بذرپاش: برخی اصرار دارند تا ناکارآمدیشان در گینس ثبت شود
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۳۹۸۷
خبرگزاری فارس: مهرداد بذرپاش عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای طلبه همدان و یادبود روحانی شهید همدانی «حجتالاسلام مصطفی قاسمی» اظهار کرد: شهادت مظلومانه این روحانی، فراتر از همه تحلیلهای سیاسی و اجتماعی و تائیدکننده اعتقاد به مهدویت و درک شرایط آخرالزمانی است.
وی گفت: این امکان وجود داشت تا تقدیر دیگری برای این برادر عزیز رقم بخورد و به مرگ طبیعی از دنیا برود، اما خواست خدا این بود که به شهادت برسد و قطعا این افتخار، نشانه منتخب بودن اوست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه ریشهیابی این جنایت و مواجهه امنیتی با مسببان آن ضروری است گفت: بنده میخواهم از زاویه دیگری به ماجرا نگاه کنیم، به رغم تلخی این حادثه، ببینیم که باب شهادت هنوز هم برای مدافعان از دین و انقلاب باز است؛ چه در میدان نبرد مستقیم و چه در کوچه و خیابان بر اثر ترور.
هزاران روحانی شهید، سند خدمت و حمایت از مردم هستند
وی افزود: به گفته دکتر شریعتی، هیچ آخوند نجف رفتهای پای هیچ قرارداد خائنانهای را امضا نمیکند، حالا باید بگوییم هزاران روحانی شهید، سند خدمت و حمایت از این مردم و مصالح کشورشان هستند.
بذرپاش با بیان اینکه این سند خدمت، قدمت تاریخی دارد تأکید کرد: امروز هم همین روحانیت خدوم و مردمی است که هم در شام و عراق و هم در خیابانهای همدان خونشان مظلومانه به زمین میریزد.
وی ادامه داد: نتیجه این ترورهای وحشیانه این خواهد شد که روحانیت انقلابی بیشتر به لباس و مرام خود افتخار کرده و حضور مردمی و اجتماعیاش بیشتر شود.
حتی دشمن میداند روحانیت انقلابی و مردمی مرجعیت اجتماعی دارد
این عضو هیأت علمی دانشگاه افزود: القای کینه و کدورت نسبت به روحانیت در این قبیل مسائل باطل است، امروز حتی دشمن و عوامل بیسواد و نادانش در داخل میدانند که روحانیت انقلابی و مردمی مرجعیت اجتماعی دارد.
وی با تأکید بر اینکه روحانیت جوان و خدوم همچنان در عرصههای مختلف پیشقدم هستند گفت: دشمنان در فضای مجازی عقدهگشایی میکنند، اما روحانیت در فضای حقیقی و در کنار مردم با آنها زندگی میکنند.
بذرپاش با بیان اینکه شهادت این طلبه با ایام شهادت معلم بزرگ انقلاب آیت الله مطهری مصادف شد گفت: مرام قتل و ترور ناجوانمردانه بیانگر این نکته است که دشمن در عرصه فکری و اجتماعی کم آورده است.
وی با اشاره به اینکه روحانی باید روحانی باشد تصریح کرد: روحانی فاصله گرفته از مردم که روحانی نیست، امام (ره) به عنوان یک روحانی اگر از مردم فاصله میگرفت، مگر میتوانست استبداد مورد حمایت استکبار را از کشور بیرون کند؟
اگر امنیت نباشد نه از اقتصاد خبری هست نه حتی از کنسرت و پرده نقرهای سینما
این عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه امنیت یکی از دو نعمت بزرگ الهی برای جوامع بشری است و تنها کسانی قدردان آن هستند که دچار ناامنی شدهاند، افزود: اگر امنیت نباشد نه از اقتصاد خبری است و نه از قانون و نظم و عدالت و خانواده؛ و نه حتی از کنسرت و پرده نقرهای سینما.
وی گفت: امنیت برای ملت غیرتمند ایران آنقدر اهمیت داشت که فقط استان پرافتخار همدان بیش از ۸ هزار شهید تقدیم این کشور کرد، ۱۴ شهید مدافع حرم و حاج حسین همدانی که گل سرسبد مدافعان حرم است.
بذرپاش خطاب به برخی مسؤولین گفت: از خانههای آنچنانی بیرون بیایید و اثر رویکرد لیبرالی خود به کشور را ببینید، امروز اکثر مردم همچون روحانی شهید قاسمی که جهیزیه دخترش را با نماز و روزه قضا تامین کرد، دچار مشکلاند؛ کشور را به اینجا رساندهاید، حالا باید پاسخ دهید. ظاهرا برخی اصرار دارند تا ناکارآمدیشان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.
کشور را ۶ سال به اسم مسکن اجتماعی به رکود کشاندند
وی با بیان اینکه کشور را باید علمی اداره کرد افزود: افزایش بیرویه قیمتها و رهاشدگی بازار کجایش علمی است؟ کشور را ۶ سال به اسم مسکن اجتماعی به رکود کشاندند.
این عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه مدیریت علمی یعنی کشور را با آزمودن و خطا اداره نکردن گفت: کشور آزمایشگاه نیست که روشهای ذهنی خود را در آن تست کنیم.
وی ادامه داد: اداره علمی کشور یعنی آن خودژنرالپندارخسته که چهار دوره تجربه وزارت دارد و هنوز در حال خامفروشی نفت است، سر کار نباشد.
بذرپاش افزود: اداره علمی کشور یعنی به نام طرح تحول سلامت، چنین هزینهای به کشور تحمیل نشود؛ یعنی تمام برنامهریزیها صرفا بر مبنای خشکسالی نباشد که گویا اصلا ترسالی نخواهیم داشت و چنین حادثه بزرگی مانند سیل رخ نمیداد.
وی افزود: سهمیهبندی بنزین که در گذشته مدتها کار شد و برای اجرای آن، بسیار هزینه شد و کارت سوخت به مردم داده شد، ولی به خاطر رویکرد سیاسی آن را جمع کردند و حالا مجددا پیگیر اجرا آن هستند. کدام دادگاه باید به این مسائل رسیدگی کند؟ کدام عقل سلیمی در این شرایط که تلاطم فزاینده قیمتها بیسابقه است، تصمیم به افزایش قیمت بنزین میگیرد؟
آقازادههای واقعی انقلاب مردم همدان هستند
این عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه آقازادههای واقعی انقلاب مردم همدان هستند گفت: نسل جوان و مومن و انقلابی از نسل شهیدآوینی در نگاه نو و متفاوت از نسل شهیدان همت و باکری در رشادت است. از نسل شهیدشهریاری در علم و فناوری است که نمونه آن، جوان همشهری شما، مصطفای شهید است.
وی افزود: انقلاب از چهل سالگی و سن پختگی عبور کرد، اما بعضی از مسوولان هنوز از رفتار کودکانه دست برنداشتند؛ اقداماتی همچون نازکردن برای مردم، لجبازی در مقابل خواست ملت و با یک آبنبات گول رقیب را خوردن.
بذرپاش در پایان تأکید کرد: مادر بسیاری از چالشهای پیش روی انقلاب، بیعزمی و بیهمتی است.
منبع: فردا
کلیدواژه: بذرپاش گینس ناکارآمدی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تربیت شاگرد و روحانی مبارز
به همین علت همانطور که در سند ساواک هم آمده بود، امام در حوزه به تدریس فلسفه و فقه و اصول و اخلاق و تالیف مشغول گردیدند و از محضر ایشان روحانیون بسیاری برخوردار شده و درس گرفتند، روحانیون و طلابی که هریک بعدها از مبارزین و انقلابیون فعال در پیشبرد نهضت و انقلاب اسلامی بودند. امام از سالها قبل درس اخلاق را به منزله مدرسهای برای آمادهساختن طلاب جوان جهت مبارزه پیگیر و خستگیناپذیر شروع کرده بودند و از این راه به سایر طبقات و اقشار اجتماعی نیز آگاهی سیاسی میبخشیدند. درواقع دیدگاههای سیاسی خود را در این درسها مطرح میکردند. بسیاری از روحانیون مبارز ازهمین کلاس اخلاق حضرت امام، درس مبارزه و انقلاب را آموختند و بعد از آن وارد عرصه نهضت شدند.در شرایطی که اهم فعالیت حضرت امامخمینی(ره) درسالهای مابین۱۳۰۰هجری شمسی که به حوزه علمیه قم آمدند وتحصیل خود راپی گرفتندتا۱۳۴۰ که بهطورعلنی وارد مبارزات سیاسی شدند، پیرامون فراگیری و تدریس علوم مختلف اسلامی و فقهی و تربیت و پرورش شاگردان و روحانیون وطلاب مبارز میگذشت؛ یعنی مبارزه ریشهای و مبتنی بر پایههای محکم ایدئولوژیک، آگاهیهای تاریخی ــ اجتماعی و سیاسی، اما در همان دوران هم از موضعگیریهای سیاسی در موارد تعیینکننده غافل نبودند.در طول نهضت ملی شدن صنعت نفت، امام بیشتر به پیگیری مسائل حوزه و کار تدریس و تالیف و مشاوره با آیتا...بروجردی و تقویت دستگاه مرجعیت مشغول بودند. ایشان در اندیشه اصلاح حوزه بودند، اگرچه در کنار آن سالهای پرحادثهای میگذشت؛ جنجال قرارداد کنسرسیوم، درگیریهای حزب توده، ترورها و اختلافات جناحهای ملی و مذهبی نهضت و...ولی بهدلیل عدم همراهی آیتا...بروجردی با آیتا...کاشانی، حوزه علمیه قم و روحانیونش تقریبا از این جریانات به دور بود.امام خمینی(ره) و ولایت
حضرت امامخمینی(ره)با توجه به تجارب تاریخی اسلام خصوصا در تاریخ معاصر و مبارزات موثر علما و روحانیونی همچون مرجع تقلید میرزای شیرازی در نهضت تنباکو و ملا محمدکاظم آخوند خراسانی وآیات دیگردرنهضت عدالتخانه و انقلاب مشروطیت، همچون سیدجمالالدین اسدآبادی دریافته بودند مبارزات مردم مسلمان ایران علیه استبداد و استعمار تنها در زمانی به نتیجه خواهد رسید که از بنیانی دینی برخوردار بوده و با رهبری و هدایت روحانیت و بهخصوص مرجعیت اسلام انجام پذیرد.طبعا آن روحانیتی که بتواند مردم مسلمان را هدایت کرده و درعینحال از تفکر عمیق دینی و پشتوانه علمی اسلامی نیز برخوردار باشد، بایستی در حوزههای علمیه تربیت میشد و از دریای علم و معرفت اسلامی سیراب میگردید. پس نخستین شرط تربیت چنین روحانیتی، رشد و بقای حوزه علمیه قم در مقابل سیل بنیانکن تهاجم فرهنگی استعمارگران و فشار و زور رژیم پهلوی بود که از زمان تاسیس، بنا به اساس طرح صهیونیستی بنیادگذاریاش، انهدام حوزههای دینی را در دستورکار خویش قرار داده بود.در شرایطی که برنامههای ضداسلامی و سرکوب و اختناق رضاخانی، حوزه علمیه قم را به نهایت ضعف رسانده و در آستانه اضمحلال قرار داده بود، امام ضرورت حضور مرجعی جامعالشرایط را برای مرجعیت عامه و ریاست حوزه علمیه قم احساس میکردند. ضرورتی که پس از درگذشت آیتا...العظمی حاجشیخعبدالکریم حائرییزدی، تقریبا بدون پاسخ مانده بود و حضور مراجع ثلاث یعنی آیتا... سیدمحمد حجت و آیتا...سیدصدرالدین صدر و آیتا... سیدمحمدتقی خوانساری نتوانسته بود وحدت حوزه را دربرابر هجوم بیامان دشمنان دین و کشور حفظ نماید.امام بحق میدانستند که با حوزهای متزلزل، آسیبپذیر و ضعیف نمیتوان با توطئههای اسلامزدایی استعمار و رژیم شاه مقابله نمود و فقیه جامعالشرایط، باشهامت و آگاهی را میطلبد تا با تبدیل آن حوزه علمیه آشفته به پایگاهی استوار برای پرورش اندیشمندانی وارسته و اسلامشناسانی فرهیخته و پاکباز، کانون گرم نهضت اسلامی را جهت رویارویی با خطرهایی که اسلام و استقلال کشور را تهدید میکند، برپا سازد.از همین رو بود که حضرت امام(ره)درسال۱۳۲۳ بهعنوان یکی از شخصیتهای مطرح حوزه علمیه قم، برای یکپارچه کردن حوزه تحتزعامت مرجعی واحد، در دعوت آیتا... بروجردی به قم نقش اصلی را ایفا کردند و پس از درگذشت آیتا... سیدابوالحسن اصفهانی (مرجع تقلید شیعیان در کاظمین) در۱۳آبان۱۳۲۵ و حاجآقا حسین قمیطباطبایی (سرپرست حوزه علمیه نجف) در ۱۷ بهمن همان سال، بیشترین تلاش را جهت مرجعیت عامه آیتا... بروجردی به عمل آوردند.سابقه مبارزاتی آیتا...بروجردی علیه رضاخان و حرکتش از بروجرد بهمنظور سرنگونی حکومت ضداسلامی رضاخان از نگاه امام پنهان نبود و اینکه خود مرحوم بروجردی به مناسبتی اظهار کرده بود: «من هرگز در قبال خلافکاریها و قانونشکنیهای دستگاه حاکمه ساکت نمینشینم.»
وهمین موضوع به زندان افتادن ایشان منجر شد، مد نظر امام قرار داشت. ازهمین رو حضرت امام(ره) اطمینان داشتند حضور آیتا...بروجردی در صدر حوزه علمیه قم میتواند وحدت و یکپارچگی لازم را در حوزه علمیه قم پدید آورده، قوام و استحکام لازم را به آن ببخشد و در برابر هجمه شاه و اعوان و انصارش بیمهاش سازد.امامخمینی(ره) در تمام دوران زعامت آیتا... بروجردی بر حوزه علمیه قم، کوشش فراوانی به خرج دادند که علیرغم موانع و دشواریهای متعددی که پیرامون آیتا... بروجردی قرار داشت، حقایق را به گوش آن مرحوم برسانند، اوضاع و شرایطی را که در کشور جریان دارد و نقشههای گوناگونی که از سوی رژیم شاه و اربابان خارجیاش علیه اسلام و استقلال ایران طرح میشود را به ایشان اطلاع دهند و تا آنجا که ممکن است او را از جریان امور آگاه سازند. آیتا... بروجردی نیز به نظرات و پیشنهادات امام توجه میکرد و به ایشان اعتماد و اطمینان ویژهای داشت و در مواقع حساس با امام تماس گرفته و مشورت میکرد.حاجآقا روحا...(عنوانی که امام در آن زمان در حوزه علمیه به آن معروف بودند) به مثابه نماینده و مشاور سیاسی آیتا... بروجردی، یکی از مورد اعتمادترین علمای حوزه نزد ایشان بهشمار میآمدند. چنانچه بارها از سوی آیتا... بروجردی بهعنوان نماینده تامالاختیار به ماموریتهای مهمی رفتند ازجمله هنگامی که رژیم قصد برپایی مجلس موسسان و تغییراتی در قانوناساسی همچون تفویض اختیار انحلال مجلسین به شاه را داشت، حضرت امام بهعنوان نماینده آیتا... بروجردی علاوهبراینکه با منوچهر اقبال، نخستوزیر وقت دیدار نمودند، ماموریت یافتند با شاه ملاقات کرده و نگرانیهای حوزه علمیه قم را از این تغییرات اعلام کنند.حتی در سفری که آیتا...بروجردی به مشهد داشت، امام را بهجای خود، مسئول اداره حوزه کردند، درحالیکه افراد مسنتر و معروفتری همان زمان در حوزه علمیه قم حضور داشتند. سندی از ساواک نشان میدهد که وقتی خبرنگار مجله ترقی در سال ۱۳۳۱ (دوران صدارت دکتر مصدق) سراغ آیتا... بروجردی میرود تا از ایشان درباره کشتهشدگان تظاهرات همان سال بپرسد، آیتا... بروجردی در پاسخ اظهار میدارد که بروید از نماینده رسمی من، آیتا... خمینی سؤال کنید که خبرنگار نشریه یادشده با حضرت امام تماس میگیرند.امام ضمن اینکه در آن شرایط و علیرغم تاکید آیتا... بروجردی بر کنارهگیری از مسائل سیاسی، جهت حفظ وحدت حوزه علمیه قم تحت زعامت مرجعیتی واحد، نهایت سعی خود را برای حفظ احترام و روشهای آیتا...بروجردی مبذول میداشتند، اما درعینحال بهدنبال برنامه درازمدت خویش جهت سامانیافتن حوزه علمیه قم در سال ۱۳۲۸ با همراهی برخی دیگر از مدرسین حوزه، طرح اصلاح حوزه را با هدف ایجاد نظم و تشکیلات، به آیتا... بروجردی ارائه کردند که به علت مخالفت برخی از اطرافیان ایشان، به انجام نرسید.
اما سؤال مهم که اغلب در ذهن برخی پرسشگران مطرح میشود، آن است که چرا امامخمینی(ره) در دوران حیات آیتا... بروجردی، نهضت خود را آغاز نکردند (چنانچه نخستین موضعگیریهای علنی سیاسی امام علیه رژیم شاه پس از وفات آیتا... بروجردی اعلام میشود). چرا علیرغم ناسازگاری برخی مواضع سیاسی و اجتماعی امامخمینی با آیتا... بروجردی، هیچگاه آن مواضع را آشکار نساختند.