Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تسلا دو ویژگی جدید را به سیستم ایمنی خودرو خود اضافه کرده است که با استفاده از آن‌ها خود اتومبیل امن‌ترین لاین حرکتی را در مسیر انتخاب کرده و رانندگی در آن لاین را با ثبات کامل ادامه می‌دهد. در واقع این دو ویژگی جدید امکان حرکت در یک مسیر را برای راننده فراهم و از خروج و انحراف خود از لاین مورد نظر جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودرو‌های هوشمند تسلا با استفاده از این ویژگی‌های ایمنی در صورت انحراف خودرو و خروج آن از مسیر مورد حرکت به راننده هشدار می‌دهد و در صورت عدم هوشیاری کامل راننده خودرو را به مسیر امن برگردانده و از انحراف آن جلوگیری می‌کند. حتما تاکنون برای شما پیش آمده است که در ضمن رانندگی لحظاتی دست خود را از روی فرمان خودرو برداشته‌اید، این اقدام بسیار خطرناک بوده و می‌تواند سبب انحراف خود و حاثه‌ای تلخ شود. در این حالت خودرو تسلا با درک درست از مسیر حرکت و دیگر وسایل نقیله عبوری سرعت را به زیر ۲۵ کیلومتر بر ساعت کاهش داده و به راننده هشدار می‌دهد. این ویژگی تسلا در سرعت‎‌های بین ۴۰ تا ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت عمل می‌کند.

البته برخی از کاربران اعتقاد دارند ویژگی هدایت خودکار خودرو در یک لاین می‌تواند خطرناک باشد به ویژه در مواقعی که راننده خود اقدام به تغییر مسیر کند و قصد برگشت دوباره به لاین حرکتی قبلی را نداشته باشد. برای رفاه حال رانندگان، تسلا امکان فعال و غیرفعال کردن این ویژگی را در اختیار او قرار داده است، ولی در صورت غیرفعال کردن این ویژگی و خاموش کردن خودرو پس از استارت مجدد برای رانندگی ویژگی هدایت در لاین حرکتی به صورت خودکار مجددا فعال می‌شود.

سیستم ایمنی مسیر حرکت و خروج اضطراری از مسیر ویژگی جدید نیست و اولین بار در سال ۲۰۰۱ بر روی برخی از کامیون‌ها وجود داشت. شرکت از بهمن ماه سال گذشته به طور گسترده‌ای کار بر روی مشخصه‌های ایمنی خودرو‌های خود را گسترش داده است و در تلاش است تا علاوه بر معرفی خود به عنوان یکی از مطرح‌ترین تولیدکننده‌های خودرو‌های پاک و بدون آلایندگی در دنیا، فاکتور ایمنی را نیز به محصولات این شرکت اضافه کند.

بیشتر بخوانید: واکنش به موقع خودروی تسلا پیش از وقوع تصادف! + فیلم

انتهای پیام/

خودروهای تسلا امن‌ترین مسیر حرکت را تشخیص می‌دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها اخبار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفره افطار ۶کیلومتری در مشهد + فیلم

سفره افطار ۶کیلومتری، شب گذشته به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مشهد و از چهارراه دانش تا حرم مطهر رضوی در چهار «لاین» برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، همزمان با شام میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) سفره افطار 6 کیلومتری در مشهد پهن شد؛ این سفره از چهارراه دانش تا حرم مطهر رضوی در چهار «لاین» برپا شد.

 برگزاری نماز جماعت، قرائت قرآن، سرود، برپایی غرفه کودک و نوجوان و اقدامات فرهنگی از دیگر برنامه‌های شام امام حسن مجتبی (ع) بود

گفتنی است، این سفره افطار با همکاری هیئت‌های مذهبی، آستان قدس، فرمانداری، شهرداری و مردم پهن شد و بیش از 12 هزار نفر در این سفره افطار اطعام شدند.

.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تردد در محورهای گیلان روان و شلوغ است/ فوت ۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی
  • تظاهر به بستن کمربند به قیمت جان پسر جوان تمام شد
  • سفره افطار ۶کیلومتری در مشهد + فیلم
  • اجرای پویش «چشم به راهیم» در باغ فدک
  • اصلاح رفتار ترافیکی را از خودمان شروع کنیم/ فراکسیون ایمنی راه ها تشکیل شود
  • پرفروش‌ترین خودروها در اروپا
  • ترافیک نیمه سنگین در لاین شمالی آزادراه قزوین - کرج
  • ثبت بیش از ۷ میلیون تردد در همدان
  • ثبت بیش از ۷ میلیون تردد در موج اول بازگشت مسافران نوروزی در همدان
  • استقبال مسافران نوروزی البرز از پویش «چشم به راهیم»