Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با ایلنا افزود: بسیاری از طرح‌ها و اجرای آنها که نمایندگان برای حوزه انتخابیه خود دارند ضروری نیست به طوری‌ که شاهدیم در یک فاصله کوتاهی چندین مرکز مشترک افتتاح می‌شود که این اقدامات حیف و میل کردن منابع است.

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه نمایندگان ادوار گذشته مجلس اقدام به ساخت و راه‌اندازی چندین دانشگاه در حوزه‌های انتخابیه خود کردند گفت: این مهم سبب شده که بسیاری از دانشجویان ناراضی باشند زیرا پس از مدتی ساختمان‌های این دانشگاه‌ها به دلیل نداشتن دانشجو راکد و  رها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امتیاز دادن برخی از سازمان‌ها و بعضی از وزرا به نمایندگان از ترس استیضاح و منطقه‌ای فکر کردن موکلان مردم برای جذب رضایت‌مندی کوتاه مدت، مجلس را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه تکه‌تکه شدن بودجه مملکت در بسیاری از پروژه‌ها باعث آسیب های زیادی به کشور شده است، افزود: اختصاص بودجه به صورت تکه تکه به طرح ها سبب به تعویق افتادن تکمیل پروژه ها می شود که اینها همه آسیب برای کشور به شمار می رود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی افزود: معتقد نیستم که بر‌گزاری انتخابات استانی باعث می شود که تمام اشکالات از بین رود اما با دید واقع بینانه متوجه می شویم که نمایندگان تا حدی با یک دید آزادانه و کلان‌تر به موضوعات می‌نگرند.

وی با بیان اینکه وجود یک مجلس در کشور ایران کافی نیست ادامه داد: معتقدم در کنار این مجلس باید یک مجلس دیگر وجود داشته باشد که  نوع  انتخاب نمایندگان به صورت تخصصی‌تر و سخت‌تر انجام شود.

نماینده مردم فسا در مجلس گفت: در چنین مجلسی منتخب و کاندیداهایی که  از درجات علمی، تخصصی، تجربی و مسئولیتی برخوردار باشد حضور دارند و به مسایل و تصویب برنامه‌های پنج ساله و کلان کشور می پردازند.

استیضاح وزیران  از وظایف مجلس دوم  باشد 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی  با بیان اینکه استیضاح وزیران هم از دیگر وظایف مجلس دوم کشور باشد ادامه داد: این مهم از هدر رفت منابع مالی، وقت و .... کشور در استیضاح وزرا جلوگیری می کند.

جمالی نوبندگی با اشاره به اینکه شاهدیم که بعضی از نمایندگان به دلیل مشکلات شخصی وزیر را استیضاح می‌کنند تصریح کرد: استانی شدن انتخابات سبب شکل گیری بهتر احزاب می شوند.

نماینده مردم فسا در مجلس خاطر نشان کرد: افراد باید در احزاب رشد کنند و بعد از آموزش بین حزبی می‌توانند پتانسیل خود را در مراحل بعد ارتقا دهند.

شاهد یک بلبشو سیاسی هستیم

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد یک بلبشو سیاسی در کشور هستیم،  گفت: 40 سال است که به فشار‌های روانی آمریکایی‌ها عادت کردیم آنها همیشه اذعان دارند که بعد از چند مدت دیگر کار کشور ایران تمام است که در واقعیت اینطور نیست.

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه تمام گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا، انقلابی و دلسوزان نظام باید با دور گذاشتن منیت‌ها اقداماتی انجام دهندکه  حرکت رو به جلو داشته باشیم.

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه هیچ مجلسی در ادوار گذشته به اندازه مجلس دهم تحت فشار نبوده است گفت: عواملی مانند فضای مجازی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که باعث فشار بیش از حد به مجلس شد به طوری که در این دوره  توهین‌های بی سابقه‌ای به نمایندگان شد.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استیضاح فساد اقتصادی نمایندگان مجلس آمریکا تحریم های جدید باج گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد

وزیر ارتباطات در آخرین اظهارات خود درباره کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت گفته است که وضعیت این کارگروه باید از دبیر شورای عالی فضای مجازی پیگیری شود اما باید گفت که در آن، راهکارهای کوتاه، میان و بلندمدت را برای بهبود شبکه پیشنهاد کردیم که بخشی از این راهکارها پیاده‌سازی شده است و داشبوردهای جهانی روند بهبود را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، با وجود آنکه در همه دولت‌ها از جمله دولت سیزدهم تلاش شده تا اینترنت با سرعت‌های بالا در اختیار مردم قرار گیرد اما گاهی مردم از کندی سرعت اینترنت اعلام نارضایتی می‌کنند؛ به گونه‌ای که اوایل تابستان سال گذشته رئیس‌جمهور در پی سفرهای استانی خود با برخی گلایه‌های مردم از این موضوع روبه رو شد و پس از آن دستوری برای حل این مشکل ارائه کرد.  

در واقع کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی رئیس جمهور مأمور بررسی این موضوع شد تا نتیجه راهکارهای رفع دغدغه مردم تا یک ماه بعد از این دستور ارائه کند. وزیر ارتباطات هم اعلام کرد نمایندگان خود را به مرکز ملی فضای مجازی معرفی کرده‌اند و امیدوارند در دوره جدید این مرکز از ظرفیت‌های خود برای برطرف کردن مشکلاتی که خارج از اراده وزارت ارتباطات است استفاده کند.

درباره ساز و کار این کارگروه و چگونگی بررسی وضعیت اینترنت توسط کارگروه مذکور گفته شد که ساز و کار بررسی در همان کمیته مشخص خواهد شد. احتمالاً به صورت نظر سنجی‌های مستقیم و غیر مستقیم از کسب‌وکارها و از عموم مردم، گزارش‌های فنی از مراکز مرتبط در کشور در اپراتورها و وزارت ارتباطات و از طریقی که این کار گروه تشخیص دهد، قطعاً این گزارش‌ها تهیه می‌شود.

البته در آن زمان تأکید شد که زمان مشخصی در مصوبه وجود ندارد اما این کارگروه در حداقل زمان ممکن این گزارش‌ها را تهیه خواهد کرد و به محض تهیه شدن در دستور شورای عالی فضای مجازی قرار می‌گیرد.

حال با گذشت ۹ ماه از دستور رئیس جمهور برای پیگیری کندی اینترنت، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با یک رسانه درباره آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به کندی اینترنت توضیح داد: وضعیت این کارگروه را می‌توان از دبیر شورای عالی فضای مجازی پیگیری کرد اما باید گفت در آن کارگروه، راهکارهای کوتاه، میان و بلند مدت را برای بهبود شبکه پیشنهاد کردیم که بخشی از این راهکارها پیاده‌سازی شده است و داشبوردهای جهانی روند بهبود را نشان می‌دهد که البته با آن چیزی که هدف ماست، هنوز فاصله زیادی داریم و ان‌شاءالله وضعیت بهتر می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح سوال از قوه قضائیه در مجلس به دلیل استنکاف از قانون وکلا
  • پاسخ به چند شبهه فضای مجازی درباره حملهٔ تنبیهی به اسرائیل
  • با کسانی که در فضای مجازی، امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند، برخورد می‌شود
  • برخورد با کسانی که در فضای مجازی امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند
  • جشن وحدت مردم پس از وعده صادق+ عکس
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود
  • آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد
  • توزیع استانی ارزش افزوده مصداق بارز بی عدالتی در کشور است
  • نمایندگان مجلس از دخالت در عزل و نصب‌ها اجتناب کنند
  • نمایندگان مجلس در همه مسائل جاری کشور حق اظهار نظر دارند