Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:42:06 GMT

فعالیت ۴۵۸ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۲۱۵۶

فعالیت ۴۵۸ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد فراهانی ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت هفته آموزش برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان به ابن‌سینا تغییرنام داده و با توجه به شناخته شده بودن حکیم بوعلی‌سینا استفاده از عنوان این دانشمند فرزانه و تغییر نام رسمی منشأ خیر خواهد بود، از برگزاری مراسم روز استاد در روز آینده خبر داد و گفت: امسال به دلیل اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی و کمک به سیل‌زدگان و مناطق آسیب‌دیده تمام هزینه‌های مربوط به روز استاد به حساب کمک به سیل‌زدگان واریز شد و این روال برای سایر حوزه‌های دانشگاه نیز در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا بابیان اینکه سنگ زیربنایی محکمی برای حوزه آموزش دانشگاه گذاشته شده است، تعداد کل دانشجویان را ۶ هزار و ۳۵۹ نفر دانست و با اشاره به روند رو به رشد تعداد دانشجویان از سال ۹۲ تاکنون گفت: این آمار با همین تعداد هیئت علمی تا دو برابر قابل افزایش است.

فراهانی با بیان اینکه ۱۲۹ رشته مقطع در دانشگاه ابن‌سینا وجود دارد، گفت: افزایش رشته‌ها عمدتاً در مقطع تحصیلات تکمیلی شکل گرفته است.

وی به افزایش دانشجویان پردیس خودگردان اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۱۰ دانشجو در سال ۹۲ به ۷۵۰ دانشجو در سال ۹۷ رسیده که شامل ۵۹۲ دانشجوی مقطع دکتری و ۸۷ دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی و دستیاری است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با تشریح روند رشد تحصیلات تکمیلی گفت: در حوزه تحصیلات تکمیلی تعداد رشته‌ها از ۵۵ به ۸۳ مورد توسعه پیدا کرده است.

فراهانی با اشاره به ساماندهی جدی اعضای هیئت علمی گفت: هم‌اکنون ۴۵۸ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا وجود دارد که این تعداد شامل ۵۲ استاد، ۱۰۷ دانشیار، ۲۵۱ استادیار، ۴۸ مربی است.

توسعه دانشکده دندانپزشکی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا به توسعه دانشکده دندانپزشکی و راه اندازی بیمارستان دندانپزشکی و دندانپزشکی جامعه‌نگر اشاره کرد و گفت: این پروژه اقتصاد شهرستان بهار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فراهانی در خصوص مرکز آموزش مهارت‌های بالینی نیز اظهار کرد: طبق تصمیمات کلان وزارتی یک تا سه درصد درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها به آموزش اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه مرکز مهارت‌های بالینی در بیمارستان بعثت وجود داشت، گفت: مرکز مهارت‌های جدیدی در محل اورژانس جدید بیمارستان بعثت است و فضای جدیدی برای این موضوع اختصاص یافته است.

فراهانی با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی برای تربیت نیروی انسانی چابک خاطرنشان کرد: مرکز آموزش مجازی برای تولید محتواهای مجازی استفاده می‌شود و این محتواها با یکدیگر تلفیق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سلامت‌کده طب سنتی ایرانی بدیع الحکما از میراث فرهنگی خریداری شد و خدمات درمانی در حوزه طب سنتی ارائه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در خصوص باغ گیاهان دارویی دانشگاه نیز گفت: هزینه خوبی برای این باغ صرف شده و امید می‌رود کشت در آن به زودی انجام شود.

وی جذب دانشجویان بین‌الملل را نقطه‌عطف دانشگاه ابن سینا دانست و گفت: دانشگاه‌های نسل سوم کارآفرین بوده و به اعتبارات دولتی وابسته نیستند و در دانشگاه ابن‌سینا برای فروش علم، نگارش کتاب و یا تولید محصولات دانش بنیان و جذب دانشجوی خارجی و صدور خدمات فنی به خارج از کشور برنامه‌ریزی و تلاش می‌شود.

وی به عقد قرارداد برای پذیرش دانشجویان خارجی با اقلیم کردستان، پاکستان و هند اشاره کرد و افزود: مدرک mbbs به دانشجویان اعطا می‌شود و در حال حاضر ۳۴ نفر به عنوان اولین دانشجویان پاکستانی وارد همدان شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه از ۱۰ کشور دانشجو در دانشگاه ابن سینا وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: این تعداد به بیش از ۲۰۰ نفر برسد زیرا سیاست فعلی پذیرش دانشجوی خارجی شهریه پرداز است.

کد خبر 4608071

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان دانشجویان جذب هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴

براساس آخرین نتایج منتشرشده نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس (۲۰۲۴)، در رتبه بندی کلی جهانی، دانشگاه بوعلی سینا با رتبه ۱۶۱۹ از بین ۴۹۳۱ دانشگاه جهان، موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده‌ است.

به گزارش ایسنا، به استناد بررسی‌های مرکز ارزیابی و پایش عملکرد؛ براساس آخرین نتایج منتشرشده نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس (۲۰۲۴)، در رتبه بندی کلی جهانی، دانشگاه بوعلی سینا با رتبه ۱۶۱۹  از بین ۴۹۳۱ دانشگاه جهان ، موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده‌است،همچنین در بخش آسیای  غربی رتبه ۶۷ را از بین ۴۳۶ دانشگاه کسب کرده است.

دانشگاه بوعلی سینا در نظام رتبه بندی نیچر موفق به کسب جایگاه  ۲۰ در میان ۷۳ دانشگاه کشور شده است.

همچنین بر اساس رتبه‌بندی موضوعی نیچر در شاخه شیمی رتبه ۱۷۴۰ جهانی و رتبه ۱۳ کشوری و  در شاخه علوم فیزیک رتبه ۱۴۲۴ جهانی و رتبه ۱۷ کشوری را کسب کرده است، نیچر ایندکس برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ در انگلیس به رتبه‌بندی موسسات و دانشگاه‌های جهان اقدام کرد.

رتبه‌بندی ۲۰۲۴ نیچر ایندکس دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دارای تحقیقات با کیفیت در زمینه‌های علوم زیستی، شیمی‌، فیزیک، علوم زمین و زیست محیطی را در سال ۲۰۲۳ (از تاریخ ۱دسامبر ۲۰۲۲ لغایت ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳) مورد بررسی قرار داده است. در این رتبه‌بندی علاوه بر تعداد مقاله، سهم موسسه در نگارش مقاله (با در نظر گرفتن نویسندگان سایر موسسات) و وزن حوزه موضوعی نیز لحاظ می‌شود.

نیچر ایندکس یک پایگاه اطلاعاتی متشکل از وابستگی سازمانی نویسندگانی است که در ۸۲ نشریه برتر علوم طبیعی ( Natural-Science ) مقاله چاپ کرده اند. خروجی مقاله برای یک موسسه، کشور، منطقه یا شهر به دو صورت محاسبه می شود. نیچر ایندکس تعداد مطلق و تعداد سهم کسری از انتشار مقاله در سطح سازمانی و ملی را ارائه می دهد و به این ترتیب، شاخصی از خروجی و همکاری پژوهشی با کیفیت در سطح جهانی است. نیچر ایندکس به صورت ماهانه  به روز رسانی شده و اطلاعات یک دوره ۱۲ ماهه را بر روی وبگاه خود نمایش می دهد.

مقالات منتشرشده با وابستگی سازمانی دانشگاه بوعلی سینا در این رتبه بندی به شرح ذیل است

مقاله اول با عنوانGrowth of matter perturbations in some parametrization of dark energy models "  توسط دکتر نور اله نظری پویا عضو  هیات علمی دانشکده علوم پایه،چاپ شده است.

تالیف مقاله دوم با عنوان Application of Metal-Organic Frameworks with Sulfonic Acid Tags in the Synthesis of Pyrazolo[۳,۴-b]pyridines via a Cooperative Vinylogous Anomeric-Based Oxidationتوسط دکتر زلفی گل  عضو هیات علمی دانشکده شیمی و علوم نفت و حسن سپهر منصوری و میلاد  محمدی رسول  از دانشجویان دانشکده شیمی و علوم نفت چاپ شده است.

مقاله سوم با عنوان S۸ increases with effective redshift in ΛCDM cosmology با مشارکت آقای دکتر محمد ملک جانی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود