داشته ام اولویت بندی کنم، «بدون شرح» در رتبه ششم یا هفتم قرار می‌گیرد.

نقاط قوت «بدون شرح» از نظر شما به عنوان یک بازیگر چه بود؟

موضوع این سریال در آن زمان خیلی خاص و خوب بود. همانطور که می‌دانید در این سریال، روزنامه‌های زرد زیر سوال قرار می‌گرفتند. در آن زمان روزنامه‌های زیادی داشتیم که توسط افراد ناشی اداره می‌شدند و به مسائل پیش پا افتاده می‌پرداختند. نقد این موضوع در یک سریال طنز به نظر من اتفاق خوبی بود.

نقش رامین در این سریال چه جذابیتی برای شما داشت؟

رامین رحمت یک آدم خیلی ساده بود و عشق وحشتناکی به دایی اش داشت. همانطور که در جریان سریال دیدید، دایی رامین توجه زیادی به او نمی‌کند و خیلی اوقات او را مورد تهاجم قرار می‌دهد، اما با این شرایط، باز هم رامین دایی اش را دوست دارد. نوعی سادگی و مظلومیت در این نقش موج می‌زند. این‌ها باعث شده که نقش خاص و دوست داشتنی باشد.

وی افزود:به طور کلی، به نظرم عشق بی حد و حصر و صادقانه رامین به دایی اش خیلی جذاب است. همچنین صمیمیتی که جلوی دوربین وجود داشت، برایم خیلی اهمیت داشت. کارکردن در چارچوب یک دفتر مجله خیلی دوست داشتنی بود. موضوع دیگر اینکه در این سریال نقش متفاوتی برعهده داشتم. قبلاً نقش‌های جدی و ملودرام زیادی ایفا کرده بودم، اما رامین رحمت نقش جالب و جدیدی بود.

وقتی به این کار دعوت شدید و فیلمنامه را خواندید حدس می‌زدید سریال محبوبی از آب درآید؟

بله با توجه به متن و موضوعی که داشت می‌شد حدس زدم که کار خوبی از آب درخواهد آمد.

آیا صمیمیتی که بیننده در جلوی دروبین حس می‌کند در پشت صحنه هم حاکم بود یا خیر؟

صد درصد همین طور است. اگر این صمیمیت در پشت صحنه حاکم نباشد نمی‌توان آن را به جلوی دوربین تزریق کرد. اگر کمی کنکاش کنید می‌فهمید در اکثر کار‌هایی که موفق بوده اند، ارتباطات خوبی بین عوامل برقرار بوده است. به طور مثال، شما اگر با عوامل مجموعه‌هایی مانند «روزگار جوانی»، «بدون شرح» و مجموعه‌های دیگر صحبت کنید متوجه می‌شوید که چقدر صمیمیت در پشت صحنه موج می‌زند. دلیل اینکه بینندگان در جلوی دوربین صمیمت را درک می‌کنند، همین است که این دوستی در پشت صحنه حاکم است و به بینندگان نیز سرایت می‌کند.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

همچنان مشغول بازی در فیلم و سریال هستم. در فیلم سینمایی «ماهورا» حضور داشتم. سریال «دلدادگان» اخیراً تمام شد و در دو سریال دیگر هم حضور دارم که از شبکه دو پخش خواهند شد. در سریالی با نام «از سرنوشت» بازی کردم که علیرضا بذرافشان و محمدرضا خردمندان کارگردان هایش بودند و احتمالاً اسمش عوض می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما بازیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیرخاکی» به انتهای فصل چهارم می‌رسد +تیزر

در آستانه پخش قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» از تیزر تازه این سریال رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این سریال به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری‌نیا در فصل چهارم در لوکیشن‌های مختلفی چون روستا، وزارت میراث فرهنگی، خانه آقای مروت پور، زندان، بانک، دفتر سینمایی، جزیره خارگ، کشتی نفتکش و... به تصویر کشیده شد.

امشب با پخش قسمت پایانی مخاطبان خواهند دید که آیا سرانجام دست فریبرز به گنجش می‌رسد یا جستجوهای او برای رسیدن به زیرخاکی اش ادامه خواهد داشت.

بازیگران «زیرخاکی» که هر شب حوالی ساعت ۲۲ از شبکه یک پخش می‌شود، عبارتند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی پور، رایان سرلک، بهراد خرازی، منصور نصیری، خسرو احمدی، اصغر نقی زاده، مریم موسویان، مهری آل آقا، مریم کمرئی، محمد حاجی زاده، محمدرضا فرزام، نادر شهسواری، هیوا حقیقی، سحر آغاسی، فیلیپ ساپرکین، محمد اشکانفر، رضا شیخ انصاری، مسعود اسماعیلی، محمدرضا عقدایی، مجتبی واشیان، کبری گودرزی، با حضور کوروش سلیمانی، محمد شیری و هومن برق‌نورد.

«زیرخاکی» هر روز ساعت ۲:۱۵ بامداد، ۷ صبح و ۱۵:۱۵ از شبکه یک بازپخش می‌شود و شبکه تماشا نیز این سریال را هر روز در دو نوبت ۱۸ و ۲۴ پخش می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بدون شک پرسپولیس در لیگ ایران قهرمان خواهد شد
  • انتظارات از خیبر بالاست/ بازیکن باید بداند کجا بازی می‌کند
  • مهاجری: با بازیکن خاطی شدیدا برخورد می‌کنم!
  • بهترین مینی سریال های شبکه HBO که حتما باید ببینید
  • «زیرخاکی» به انتهای فصل چهارم می‌رسد+ تیزر
  • در بازی آرژانتین رخ داد: موقعیت از دست‌رفته قرن! (عکس)
  • «زیرخاکی» به انتهای فصل چهارم می‌رسد +تیزر
  • انگلیس ۲- بلژیک ۲: بیلینگام و نجات در دقیقه ۹۵ + لحظات حساس بازی
  • سانه در مانشافت: بدون مخفی کاری در کمپ تیم ملی!‏
  • بهترین تیم‌های اروپا از حیث خلق موقعیت در جریان بازی