Web Analytics Made Easy - Statcounter

صلواتی گفت: امسال ۲ هزار کیلومتر خط انتقال گاز برون سپاری شده و ۸۳۰ کیلومتر خط انتقال به بهره برداری می‌رسد.   به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام صلواتی مدیر شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ۷۵۰ کیلومتر خط لوله را به همراه چندین ایستگاه تقویت فشار گاز به بهره برداری رساندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اسفندسال گذشته سه طرح مهم تولید مرکاپتان، خط انتقال اتان و طرح پشت برق پشتیبان به همت شرکت مهندسی و توسعه گاز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید همچنین سال گذشتهع شاهد بهره برداری ۵ ماه زودتر از موعد مقرر سه طرح انتقال گاز در کشور بودیم.

صلواتی بیان کرد: سال گذشته به کمک شرکت‌های داخلی که درخاورمیانه حرف اول را می‌شزنند توانستیم بالغ بر ۹۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز شرکت مهندسی و توسعه گاز را از آن‌ها خریداری کنیم

مدیر شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در تشریح برنامه‌های امسال شرکت مهندسی وتوسعه گاز گفت: در استان سیستان و بلوچستان پروژه انتقال گاز ایرانشهر چابهار را اجرا مبی‌کنیم، پروژه خط انتقال گاز زاهدان تا زابل به دوبخش ۱۱۰ کیلومتری تقسیم شده است.

وی ادامه داد: در بخش اول در محور زاهدان دشتک ۶۵ کیلومتر کانال آمکاده شده و امسسالبه بهره برداری می‌رسد، محور دشتک تا زابل نیز در حال انجاممناقصه است و ماه آینده پیمانکار آن مشخص می‌شود.

صلواتی در خصوصو انتقال گاز به خاش گفت: در محور ایرانشهر به خاش پیمانکار تا ۲ ماه آینده انتخاب و عملیات گازرسانی و انتقال بلافاصله پس از آن شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال ۸۳۰ کیلومتر خط انتقال گاز به بهره برداری می‌رسد و ۲ هزار کیلومتر خط انتقال گاز برون سپاری می‌شود.

مدیر شرکت مهندسی وتوسعه گاز ادامه داد: امسال ۶ ایستگاه تقویت فشار گاز و ۶ ایستگاه تکمیلی به بهره برداری خواهد رسید.

صلواتی تاکید کرد: در نظر داریم که هر ماه یک پروژه به بهره برداری برسد. بیشتر بخوانید: بارگیری و صادرات ۱۳۰ میلیون بشکه نفت از فلات قاره/ در تولید تجمیعی از مخازن مشترک عقب نیستیم 
مدیر شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: تا سال ۱۴۰۰ باید ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری، ۴ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال گاز، ۵ پروژه پالایشگاهی و ۷ طرح توسعه میادین ذخیره سازی گازی را به بهره برداری برسانیم.

صلواتی تصریح کرد: سال گذشته ۷۴۶ کیلومتر لوله خریداری شده و امسال نیز ۵۵ هزار میلیارد برای خرید لوله اختصاص خواهیم داد.

وی در تشریح طرح توسعه میادین ذخیره سازی گازی گفت: میدان شوریجه درمرحله مناقصه قرار دارد و فاز دوم سراجه قم نیز در مرحله تهیه اسناد مناقصه قرار دارد.

کاهش ۶ دهم درصدی تلفات شبکه نسبت به سال ۹۶

  سعید توکلی مدیر عامل شرکت انتقال گاز با بیان اینکه در دی ماه پارسال در زمینه قابلیت اطمینان ۱۰۰ درصدی رکوردی را به ثبت رساندیم افزود: هیچ تجهیزی ناخواسته در ایام زمستان به رغم انتقال حداکثری گاز با خطوط لوله‌ای که دارای سن ۵۰ تا ۱ سال بودند رخ نداد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ میزانت تلفات شبکه ۳/۱ درصد بود افزود: در سال گذشته با کاهش ۶ دهم درصدی میزان تلفات به ۲/۵ درصد رسید.

با بیان اینکه ساخت فیلتر‌های مصرفی تنها در اختیار تعداد محدودی از کشورههاست افزود هم اکنون کشورما در این زمینه به خود کفایی رسیده و با تکنولوژی نانو ورق مورد نیاز شاخت این فیلتر‌ها را بومی سازی کرده ایم.

ادامه داد: بیگنالی هوشمند نیز در اختیار تعداد محدودی از کشور‌ها است و اروپایی‌ها هم به علت تحریم‌ها در این زمینه با ما همکاری نکردند با این حال توانستیم ۷ هزار و ۴۵۰ کیلومتر از کلیه نقاط آسیب پذیر خطوط لوله را با دستیابی به این تکنولوژی شناسایی کنیم

گفت در سیل اخیر به همت نیروی انسانی و تعمیرات انجام شده بر اثر پایش‌ها شبکه ما پایدار بوده و هیچ انفجار و آتش سوزی در خطوط لوله پیش نیامد.

از افزایش ۱۵ درصدی حجم گاز، کاهش ۲۱ درصدی تعداد توقف و افزایش ۲۳ درصدی قابلیت اطمینان در بخش انتقال گاز خبر داد. بیشتر بخوانید: بارگیری و صادرات ۱۳۰ میلیون بشکه نفت از فلات قاره/ در تولید تجمیعی از مخازن مشترک عقب نیستیم

وی با بیان اینکه نشت یابی خطوط لوله قبلا به طور مکانیکیو سنتی انجام می‌شد افزود: درحال حاضر بالغ بر ۸۰ درصد از نشتی‌های خطوط لوله با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و لیزری قابل شناسایی است

وی با بیان اینکه ایران از لحاظ حجم تاسیسات و تعداد تعمیرات در بخش گاز رسانی بی نظیر است افزود: امسال ۱۴۰ واحد تعمیر توربین و کمپرسور را خواهیم داشت.

توکلی در پایان از دسترسی به دانش فنتی کامپوزیت خبر داد و گفت: لازم بود علاوه بر تعمیرات اساسی در ایستگاه‌ها در زمینه تعمیرات خطوط لوله هم اقدامی انجام می‌دادیم به همین منظور با دستیابی به دانشفنی کامپوزیت هم اکمنون بدون قطعی گاز امکان تعمیر خطوط فراهم شده است.

وی در پایان گفت: قبلا در ۶ ماه اول سال مشغول تعمیرات اساسی بودیم، اما تعمیرات سال ۹۸ را از اسفند ۹۷ شروع کرده‌ایم.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بیمه دی؛ بهمن برزگر معاون برنامه ریزی و تحول کسب و کار این شرکت ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ رویکرد بیمه دی با هدف بهبود مشتری مداری، خدمات پس از فروش و تکریم ارباب رجوع، به طور جدی در چارچوب مفهمومی به عنوان تحول دیجیتال مطرح شد که در این راستا چرخه نظرسنجی را به عنوان یکی از مهم ترین مؤلفه های مربوط به تحول دیجیتال در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان کرد: در ابتدای این مسیر، به توسعه کانال های ارتباطی پرداختیم به نحوی که نظرسنجی از مراجعان نزیک به ۱۰۰ شعبه تخصصی جبران و شعب عادی بیمه دی را در دستور کار قراردادیم. زمانی که فردی به عنوان مراجع به یکی از این شعب مراجعه می نماید، در زمان دریافت خدمات بیمه گری یا در زمان پرداخت خسارت و ... فرصتی فراهم شده تا مراجع بتواند از طریق کانال های ارتباطی شامل QR code و اعمال نظرسنجی در سایت و یا از طریق شماره گیری سرشماره ۱۶۷۱، یا استفاده از ussd و وارد کردن شماره  #۱۶۷۱* نظر خود را درخصوص کیفیت ارائه خدمات ثبت نمایند.
معاون برنامه ریزی و تحول مسب و کار بیمه دی در ادامه افزود: این مهم از طریق نصب استند در شعب به اطلاع مراجعان محترم رسیده و از ۱۵ فروردین ماه سال جاری به اجرا گذاشته شده است. همچنین اولین دوره پایش داده های این نظر سنجی اخیراً انجام شده که طی آن قریب به ۹۵ درصد مراجعان از کیفیت ارائه خدمات خیلی راضی بوده اند، ۲/۵ درصد نیز گزینه راضی را انتخاب کرده اند و در نهایت ۲/۵ درصد از خدمات ناراضی بوده اند که اطلاعات این نظرسنجی در اختیار مدیریت امور مشتریان قرار گرفت تا پیگیری های لازم انجام شود. همچنین این پایش ها به صورت ماهانه انجام خواهد شد.
عضو هیأت عامل شرکت با اشاره به برنامه های تحول دیجیتال عنوان کرد: در ادامه به دنبال این مهم هستیم تا با سهل ترین شیوه ها بتوانیم با مشتریان و مراجعان شرکت در ارتباط باشیم. البته برنامه های بیشتری در بستر تحول دیجیتال در برنامه عملکردی امسال این معاونت برنامه ریزی شده است که یکی از این اقدامات و برنامه های تسری این نظرسنجی به ازای هر همکارمان است در واقع در این راستا به دنبال بهبود مولفه های نحوه برخورد با مشتری و تکریم ارباب رجوع هستیم. 
وی در ادامه ضمن اشاره به نحوه بهره گیری از داده های این نظر سنجی تصریح کرد: این داده ها به ما کمک می کند شعب قوی تر را شناسایی کنیم و شعبی که نیاز به بهبود دارند را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم. بیمه دی به عنوان یک شرکت بیمه ای، خدمت رسانی به مشتریان را به عنوان مهمترین وظیفه خود در دستور کار قرار داده است که مهم ترین مولفه برای ارائه خدمات بهتر، بهره گیری از بازخورد هاست که این سامانه این مهم را فراهم می کند که موجب تحول چشمگیری خواهد شد.
وی اذعان کرد: پیش از این در سیستم نظرسنجی شرکت، نظرسنجی از مراکز درمانی را داشتیم و با برنامه اجرا شده‌ی اخیر این چرخه نظرسنجی را تکمیل کرده ایم. این کار گامی مهم در دریافت نظر خدمت گیرندگان است و در آینده نزدیک این نظرسنجی علاوه بر شعب در دفاتر نمایندگی نیز پیاده سازی خواهد شد. در بستر دیجیتال نیز تمامی خدمات آنلاین به زودی به نظرسنجی مجهز خواهند شد.
بهمن برزگر تأثیر داده های نظرسنجی در بهبود عملکرد شرکت را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: با استفاده از این داده ها که از طریق سایت، مرکز تماس ۱۶۷۱ و مرکز صدای مشتری در سامانه دی دار به دست می آید در واقع ما اطلاعاتی از نقاط قوت ضعف و همچنین نیاز های مشتریان خواهیم داشت که در ادامه می تواند حتی به توسعه محصولات بیمه ای و ایجاد بیمه نامه های جدید در شرکت منجر شود.
وی در پایان اظهار کرد: این مهم از طریق اجرای سختگیرانه و دقیق فرآیندهای نظرسنجی امکان پذیر است که امیدواریم با همت و یاری همه معاونت ها و مدیریت ها در سطح ستاد و شعب این افق ترسیم شده دی به زودی به منصه ظهور برسد.

دیگر خبرها

  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی