Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیزدهمین همایش ملی علمی-فرهنگی خلیج فارس به همت مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی، امروز شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه و با حضور سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، محمدحسن طالبیان، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیدسعید هاشمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در آغاز این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: در سال ۸۴، روز ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و آن را به عنوان یک هویت ایرانی ارج می‌نهیم. خلیج فارس، به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق استراتژیک جهان، نه تنها برای کشور ما بلکه برای تمام جهان مهم است. عظمت این نام از شرق تا پهنه غرب زمین را در بر می‌گیرد، اما بی‌عدالتی‌هایی در این مورد اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: استفاده از نام خلیج‌فارس به بیش از ۳ هزار سال پیش باز می‌گردد و نیز در زبان‌های مختلف از نام‌های مشابه آن نام برده شده است. با وجود تمام مستندات تاریخی، برخی کشور‌ها و افراد با نیات شخصی دست به تحریف خلیج فارس می‌زنند و در همان ابتدا متأسفانه ما نیز متوجه شدیم این مباحث جدی است و برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس این تحریف را انجام می‌دهند.

هاشمی گفت: جهاد دانشگاهی همزمان با وظیفه فرهنگی خود، در این عرصه نیز وارد شده و جهادگران به عنوان عرصه نبرد فرهنگی در حوزه خلیج فارس کار کرده‌اند. به همین منظور، همایش ملی خلیج فارس با رویکرد علمی و فرهنگی طی سیزده دوره متوالی برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: به منظور صیانت نام خلیج فارس، در دانشگاه علم و فرهنگ، دپارتمان علمی خلیج فارس را راه‌اندازی کرده‌ایم و امیدواریم به کمک وزارت علوم، اساتید و دانشجویان این حوزه رونق بیشتری پیدا کند.

جمال نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلایل مختلف، طی سال‌های اخیر در حال مصادره شدن در خیلی زمینه‌ها هستیم. یکی از این زمینه‌ها خلیج فارس بود که با همت همه عزیزان و در خط مقدم؛ دانشگاهیان و با ایجاد کمپین‌ها و واکنش‌های علمی، دشمنان این آب و خاک و به طور ویژه خلیج فارس وادار به عقب‌نشینی شدند.

نوبندگانی بیان کرد: ما باید برای بسیاری از مسائل دیگر (ورزشکاران، هنرمندان، معماری و هنر و ...) که در معرض طمع دشمنان هستیم، تمرکز کنیم. بایستی کسانی که دست اندرکار سیاست، تاریخ و فرهنگ هستند، مسائل را رصد کنند و این حوزه‌ها را به دنیای خارج از ایران بشناسانند.

وی ادامه داد: کشور ما توانمند است و دارای سابقه طولانی در شمال خلیج فارس هستیم و در گذشته سیطره نظامی و سیاسی ما فراتر از مرز کنونی بوده، به گونه‌ای که در زمان کمبوجیه به مصر رسیده بودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز در سیستم دیپلماسی، برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس تحریف نام خلیج فارس وجود دارد، گفت: ما به عنوان یک کشور قدرتمند حد اعلای مسئولیت‌پذیری را به منصه ظهور رسانده‌ایم، در زمان جنگ تحمیلی، کشور فرانسه جنگنده‌های مجهز زمین به دریا و زمین به ساحل را در اختیار عراق قرار داده بود و حتی با وجود اینکه کویت هم یک جزیره را در اختیار عراق قرار داده بود، ما توانستیم خویشتن‌داری زیادی انجام دهیم. اکنون هم اعلام می‌کنیم در مقابل بحث‌های افراطی‌گرایانه امثال ترامپ منفعل نخواهیم بود و قطعاً بر اساس آنچه که منافع ملی ما ایجاب کند، در مورد حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنکور سراسری در ۱۱ حوزه استان بوشهر آغاز شده است که در مجموع ۱۶ هزار و ۲۴۲ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در دانشگاه خلیج فارس، در گروه آزمایشی علوم ریاضی ۷۷۶ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی هزار و ۴۵۰ نفر، هنر ۲۴۳ نفر، علوم تجربی ۲ هزار و ۶۴۲ نفر و زبان‌های خارجی ۶۰۶ نفر رقابت می‌کنند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۱۱ حوزه آغاز شد.

نماینده وزیر علوم در سازمان سنجش دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: آزمون داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه هم عصر امروز و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا برگزار می‌شود.

۶۳ درصد داوطلبان خانم هستند

وی با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان نسبت به سال قبل خاطرنشان کرد: در مجموع در بین کنکوری‌های امسال استان بوشهر، تعداد داوطلب ۶۳ درصد خانم و ۳۷ درصد آقا هستند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: در شهر بوشهر پنج هزار و ۷۱۷ نفر بیشترین داوطلب ثبت‌نام کرده هستند که در دانشگاه خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

مدرسی تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری در خارگ ۶۱ نفر و تنگستان ۶۰۷ نفر اعلام و تصریح کرد: در حوزه امتحانی جم یک‌هزار و ۱۶۴ نفر، دشتستان ۳ هزار و ۵۶۲ داوطلب، دشتی یک‌هزار و ۲۶۶ نفر و دیر ۱۷۶ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

نماینده وزیر علوم در سازمان سنجش دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر ادامه داد: در حوزه‌های امتحانی دیلم ۴۴۳ نفر، عسلویه ۳۷۵، کنگان ۹۷۶ و گناوه یک‌هزار ۲۹۵ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: درصد داوطلبان کنکور در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۶۰ درصد آقا و ۴۰ درصد خانم هستند.

کد خبر 6088477

دیگر خبرها

  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر