Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@16:15:39 GMT

آینده‌ی مبهم دونده مردنمای آفریقایی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۱۷۱۰

دونده‌ی خبرساز زن آفریقایی علیرغم تهدید از سوی دادگاه عالی ورزش برای حذف از رقابت‌های ورزشی، تاکید کرد که میزان تستوسترون خود را برای حضور در رقابت‌های ورزشی کاهش نخواهد داد. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از BBC، کستر سمنیا، دونده ۲۸ ساله اهل آفریقای جنوبی و قهرمان دو ۸۰۰ متر المپیک، توانست در این ماده در دوحه و در رقابت‌های الماس بار دیگر بر سکوی نخست قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق دو روز بعد از تصمیمی بود که دادگاه عالی ورزش ضمن رد درخواست او عنوان کرده بود که این ورزشکار باید تستوسترون خود را برای حضور در رقابت‌های ورزشی پایین بیاورد.
تفاوت تستوسترون و رشد جنسی در بعضی افراد باعث می‌شود تفاوت‌هایی در فرد ایجاد شود.
فدراسیون جهانی دوومیدانی برای جلوگیری از رقابت این ورزشکار محدودیتی برای تستوسترون افراد قائل شده که این ورزشکار آن را قبول نکرده است. بعد از شکایت به دادگاه عالی ورزش، این نهاد نیز رأی فدراسیون جهانی دوومیدانی را تأیید کرد تا آینده این ورزشکار که دو قهرمانی المپیک و ۳ قهرمانی جهان را دارد مبهم باشد.
او برای ادامه فعالیت باید سطح تستوسترون خود را به زیر ۵ کاهش دهد که دو برابر میزان مجاز برای خانم‌ها است.
او در واکنش به این هجمه‌ها علیه خود عنوان کرد تنها خدا می‌تواند دوران پایان او را در دوومیدانی رقم بزند. او عنوان کرد می‌خواهد همچنان الهام بخش دختران آفریقایی باشد و آن طور که متولد شده است می‌دود.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زن دونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان گفت: مهدی الفتی، ملی پوش گلستانی ژیمناستیک با قرار گرفتن در رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه المپیک توانست سهمیه حضور در المپیک پاریس را کسب کند.

قاسمعلی برزمینی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: مهدی الفتی، ملی‌پوش گرگانی ژیمناستیک ایران موفق شد با قرار گرفتن در رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه المپیک، به المپیک پاریس راه پیدا کند.

وی گفت: اولین بار است که یک ورزشکار رشته ژیمناستیک از ایران موفق به کسب سهمیه المپیک شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان ادامه داد: مهدی الفتی با کسی ۶۲ امتیاز موفق شد حضور در المپیک پاریس را برای خود قطعی کند.

برزمینی ادامه داد: الفتی در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز با کسب نشان نقره نخستین نشان این بازی‌ها را برای ایران به ارمغان آورد.

دیگر خبرها

  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • آینده مبهم در لندن | سردرگمی در چلسی!
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس