Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@14:02:04 GMT

آغاز ثبت‌نام صدور و تمدید پروانه موکب‌‌های اربعین

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۹۹۹۴

آغاز ثبت‌نام صدور و تمدید پروانه موکب‌‌های اربعین

معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ثبت‌نام اینترنتی صدور و تمدید پروانه‌ موکب‌‌های اربعین امسال آغاز می‌شود. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ یوسف افضلی از مکانیزه شدن تحت وب فرآیند ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌ها خبر داد و اظهار کرد: درخواست صدور ویزای خادمان اربعین، فرم‌های ویژه ارسال وسایل نقلیه و محموله، جانمایی موکب‌ها، ارائه خدمات زیربنایی آب و برق، واگذاری زمین و سایر خدمات ستاد بازسازی عتبات به موکب‌ها تنها از طریق این سامانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هیات‌های مذهبی، تشکل‌های مردمی، نهادها و سازمان‌ها و همه متقاضیان برپایی موکب و مدیران موکب‌هایی که در اربعین سال‌های گذشته فعال بودند، باید برای دریافت پروانه جدید یا تمدید آن به نشانی اینترنتی www.mokeb.org مراجعه کنند.

معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: در مرحله اول، متقاضیان اطلاعات و مدارک خواسته شده را در قالب فرم‌های مشخص وارد سامانه می‌کنند که پس از بررسی در هیات ویژه و تایید صلاحیت، پروانه موکب‌داری صادر می‌شود.

افضلی ادامه داد: در فاز دوم، موکب‌هایی که پروانه ویژه دریافت کرده‌اند، نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت ویزای خادمی، فرم‌های ارسال محموله، تقاضای زمین و....در این سامانه اقدام خواهند کرد.

معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: ارائه توصیه‌های ضروری به موکب‌ها و زائران، امکان گزارشگیری و ساماندهی آماری، جلوگیری از هدر رفت منابع، هدایت امکانات به مکان‌های مورد نیاز، اعلام امکانات رفاهی و خدمات هر یک از موکب‌ها و... ازجمله تسهیلات سامانه اینترنتی www.mokeb.org است.

وی با بیان اینکه خدمات خالصانه و سرعت عمل موکب‌های اربعین در حادثه زلزله چند سال پیش کرمانشاه و سیل اخیر نشان داد که این تشکل‌های مردمی و مذهبی یکی از کاراترین نهادهای خدمات‌رسان در مواقع بحرانی هستند اضافه کرد: طی بیش از یکماه فعالیت موکب‌ها، بیش از 7میلیون و 250هزار پرس غذا طبخ و بین هموطنان سیلزده و نیروهای امدادی در مناطق بحرانی توزیع شد.

معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه فعالیت موکب‌ها در استان خوزستان، ایلام، گلستان و کرمانشاه به اتمام رسیده است، افزود: بنابر درخواست مسئولان استانی و هموطنان سیلزده در برخی نقاط استان لرستان، قرار شد تا 5 موکب متناسب با نیاز در ایام ماه رمضان در این استان همچنان فعال باشد.

افضلی خاطرنشان کرد: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در فیض بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر و برپایی کنگره عظیم اربعین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #233* (ستاره 233 مربع) اهداء کنند.

فاز دوم فعالیت موکب‌های اعزامی به مناطق سیل‌زده آغاز شدبرپایی موکب‌های "شهدای ناجا" در مناطق سیل‌زده/ توزیع 50 هزار پرس غذای گرم میان سیل‌زدگان توسط نیروهای پلیس

اتهای پیام/

R1529/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ستاد بازسازی عتبات عالیات ستاد مرکزی اربعین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد بازسازی عتبات عالیات ستاد مرکزی اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات ستاد مرکزی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز الکترونیک کسب و کار

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت : یکی از مهم‌ترین اقداماتی که هم‌اکنون توسط وزارت اقتصاد در حال انجام است موضوع تبدیل مجوز‌های کسب و کار کاغذی به الکترونیک و دریافت کد یکتا است که در صورت عدم دریافت مجوز الکترونیک توسط اصناف و سایر واحد‌های صنفی تا پایان اردیبهشت‌ماه پروانه آنها باطل می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: اصناف و واحد‌های صنفی باید تا پایان اردیبهشت‌ماه نسبت به دریافت پروانه کسب و کار الکترونیک خود اقدام کنند، اما در غیر این صورت نمی‌توانند از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: صاحبان کسب و کار و اصناف کرمانشاهی می‌توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز‌ها در کمتر از سه دقیقه با وارد کردن کد ملی، کد پستی و شماره پروانه خود برای دریافت پروانه الکترونیک اقدام کنند و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان این فرآیند را انجام دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه درگاه ملی مجوز‌ها ادامه داد: یکی از کار‌های بسیار مهم دولت سیزدهم راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها است که در گذشته اگر فردی متقاضی دریافت پروانه کسب و کار بود باید مراحل اداری را برای دریافت پروانه طی می‌کرد و به نوعی به کفش آهنین نیاز بود، اما اکنون این روند اصلاح شده و هزینه صدور مجوز نیز اندک است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه افزود: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها با اطلاعات کافی، به صورت شفاف نسبت به صدور مجوز‌ها اقدام می‌کند و یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح کوتاه شدن زمان صدور مجوز کسب و کار است.

رشیدی‌اقدم بیان کرد: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به بهبود فضای کسب و کار کمک شایانی می‌کند و نظارت پیشینی را به پسینی تبدیل می‌کند و صدور مجوز تنها به درگاه ملی مجوز‌ها واگذار شده و صدور پروانه کاغذی خلاف قانون است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۸۹ هزار و ۷۲ درخواست در درگاه ملی مجوز‌های مربوط به استان کرمانشاه ثبت شده که ۵۶ هزار و ۴۴۲ مورد آن صادر شده و ۲۶ هزار و ۴۳۳ مورد رد شده و ۶ هزار و ۲۰۴ درخواست نیز در دست اقدام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار در کمتر از سه روز صادر می‌شود، اما مجوز‌هایی که نیازمند استعلام و بازرسی چند دستگاه اجرایی است هفت روز زمان می‌برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد