Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور با محوریت بررسی وضعیت استان‌های سیل‌زده و هم‌چنین بررسی نقش دانشگاه‌ها در برابر حوادث و رویدادهای طبیعی با توجه به مأموریت‌های ابلاغی رئیس جمهور به میزبانی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در دانشگاه لرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در این اجلاس با اشاره به بازدید از مناطق سیل‌زده خاطر نشان کرد: حادثه اخیر مایه تأثر و تأسف است، اما باید از این اتفاق‌ها درس گرفته شود. بازدید از مناطق سیل‌زده برای ارزیابی‌ها می‌تواند مؤثر واقع شود. دانشگاه‌ها با تمام ظرفیت خود برای بازطراحی منطقه کمک خواهند کرد. ما باید بر اساس یافته‌ها و کمک متخصصان اقدامات لازم را صورت دهیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی در کشور نباشیم.

وی گفت: همه مسئولان به وظایف خود عمل کردند، اما بازسازی و برگرداندن زندگی مردم به حالت عادی بسیار سخت است و این باز طراحی دقت و برنامه‌ریزی علمی مناسبی را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه‌های استان‌های سیل‌زده باید با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازسازی مناطق سیل زده بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه هدف از برگزاری این اجلاس را همفکری و هم‌اندیشی در موضوع سیل‌های اخیر کشور توصیف کرد و افزود: رسالت دانشگاه‌ها ارائه راه‌حل‌های علمی برای مقابله با مخاطرات طبیعی است و ارتباط بین دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های اجرایی و شهرداری‌ها باید تقویت و بیشتر شود.

رئیس دانشگاه تهران بر شناسایی آسیب‌ها در مناطق سیل‌زده و آسیب‌شناسی روایت دقیق در این مناطق تأکید کرد و گفت: حضور ۱۳ دانشگاه سطح یک کشور در کنار سایر دانشگاه‌ها می‌تواند راه‌کاری برای همکاری‌های بیشتر و رفع چالش‌ها باشد.

وی با بیان اینکه مردم مناطق سیل‌زده برداشت‌ها و پیشنهادهای متفاوتی دارند و این موضوع نشان می‌دهد که ابتکار رئیس‌جمهور در این جهت بسیار باارزش است، تصریح کرد: سیل اخیر باید از دیدگاه‌های علمی مورد بررسی قرار گیرد و نشست دانشگاه‌های سطح یک و مسئولان وزارت علوم برای ایجاد همفکری و هم‌اندیشی در این زمینه می‌تواند مفید واقع شود.

نیلی احمدآبادی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه بررسی سیلاب‌ها با حکم رئیس جمهور اظهار کرد: این هیأت دارای ۱۵ کارگروه است و متخصصان و صاحب‌نظران از دانشگاه‌های مختلف و به‌ویژه دانشگاه‌های مناطق سیل‌زده در آن حضور دارند؛ هدف این هیأت روایت دقیق از این رخداد، آسیب‌شناسی و درس‌هایی است که باید گرفته شود.

بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور با حضور رئیس دانشگاه تهران و رئیس هیأت ویژه بررسی سیلاب‌ها؛ معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ استاندار لرستان؛ برخی از رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور؛ رئیس دانشگاه لرستان و مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران برگزار شد.

هم‌چنین در این اجلاس مدیران استانی از جمله مدیرکل جهاد کشاورزی استان لرستان؛ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان و برخی از مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت آب منطقه‌ای این استان حضور داشتند که دیدگاه‌های خود را در زمینه بررسی و تقویت موضوعاتی چون آبخیزداری و حفاظت از محیط‌زیست، بیان کردند.

کد خبر 4607892 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مناطق سیل زده کشور دانشگاه های سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا به شهرداری پایتخت درباره انتخاب خودرو‌ها به عنوان تاکسی برقی تذکرداد. مهدی اقراریان از کارشناسان خواست اقدامات شهرداری تهران در این حوزه، استاندارد خودرو‌ها و شیوه بهره برداری و خدمات پس از فروش این خودرو‌ها را بررسی کنند. رئیس کمیته حقوقی شورا همچنین برپاسخگویی شهردار تهران به شورا تاکید کرد و گفت: شهردار باید مطابق قانون پاسخگوی سوالات باشد.

رئیس کمیته عمران شورا هم در نشست امروز بر ضرورت بررسی مجدد ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح درخیابان ۱۹۶ غربی تهرانپارس تاکید کرد. سیدمحمد آقامیری افزود: ساکنان این منطقه معتقدند ساخت این تقاطع ضرورتی ندارد و با توجه به این درخواست، تقاضا داریم در این باره امکان سنجی و بررسی مجدد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم درباره احداث این تقاطع به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تذکرداد و گفت: در دوره پنجم پلی در خیابان فرجام ایجاد شد که نه تنها از ترافیک نکاست بلکه ترافیک را افزایش داد بنابراین درخواست می‌کنیم، معاونت فنی و عمرانی بررسی‌های لازم را انجام دهد و خطای دوره قبل را تکرار نکند.

رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز در نشست امروز شورا به شهرداری تهران درباره تأمین زمین معوض برای ساخت مجموعه‌های ورزشی تذکر داد. زهرا شمس احسان گفت: شهرداری تهران برای اجرای طرح آزادراه شهید شوشتری و خط هفت متروی تهران ملزم شد هفت مجموعه ورزشی را در ازای ورزشگاه تختی به وزارت ورزش تحویل داد. عضو شورای شهر تهران افزود:به دستور شهردار تهران، سازمان املاک و مستغلات مکلف شد زمین‌هایی در مناطق ۱۳، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ را به وسعت ۳۰ هزار متر مربع به عنوان دهکده‌های ورزشی در اختیار سازمان ورزش قرار دهد، اما با گذشت چهار ماه هنوز املاک معوض شناسایی و واگذار نشده است.

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا هم در نشست امروز از هیئت رئیسه خواست زمانی را در نظر بگیرند تا گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری در بخش‌های مختلف در شورا ارائه شود.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه درباره عملیات «وعده صادق»
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا